جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » یارانه برق برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ویتنام
یارانه برق برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ویتنام

یارانه برق برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ویتنام

۱۴۰۳-۰۵-۲۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 ویتنام در نظر دارد به منظور ترویج استفاده از خودروهای برقی و تحقق تعهدات انتقال انرژی خود، قیمت برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را یارانه دهد.

به گزارش مجله ماشین، دولت ویتنام در بیانیه‌ای که طی روزهای گذشته منتشر کرد، اعلام نمود که طرح یارانه مذکور تا اواسط سپتامبر برای تصویب به دولت مرکزی ارائه خواهد شد.

این کشور جنوب شرقی آسیا که زادگاه خودروساز برقی وین‌فست است، با هدفگذاری کشورهای پیشرفته، قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به کربن‌زدایی دست یابد.

ویتنام در حال حاضر اندکی بیش از ۱۵۰ هزار پورت شارژ خودرو برقی دارد که بیشتر آن‌ها متعلق به وین‌فست است.

دولت در بیانیه خود اعلام کرد: «گذار به انرژی سبز، گامی ضروری و مهم در مسیر تحقق اهداف توسعه سبز و ایفای تعهدات بین‌المللی ویتنام است.»

همچنین، دولت به منظور تشویق تولید و واردات خودروهای برقی و ترغیب کاربران به تغییر خودروهای بنزینی به برقی، مشوق‌هایی را در نظر خواهد گرفت.

بر اساس این بیانیه، ویتنام تضمین می‌کند که تمامی مناطق شهری دارای سیستم‌های شارژ عمومی خودروهای برقی خواهند بود و مقرر شده است تا پایان این ماه، مجموعه یکپارچه‌ای از استانداردهای فنی برای این ایستگاه‌ها صادر شود.

این کشور پیش‌تر نیز با معافیت هزینه‌های ثبت‌نام و کاهش مالیات مصرف ویژه برای خودروهای برقی جدید، سیاست‌هایی را اجرا کرده بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×