چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فولکس‌واگن عرضه خودروی برقی Trinity را به تعویق انداخت
فولکس‌واگن عرضه خودروی برقی Trinity را به تعویق انداخت

فولکس‌واگن عرضه خودروی برقی Trinity را به تعویق انداخت

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 شرکت فولکس‌واگن عرضه مدل جدید ID.4 از پروژه خودروی برقی نسل بعدی Trinity را به اوایل دهه ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. این تصمیم بخشی از برنامه‌ریزی مجدد برای پروژه تأخیر خورده به شمار می‌رود.

به گزارش مجله ماشین، یک منبع آگاه به رویترز گفت: خودروساز آلمانی قرار بود مدل جدید ID.4 و بعداً یک شاسی‌بلند برقی دیگر را تحت پروژه Trinity با استفاده از پلتفرم جدید SSP خود عرضه کند. این پلتفرم حاصل تلاش‌های هربرت دیس، مدیرعامل سابق فولکس‌واگن بود که هدف آن متحد کردن پلتفرم‌های خودروهای برقی این گروه خودروسازی بود.

این پروژه که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۶ یک خودرو را به بازار عرضه کند، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری در شرکت تابعه Cariad که با چالش‌هایی روبرو است، توسط اولیور بلومه، جانشین دیس، به تعویق افتاد.

برای پر کردن این شکاف، خودروساز نسخه جدیدی از پلتفرم MEB موجود خود را توسعه داده است که قصد دارد مدل دیگری از ID.4 را در سال ۲۰۲۶ روی آن عرضه کند.

به گفته این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، مدیران فولکس‌واگن در یک سند داخلی که به هیئت‌مدیره این خودروساز ارائه شده است، استدلال کرده‌اند که دیگر نیازی به عرضه فوری خودروی بزرگ‌تر دیگری روی پلتفرم SSP وجود ندارد. بر همین اساس، عرضه مدل دیگری از ID.4 و یک شاسی‌بلند برقی به اوایل دهه ۲۰۳۰ به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: کاهش سود و ادامه‌ی برنامه‌های صرفه‌جویی فولکس‌واگن در بحران

قرار است یک خودروی کامپکت برقی گلف روی پلتفرم SSP اواخر این دهه عرضه شود.

روزنامه آلمانی هندلزبلات روز دوشنبه شب گزارش داد که فولکس‌واگن به دلیل تقاضای ضعیف برای خودروهای برقی و نیاز به کاهش هزینه‌ها، عرضه مدل‌های جدید را به تعویق انداخته است.

سخنگوی فولکس‌واگن از اظهارنظر درباره برنامه‌های داخلی خودداری کرد.

این پروژه یکی از چندین پروژه‌ای است که تحت نظر دیس ایجاد شده و بلومه در تلاش برای ساده‌سازی شبکه تولید گسترده این خودروساز در گذر به سمت خودروهای برقی، آن را بازسازی کرده است.

این شرکت در کنفرانس نتایج خود در اوایل ماه جاری اعلام کرد که برای احیای حاشیه سود خود نیاز به کاهش قابل توجه هزینه‌ها و ظرفیت تولید دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×