پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کره جنوبی به دنبال پاسخگویی خودروسازان است
کره جنوبی به دنبال پاسخگویی خودروسازان است

کره جنوبی به دنبال پاسخگویی خودروسازان است

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه

کره جنوبی از خودروسازانی که در این کشور فعالیت می‌کنند، می‌خواهد تا برندهای باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی‌شان را مشخص کنند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دولت به دنبال آرام کردن نگرانی‌های عمومی درباره ایمنی پس از مجموعه‌ای از آتش‌سوزی‌ها در خودروهای الکتریکی است.

به گزارش مجله ماشین، دولت اعلام کرد که به خودروسازان توصیه خواهد کرد اطلاعات باتری‌ها را به صورت داوطلبانه منتشر کنند تا از ترس‌های عمومی بکاهند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک آتش‌سوزی در یک پارکینگ زیرزمینی در شهر اینچئون، واقع در غرب پایتخت سئول، در ۱ آگوست رخ داد و خسارات زیادی به بار آورد.

دفتر هماهنگی سیاست دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تا کنون اطلاعات مربوط به باتری‌ها در دسترس عموم قرار نداشت و این اقدام برای کاهش اضطراب مالکان خودروهای الکتریکی در مورد آتش‌سوزی است.»

این آتش‌سوزی که به نظر می‌رسد به‌طور خود به‌خودی در یک خودروی الکتریکی مرسدس بنز با باتری‌های ساخت شرکت فاریسیس انرژی آغاز شده بود، هشت ساعت طول کشید تا خاموش شود و در این مدت حدود ۱۴۰ خودرو را تخریب یا آسیب رساند و برخی از ساکنان آپارتمان‌های بالای پارکینگ مجبور به نقل مکان به پناهگاه‌ها شدند.

در روزهای اخیر، برخی از شرکت‌های خودروسازی شروع به نام بردن از تولیدکنندگان باتری‌های مورد استفاده در خودروهای خود کرده‌اند.

شرکت هیوندای موتور و خودروهای الکتریکی جنسیس از باتری‌های ساخت شرکت‌های LG Energy Solution و SK On کره جنوبی و همچنین CATL چین استفاده می‌کنند. کیا موتورز اعلام کرده که باتری‌های نصب شده در خودروهای الکتریکی این شرکت عمدتاً از LGES و SK On تامین می‌شوند و دو مدل با باتری‌های CATL مجهز شده‌اند.

مرسدس بنز کره بیشتر از باتری‌های CATL و فاریسیس انرژی چین استفاده می‌کند و همچنین برخی از باتری‌ها از LGES و SK On تأمین می‌شوند. این شرکت اعلام کرده که در حال همکاری برای تعیین علت آتش‌سوزی ۱ آگوست است و برنامه‌ای برای ارائه بازرسی‌های رایگان به مالکان خودروهای الکتریکی دارد.

شرکت BMW کره عمدتاً از باتری‌های تامین شده توسط Samsung SDI استفاده می‌کند و چند مدل از خودروهای این شرکت با باتری‌های CATL مجهز شده‌اند.

شرکت‌های LGES، SK On و Samsung SDI از اظهار نظر درباره خودروهای الکتریکی که از باتری‌های آن‌ها استفاده می‌کنند، خودداری کرده‌اند، در حالی که CATL و فاریسیس به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

سازندگان باتری در کره جنوبی دلیلی برای مخالفت با مشخص کردن محل استفاده از منابع تغذیه‌شان ندارند، هرچند نباید فرض کرد که همیشه باتری‌ها مقصر آتش‌سوزی‌های خودروهای الکتریکی هستند.

کارشناسان می‌گویند اعلام برندهای باتری توسط شرکت‌های خودروسازی می‌تواند به مصرف‌کنندگان انتخاب‌های بیشتری بدهد، اما برخی این سوال را مطرح می‌کنند که این اقدام تا چه حد می‌تواند ایمنی را بهبود بخشد، با توجه به کمبود داده‌های قطعی درباره اینکه کدام برند باتری‌ها بیشتر مستعد آتش‌سوزی هستند.

کیم جونگهون، استاد دانشگاه ملی چونگنام که در زمینه سیستم‌های مدیریت خودروهای الکتریکی تحقیق می‌کند، اظهار داشت که افشای اطلاعات باتری گامی کوچک در جهت حل مشکل است. وی افزود: «ما همچنین نیاز داریم تا سیستم‌های مدیریت باتری را بهبود بخشیم تا با هشدارهای زودهنگام و پیچیده‌تر مجهز شوند… فوبیای خودروهای الکتریکی برای مدتی ادامه خواهد داشت.»

دولت کره جنوبی اعلام کرده که قصد دارد تجهیزات مقابله با آتش را در ساختمان‌های مسکونی چند واحدی با اندازه‌های معین به صورت اضطراری بازرسی کند تا ترس‌های عمومی را کاهش دهد.

کارشناسان خودرو می‌گویند که آتش‌سوزی‌های خودروهای الکتریکی با خودروهای دارای موتورهای احتراقی داخلی متفاوت است و اغلب مدت بیشتری ادامه دارد و خاموش کردن آن‌ها دشوارتر است زیرا تمایل به شعله‌ور شدن مجدد دارند.

اداره آتش‌نشانی و مدیریت بحران سئول در گزارشی که در فوریه منتشر شد، اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲، ۱۳۹۹ آتش‌سوزی در پارکینگ‌های زیرزمینی در کره جنوبی رخ داده است که ۴۳.۷ درصد آن‌ها به وسایل نقلیه نسبت داده شده است. همچنین، منابع الکتریکی ۵۳ درصد از آتش‌سوزی‌های خودروها در پارکینگ‌های زیرزمینی را شامل می‌شوند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×