دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی دانگ‌فنگ DF6 جدید با چهره‌ای تازه و فناوری قدرتمندتر
دانگ‌فنگ DF6

معرفی دانگ‌فنگ DF6 جدید با چهره‌ای تازه و فناوری قدرتمندتر

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، نمایندگان فروش در بازار داخلی چین از اواخر این هفته سفارشات مربوط به نسخه جدید این پیکاپ را آغاز خواهند کرد.

در چین، نیسان و دانگ‌فنگ یک سرمایه‌گذاری مشترک دارند که مدل‌های مختلفی از جمله پیکاپ فریمی که در بازار روسیه نیز عرضه می‌شود را تولید می‌کند. این خودرو با نام دانگ‌فنگ DF6 در روسیه و در چین با نام Rich 6 به فروش می‌رسد (این مدل در واقع نسخه‌ای مشابه نیسان ناوارا است). اکنون نسخه چینی این خودرو تحت به‌روزرسانی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که پسوند «Pro» به نام آن افزوده خواهد شد و به‌طور همزمان با نسخه فعلی به فروش خواهد رسید.

دانگ‌فنگ DF6
نمای عقب دانگ‌فنگ DF6

در این به‌روزرسانی، بخش جلویی خودرو بازطراحی شده است: شکل چراغ‌ها حفظ شده اما الگوی نورپردازی آن‌ها تغییر کرده است؛ جلوپنجره همچنان به شکل شش‌ضلعی است اما بزرگتر شده و الگوی جدیدی به شکل شبکه‌ای با سلول‌های بزرگ و حاشیه‌های کرومی عریض در اطراف به آن اضافه شده است. در مرکز جلوپنجره، لوگوی بزرگ برند چینی دیده می‌شود.

در قسمت‌های جانبی تغییری صورت نگرفته است؛ ریل‌های مشکی روی سقف، آینه‌های سنتی خارجی و دستگیره‌های معمولی درب‌ها همچنان سر جای خود هستند. در قسمت عقب Rich 6 Pro نیز تغییرات کمی دیده می‌شود، به جز بخش پایین سپر عقب که اکنون به رنگ بدنه درآمده است (در نسخه قبلی، این قسمت به‌طور کامل از پلاستیک بی‌رنگ ساخته شده بود). چراغ‌های عقب همچنان همان شکل و الگوی نوری قبلی را حفظ کرده‌اند.

دانگ‌فنگ DF6
نمای جانبی دانگ‌فنگ DF6

احتمال می‌رود که دانگ‌فنگ DF6 / Rich 6 در طی به‌روزرسانی بزرگتر شده باشد، اما ابعاد دقیق آن هنوز اعلام نشده است. در نسخه فعلی، طول کل خودرو ۵۳۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۸۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۱۵۰ میلی‌متر است؛ و ابعاد بخش بار ۱۵۲۰ در ۱۵۲۰ در ۴۷۵ میلی‌متر می‌باشد. ارتفاع خودرو از سطح زمین ۲۲۰ میلی‌متر و حداکثر وزن مجاز آن ۲۴۹۹ کیلوگرم است. نمای داخلی نسخه جدید هنوز توسط شرکت به نمایش گذاشته نشده است.

به گزارش نشریه چینی Autohome، Rich 6 Pro دارای فناوری قدرتمندتری شده، اما جزئیات بیشتری از آن در دسترس نیست. لازم به ذکر است که در نسخه فعلی، موتور بنزینی ۲.۴ لیتری با توان خروجی ۱۵۸ اسب‌بخار به عنوان پایه ارائه می‌شود و تنها با گیربکس پنج‌سرعته دستی عرضه می‌گردد. این نوع موتور در نسخه روسی این خودرو موجود نیست.

دانگ‌فنگ DF6
دانگ‌فنگ DF6

برای نسخه‌های پیشرفته‌تر Rich 6، یک موتور توربودیزل ۲.۳ لیتری با قدرت ۱۶۳ اسب‌بخار ارائه می‌شود که می‌تواند با گیربکس شش‌سرعته دستی یا اتوماتیک هشت‌سرعته هماهنگ شود. این نوع موتور نیز در نسخه فعلی دانگ‌فنگ DF6 در روسیه موجود است.

قیمت‌های Rich 6 Pro بعداً اعلام خواهد شد. قیمت نسخه فعلی Rich 6 در چین بین ۹۱,۸۰۰ یوان (تقریباً معادل ۱.۲ میلیون روبل) تا ۱۵۶,۸۰۰ یوان (حدود ۲ میلیون روبل) متغیر است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×