دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ضربه دیگر به اعتماد مشتریان / پرونده نقص سیستم تعلیق تسلا بسته شد
پرونده نقص سیستم تعلیق تسلا بسته شد

ضربه دیگر به اعتماد مشتریان / پرونده نقص سیستم تعلیق تسلا بسته شد

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که بررسی اولیه خود را درباره نقص سیستم تعلیق جلویی در ۷۴۹۱۸ دستگاه خودروی تسلا را پایان داد.

به گزارش مجله ماشین، این آژانس ایمنی خودرو در سال ۲۰۲۰ پس از دریافت شکایت‌هایی مبنی بر نقص در اتصالات جلویی سیستم تعلیق در مدل‌های S و X تسلا تولید شده در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، تحقیقاتی را آغاز کرد.

اتصال جلویی یک جزء حیاتی در سیستم تعلیق خودرو است و خرابی آن می‌تواند به سایر بخش‌ها نیز آسیب برساند.

با این حال، این آژانس اعلام کرد که تحقیقات را بسته است زیرا هیچ موردی نشان نداده است که خرابی این قطعه توانایی کنترل خودرو را در آزمایش‌ها از بین برده باشد و موارد گزارش شده از خرابی نیز به همین نتیجه رسیده‌اند.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مالکان از سال ۲۰۱۶ به دلیل خرابی زودهنگام قطعات تعلیق یا فرمان با مشکل مواجه شده‌اند. این گزارش به استناد اسناد تسلا و مصاحبه با مشتریان و کارمندان سابق شرکت منتشر شد.

اسناد نشان داد که خودروساز تلاش کرده است تا تقصیر خرابی‌های مکرر قطعات تعلیق و فرمان را به گردن رانندگان بیندازد، در حالی که از قبل می‌دانست این قطعات معیوب هستند.

این نهاد نظارتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «یک تصادف جزئی بدون مصدومیت با ۴۲۶ مورد خرابی اتصال جلویی مرتبط است. اکثر خرابی‌ها با سرعت بین یک تا پانزده مایل در ساعت هنگام پارک کردن در پارکینگ‌ها یا راهروها رخ داده است.»

تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد بسته شدن تحقیقات پاسخ نداد.

NHTSA اعلام کرد که بسته شدن این ارزیابی به معنای عدم وجود مشکلات ایمنی نیست و سوابق این آژانس نشان می‌دهد که تسلا از سال ۲۰۱۸ تاکنون نه مورد فراخوان برای مسائل مربوط به فرمان و تعلیق در ایالات متحده داشته است.

این خودروساز سازنده خودروهای برقی به رهبری ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ برای تعویض این قطعه در برخی از خودروهای تولید شده بین ژانویه و مه ۲۰۱۶، یک بولتن رضایت مشتری صادر کرد، اما این بولتن شامل ۷۵ درصد از موارد خرابی‌های شناسایی شده در تحقیقات نمی‌شود.

NHTSA توصیه کرد که تسلا شرایط بولتن را برای پوشش تمام خودروهای مجهز به اتصالات جلویی گسترش دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×