دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فراخوان هیوندای برای ۴۰ هزار سوناتا به دلیل چراغ ترمز چشمک‌زن
فراخوان هیوندای برای 40 هزار سوناتا به دلیل چراغ ترمز چشمک‌زن

فراخوان هیوندای برای ۴۰ هزار سوناتا به دلیل چراغ ترمز چشمک‌زن

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

به دلیل یک اشتباه نرم‌افزاری، چراغ‌های ترمز سوناتا ممکن است در ترمز شدید چشمک بزنند.

به گزارش مجله ماشین، هیوندای در حال فراخوان ۳۸۳۳۱ دستگاه سوناتای مدل ۲۰۲۴ است. این خودروها به نرم‌افزار چراغ ترمز مخصوص بازارهای خارجی مجهز شده بودند. در ترمز شدید، چراغ‌های ترمز به جای روشن ماندن، چشمک می‌زنند.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ طراحی جسورانه جدیدی دریافت کرده است و اکنون به دلیل چراغ‌های ترمز معیوب فراخوان می‌شود. به طور خاص، یک مشکل نرم‌افزاری وجود دارد که می‌تواند باعث شود چراغ‌ها «چشمک بزنند و به درستی روشن نشوند».

گزارش فراخوان ایمنی می‌گوید چراغ‌ها در ترمز شدید با سرعت بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت چشمک می‌زنند. این به این دلیل است که خودروها به نرم‌افزاری مجهز شده‌اند که برای بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است، جایی که چراغ‌های ترمز چشمک‌زن مورد نیاز است. این اشتباه به دلیل «انتخاب اشتباه نرم‌افزار در طول تولید» رخ داده است.

اگرچه داشتن چراغ ترمز چشمک‌زن بهتر از نداشتن آن است، اما دولت می‌گوید «شرایط روشنایی غیر از حالت ثابت ممکن است باعث سردرگمی وسایل نقلیه دنبال‌کننده شود … و خطر تصادف و آسیب‌دیدگی را افزایش دهد».

این فراخوان شامل ۳۸۳۳۱ دستگاه سوناتای مدل ۲۰۲۴ می‌شود و رفع مشکل بسیار ساده است، زیرا نمایندگی‌ها نرم‌افزار صحیح چراغ ترمز را نصب خواهند کرد. اطلاع‌رسانی به مالکان قرار است از اکتبر آغاز شود و این مشکل تنها خودروهای ساخته شده بین ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حالی که این فراخوان هزاران سدان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هیوندای اعلام کرده است که از هیچ تصادف، جراحت، آتش‌سوزی یا حادثه‌ای مرتبط با چراغ‌های ترمز آگاه نیست.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×