دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil 1974: کاروان کلاسیک با امکانات مدرن
مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil 1974

مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil 1974: کاروان کلاسیک با امکانات مدرن

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه 14

به گزارش مجله ماشین، سفرهای جاده‌ای همواره لذت‌بخش بوده‌اند، اما خودروهای کاروانی می‌توانند این لذت را دوچندان کنند. امروزه، زندگی در ون به یک ترند بزرگ تبدیل شده و شرکت‌های مختلفی خودروهای کاروانی فوق‌العاده لوکس و گران‌قیمت تولید می‌کنند. در این میان، خودروی کاروانی مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil مدل ۱۹۷۴ به نوعی نهایت تجربه زندگی در یک خودروی کاروانی محسوب می‌شود.

این خودرو که ظاهری تقریباً خنده‌دار و جعبه‌ای دارد، دارای یک موتور دیزل ۵.۷ لیتری است که با گیربکس ۱۲ سرعته همراه شده است. طبق اطلاعات درج شده در آگهی، این مجموعه پیشرانه حدود ۱۸۷ اسب‌بخار تولید می‌کند و به تمام چرخ‌ها قدرت منتقل می‌کند. این خودرو همچنین دارای دیفرانسیل قفل شونده در عقب است که برای عبور از زمین‌های ناهموار بسیار کاربردی است.

مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil 1974
مرسدس بنز LA 1113 B Variomobil 1974

اما آنچه این خودرو را واقعاً خاص می‌کند، بدنه Variomobil آن است. فضای داخلی این کاروان شامل یک آشپزخانه با سینک و اجاق گاز، یک فضای نشیمن دلپذیر، دو تشک Tempur-Pedic، یک حمام با دوش یکپارچه، یک تلویزیون، یخچال و تعداد زیادی فضای ذخیره‌سازی است.

از جمله امکانات خارجی این کاروان می‌توان به نگهدارنده دوچرخه برقی، مخزن اضافی سوخت، دو قلاب یدک‌کش، سه پنل خورشیدی ۱۸۰ وات، سایه‌بان و دوش خارجی اشاره کرد. همچنین، این خودرو دارای بلندگوهای خارجی است که می‌توانند موسیقی را از سیستم صوتی خودرو پخش کنند.

این خودرو که برای تمام نیازهای یک یا دو نفر برای لذت بردن از یک آخر هفته دور از شبکه آماده است، به‌فروش گذاشته شده است. این خودرو در حال حاضر در آلمان قرار دارد و با قیمت ۱۴۹,۰۰۰ یورو (حدود ۱۶۲,۰۰۰ دلار) قابل خریداری است. همچنین امکان واردات آن به بسیاری از کشورها وجود دارد.

جدول مشخصات  Mercedes-Benz LA 1113 B Variomobil Motor

مشخصات اصلیجزئیات
مدلMercedes-Benz LA 1113 B Variomobil Motor Home
سال تولید۱۹۷۴
موتوردیزل ۵.۷ لیتری تزریق مستقیم
قدرت موتور۱۸۷ اسب بخار
گیربکس۱۲ سرعته دستی
محور محرکچهار چرخ محرک (۴WD)
دیفرانسیل عقب قفل‌شوندهبله
تجهیزات داخلیآشپزخانه با سینک و اجاق گاز، منطقه نشیمن، دو تشک Tempur-Pedic، حمام با دوش، تلویزیون، یخچال، فضای ذخیره‌سازی زیاد
تجهیزات خارجیرک دوچرخه الکتریکی، ذخیره‌سازی سوخت اضافی، پنل‌های خورشیدی ۱۸۰ وات، سایبان، دوش بیرونی، بلندگوهای خارجی
قیمت تقریبی۱۶۰,۰۰۰ دلار
کارکرد۵۴,۰۰۰ مایل

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×