دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آکورا پرفورمنس EV کانسپت: پیش‌نمایشی از آینده
آکورا پرفورمنس EV

معرفی آکورا پرفورمنس EV کانسپت: پیش‌نمایشی از آینده

۱۴۰۳-۰۵-۲۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

آکورا با رونمایی جهانی از مفهوم آکورا پرفورمنس EV، گام بزرگی در استراتژی الکتریکی خود برداشت. این خودرو پیش‌نمایشی از نسل بعدی مدل تمام الکتریکی برند لوکس پرفورمنس آکورا است.

به گزارش مجله ماشین، این کانسپت هیجان‌انگیز SUV پرفورمنس که توسط استودیو طراحی آکورا در لس آنجلس توسعه یافته، در طول هفته خودرو مونتری ۲۰۲۴، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های علاقه‌مندان به خودرو و موتور اسپرت در جهان، معرفی شد.

مدل کاملاً جدید آکورا که بر اساس مفهوم آکورا پرفورمنس EV ساخته خواهد شد و قرار است اواخر سال ۲۰۲۵ به تولید برسد، اولین مدل طراحی شده بر روی پلتفرم جدید الکتریکی توسعه‌یافته توسط هوندا و اولین خودروی الکتریکی تولید شده در مرکز تولید خودروهای الکتریکی هوندا در اوهایو خواهد بود.

آکورا پرفورمنس EV
نمای عقب آکورا پرفورمنس EV

مایک لانگِل، معاون دستیار فروش ملی آکورا، گفت: «مفهوم آکورا پرفورمنس EV آغازگر مرحله هیجان‌انگیز بعدی در استراتژی الکتریکی ما است و جهت‌گیری طراحی مدل کاملاً جدید و تمام الکتریکی آکورا که سال آینده عرضه خواهد شد را نشان می‌دهد. با تکیه بر آکورا ZDX تمام الکتریکی که به تازگی عرضه شده است، آکورا SUV تمام الکتریکی بعدی ما همچنان بر ارائه یک تجربه رانندگی مهیج به مشتریان آکورا در آینده الکتریکی تمرکز خواهد کرد.»

مفهوم آکورا پرفورمنس EV چشم‌انداز برند پرفورمانس برای خودروهای تمام الکتریکی آینده خود را نشان می‌دهد، با کاپوتی که از ستون‌های A به جلو کشیده شده و دریچه‌های جانبی برجسته‌ای که در سطوح جانبی عمیقاً مجسمه‌سازی شده حک شده است. نمای جلوی تهاجمی این مفهوم از فرم و عملکرد پیشرفته قایق‌های بادبانی هیدروفویل الهام گرفته است.

آکورا پرفورمنس EV
نمای جانبی آکورا پرفورمنس EV

سطح‌دهی جذاب کنتراست، خطوط سقف کوپه مانند بیانگر و کابین قطره‌ای شکل در رنگ سفید مرواریدی ماهتابی جذاب با پوشش نیمه‌مات به پایان رسیده‌اند. در قسمت عقب، درب صندوق عقب بالا رفته، چراغ عقب تمام عرض و دیفیوزر بزرگ به نسل دوم NSX ادای احترام می‌کنند. دم تیز و متمایز با کلمه “آکورا” که با فونت جدیدی روی درب عقب پاشیده شده است، منحصر به خودروهای برقی برند پرفورمانس است.

دیو مارک، مدیر اجرایی طراحی آکورا، گفت: «مفهوم آکورا پرفورمنس EV نمونه اولیه عملکرد آکورا در عصر الکتریکی است که با استفاده کامل از آزادی طراحی شدید حالت و تناسب ارائه شده توسط پلتفرم نسل بعدی EV ما، مرزهای طراحی آکورا را حتی بیشتر جابجا می‌کند. همانند خودروهای مفهومی قبلی آکورا، مفهوم آکورا پرفورمنس EV تعدادی از تم‌های طراحی را معرفی می‌کند که در خودروهای آینده آکورا دیده خواهد شد.»

آکورا پرفورمنس EV
آکورا پرفورمنس EV

وضعیت و تناسب قدرتمند و ورزشی مفهوم آکورا پرفورمنس EV با فاصله محوری بلند، پیش آمدگی‌های کوتاه و گلگیرهای عضلانی که چرخ‌های بزرگ ۲۳ اینچی را پوشانده و با لاستیک‌های پرفورمنس ۲۹۵/۳۵R23 پیچیده شده‌اند، برجسته شده است. طراحی مجسمه‌ای چرخ‌ها شامل لبه‌های ماشینکاری شده برس شده و الگوی پره منحصر به فرد با فاصله‌گذاری متغیر برای ایجاد حس حرکت حتی در حالت سکون است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×