پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی پینین‌فارینا باتیستا تارگامریکا (Pininfarina Battista Targamerica)
باتیستا تارگامریکا

معرفی پینین‌فارینا باتیستا تارگامریکا (Pininfarina Battista Targamerica)

۱۴۰۳-۰۵-۲۷ زمان مطالعه: 5 دقیقه 8

 این خودرو نخستین هایپرکار الکتریکی سفارشی است که به یک مشتری تحویل داده شده است. باتیستا تارگامریکا در نمایشگاه "کویل"، یکی از مهم‌ترین رویدادهای اتومبیل‌رانی در هفته مونتری 2024، رونمایی خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو به سفارش یک کلکسیونر معروف و مالک فعلی باتیستا طراحی شده است و تیم طراحی با همکاری نزدیک با مشتری، لیستی از شخصی‌سازی‌ها را ایجاد کرده است که باعث متمایز شدن آن به عنوان یک طراحی و بیانیه فنی منحصر به فرد می‌شود.

باتیستا تارگامریکا توسط صنعتگران آتلیه در کمبیانو و به همکاری با پینینفارینا اسپA، به صورت دستی ساخته شده است. این خودرو تجسم کامل شخصیت صاحب آن است که تاریخچه، سلیقه‌ها، علایق و داستان زندگی منحصر به فرد او را به نمایش می‌گذارد. بلافاصله پس از رویداد، خودرو در یکی از بهترین مجموعه‌های خصوصی و با دقت گزینش شده از خودروهای کمیاب، کلاسیک و مدرن قرار خواهد گرفت.

باتیستا تارگامریکا
نمای جانبی باتیستا تارگامریکا

این خودرو با رنگ نقره‌ای و آبی چشم‌نواز و بازطراحی دقیق بدنه برای تطابق با پروفایل بدون سقف و ارائه تجربه رانندگی باز-top، از ویژگی‌های خاص خود بهره‌مند است. همچنین، این خودرو شامل عناصری از فلسفه طراحی PURA پینینفارینا، یک دیدگاه آینده‌نگر از لوکسیت بی‌زمان، است. همانند هر باتیستای دیگری، این خودرو نیز یک شاهکار دست‌ساز منحصر به فرد و بازتابی از شخصیت مشتری است.

پائولو دلاچا، مدیر عامل شرکت پینینفارینا، گفت: «این یک لحظه مهم است؛ ارائه اولین خودروی سفارشی به یک مشتری. باتیستا تارگامریکا، مانند هیچ خودروی دیگری، امکانات نامحدود طراحی و مهندسی تیم ما را به نمایش می‌گذارد. صنعتگران درجه یک ما چیزی واقعاً ویژه ارائه کرده‌اند – اولین هایپرکار الکتریکی با سقف باز که به طور خاص به مشخصات دقیق یک مشتری بسیار خاص طراحی شده است.»

باتیستا تارگامریکا
نمای عقب باتیستا تارگامریکا

بسیاری از جزئیات باتیستا تارگامریکا الهام‌گرفته از یکی از معروف‌ترین خودروهای منحصر به فرد طراحی شده توسط پینینفارینا، یعنی فِراری تستاروسا اسپایدر ۱۹۸۶ است که برای یادبود ۲۰ سالگی ریاست جیانی آنیلی بر فیات ساخته شده بود. ظاهر نقره‌ای خیره‌کننده با جزئیات آبی و مشکی در پروفایل، به وضوح به تستاروسا اسپایدر ادای احترام می‌کند، همانطور که خطوط افقی درب باربندی در پشت باتیستا تارگامریکا.

این خودرو در هفته مونتری ۲۰۲۳ سفارش داده شده و توسعه این شاهکار سفارشی، از مرحله طراحی تا تحویل، دقیقاً یک سال به طول انجامیده است و دقت فراوان صنعتگران کمبیانو را نشان می‌دهد. این خودرو حاوی چندین عنصر شخصی برای مشتری است که به زندگی و دستاوردهای او ارج می‌نهد.

باتیستا تارگامریکا
کابین باتیستا تارگامریکا

ویژگی منحصر به فرد آن، جای سیگار و هومیدور ساخته شده به طور سفارشی است که به طور مستقیم در کابین بین دو صندلی تعبیه شده است. این جعبه آلومینیومی و شیشه‌ای سفارشی، ادغام شیک لوکسیت با فناوری را به نمایش می‌گذارد و بخشی از DNA خودرو به عنوان بازتاب سبک زندگی صاحب آن و بیانیه‌ای از طبیعت کاملاً شخصی‌سازی شده خودرو است.

به عنوان نشانه‌ای از توجه به جزئیات، این فضا – که می‌تواند سه سیگار را در خود جای دهد – با نور پس‌زمینه‌ای روشن و متناسب با رنگ‌های پنج حالت رانندگی: Calma، Pura، Energica، Furiosa و Carattere، که به ترتیب سبز، آبی ایکونیکا، نارنجی، قرمز و زرد هستند، روشن شده است.

باتیستا تارگامریکا
باتیستا تارگامریکا

حتی نام خودرو، باتیستا تارگامریکا، نتیجه همکاری بین مشتری و تیم طراحی است که به سبک بدنه بدون سقف و همچنین کشوری که خودرو در آن مستقر خواهد شد، اشاره دارد.

دیو آماتئا، رئیس بخش طراحی در پینینفارینا، گفت: «باتیستا تارگامریکا در خط مقدم طراحی قرار دارد. خودرویی استثنائی که در پیشگام عملکرد و لوکسیت ایستاده است. چالشی برای ما بود که چیزی بسازیم که به طور منحصر به فرد شخصیت صاحب این خودرو را نمایان سازد. این خدماتی است که ما به مشتریان ارائه می‌دهیم و تیم ما بیش از آنچه که انتظار می‌رفت عمل کرده است. نتیجه، اولین خودروی سفارشی ما است که نشان پینینفارینا را دارد. باتیستا تارگامریکا برای همیشه به عنوان یک خودروی منحصر به فرد باقی خواهد ماند و تکرار نخواهد شد.»

با حفظ عناصر امضای پینینفارینا، ظاهر خارجی با رنگ نقره‌ای آرژنتو لیکیدو گلاس، با جزئیات آبی ایکونیکا گلاس در کنار بدنه و بال‌های آئرودینامیکی در جلوی چرخ‌های عقب ارائه می‌شود.

باتیستا تارگامریکا
باتیستا تارگامریکا

زیرپوشش عقب به طور دستی توسط یک صنعتگر پینینفارینا با دقت رنگ‌آمیزی نوارهای آبی ایکونیکا به عرض کامل بال، به نمایش دقت توجه به جزئیات است.

ظاهر خارجی با رینگ‌های آلیاژی پنج پر سرامیکی-polished منحصر به فرد با درپوش‌های آلومینیومی آنودایز شده سیاه و همچنین بسته جواهرات برس خورده و آنودایز شده که شامل صفحه درب‌های سفارشی است، تکمیل می‌شود.

داخل خودرو با چرم قهوه‌ای نرم پوشانده شده است، با فرمان و داشبورد چرم سیاه متضاد. بالشتک‌های سر به طور سفارشی با لوگوی برجسته «F» پینینفارینا و جزئیات طراحی منحصر به فرد به ویژه برای صاحب خودرو همراه است.

یک مجموعه چمدان سفارشی نیز مشخص شده است که با همان چرم قهوه‌ای به پایان رسیده و با سیلویتی باتیستا تارگامریکا حکاکی شده است. چنین توجهی به جزئیات تضمین می‌کند که این خودروی سفارشی هم بازتاب‌دهنده و هم مکمل سبک زندگی شلوغ صاحب آن باشد و نشان‌دهنده شخصی‌سازی گسترده‌ای است که در هر خودروی پینینفارینا ساخته شده است.

باتیستا تارگامریکا
باتیستا تارگامریکا

باتیستا تارگامریکا با باتیستا، سریع‌ترین خودروی قانونی در جاده‌های ایتالیا، مشترکاً تاج را بر سر دارد. این شاهکار الکتریکی تجربه رانندگی با سقف باز بی‌نظیری را ارائه می‌دهد، با چهار موتور الکتریکی مستقل و باتری لیتیوم-یون ۱۲۰ کیلووات ساعتی که قدرت ۱۹۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۴۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. نتیجه این است که باتیستا تارگامریکا قادر است در کمتر از دو ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گیرد و سرعت نهایی آن بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

آندره‌آ کِرِسپی، رئیس بخش فنی در پینینفارینا، گفت: «باتیستا تارگامریکا نتیجه همکاری بی‌نظیر بین تیم‌های طراحی و مهندسی داخلی ما و همچنین مشتری است. این خودرو عملکرد برتر در جاده و ثبات، و طراحی منحصر به فرد را با هم ترکیب می‌کند. این سفارش ما را مجبور کرد تا چالش‌های خود را برای ارائه سطح عملکرد باتیستا بدون حمایت سقف سخت، وادار کنیم، که تیم را به ارائه یک راه‌حل خلاقانه و منحصر به فرد برای برآورده کردن نیازهای مشتری سوق داد.»

باتیستا تارگامریکا
باتیستا تارگامریکا

ساخت باتیستا تارگامریکا از تجربه چندین دهه تیم پینینفارینا مستقر در کمبیانو، ایتالیا بهره‌برداری کرده است. این ترکیبی از طراحی و دانش مواد سفارشی منحصر به فرد، همراه با تخصص گسترده در تولید و مهندسی است – بهره‌برداری از مهارت‌های کامل تیم پینینفارینا که شامل بیش از ۱۰۰ نفر از ملیت‌های مختلف است. به طور کلی، این خودروی منحصر به فرد نه تنها نقطه عطفی برای تعهد پینینفارینا به خودروهای سفارشی است، بلکه به هنر خودروهای لوکس نیز اشاره دارد.

پینینفارینا به عنوان پیشگام ارائه تجربه لوکس ایتالیایی خالص، با خودروهای سفارشی که دقیقاً با سلیقه‌های شخصی هر مشتری تطابق دارد، متمایز می‌شود. هر خودرو یک شاهکار دست‌ساز منحصر به فرد است و بازتابی از شخصیت مشتری با الهام از صنعتگران پینینفارینا است.

این تجربه لوکس و کاملاً سفارشی باعث شده است که پینینفارینا به عنوان برندی برجسته در تولید خودروهای منحصر به فرد و لوکس شناخته شود، جایی که هر خودرو نه تنها یک وسیله نقلیه، بلکه یک اثر هنری است که با دقت و توجه به جزئیات ساخته شده است.

با توجه به تجربه گسترده پینینفارینا در طراحی و مهندسی خودروهای خاص، باتیستا تارگامریکا یک نمونه برجسته از تعهد این شرکت به ارائه محصولات کاملاً سفارشی است که به درخواست‌ها و نیازهای دقیق مشتریان پاسخ می‌دهد. این خودرو نه تنها نمایانگر اوج عملکرد و طراحی است، بلکه نشان‌دهنده آینده‌ای است که در آن خودروها به جای اینکه فقط به عنوان وسایل نقلیه باشند، به عنوان تجربه‌های شخصی و بی‌نظیر زندگی مورد توجه قرار می‌گیرند.

جدول مشخصات اصلی Pininfarina Battista Targamerica

مشخصات اصلیجزئیات
مدلPininfarina Battista Targamerica
سال تولید۲۰۲۴
نوع خودروهایپرکار الکتریکی سفارشی
قدرت موتور۱۹۰۰ اسب بخار
گشتاور۲۳۴۰ نیوتن‌متر
باتریباتری لیتیوم-یون ۱۲۰ کیلووات‌ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعتکمتر از ۲ ثانیه
حداکثر سرعتبیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
ویژگی خاصطراحی بدنه بدون سقف (Targa)
رنگ بدنهنقره‌ای (Argento Liquido Gloss) با تزئینات آبی (Iconica Blu)
طراحی داخلیچرم قهوه‌ای و فرمان مشکی، جزئیات سفارشی
ویژگی سفارشیجا سیگاری و هومیدور مخصوص، تنظیمات سفارشی برای مالک

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×