جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه: ترکیب جسارت و کاربردی بودن
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

معرفی جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه: ترکیب جسارت و کاربردی بودن

۱۴۰۳-۰۵-۲۸ زمان مطالعه: 5 دقیقه 13

به گزارش مجله ماشین، جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه که از زمان رونمایی از نسخه مفهومی آن در نیویورک سیتی در آوریل ۲۰۲۳ توجه جهانی را به خود جلب کرده است، با ترکیبی بی‌نظیر از طراحی، عملکرد و فناوری، استانداردهای جدیدی را در کلاس خود تعریف می‌کند. این خودرو با طراحی بیرونی پویا، فضای داخلی اسپرت و پیشرفته، و موتور ۳.۵ لیتری توربو بنزینی همراه با سوپرشارژر برقی ۴۸ ولت (ای-اس/سی)، تعادل کاملی بین کاربردی بودن و اسپرت بودن ایجاد می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
کابین جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جی‌وی۸۰ که پس از بیش از سه سال شاهد اولین تغییر مدل خود است، با طراحی داخلی کاملاً بازنگری شده عرضه می‌شود. این مدل با ارائه امکانات رفاهی و ایمنی جدید، تجربه‌ای لوکس و راحت را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جوزف مونوز، رئیس و مدیرعامل جنسیس موتور آمریکای شمالی و رئیس و مدیرعامل ارشد جهانی شرکت هیوندای موتور، در این باره گفت: اضافه شدن کوپه اسپرت به خانواده جی‌وی۸۰، بیانگر روحیه ورزشی و عملکرد هیجان‌انگیز جدیدی در خط تولید جنسیس است. هر دو مدل جدید SUV و کوپه، عملکرد دقیق و طراحی جسورانه‌ای را به سبد محصولات ما اضافه می‌کنند و هر کدام شخصیت متمایز خود را برای انتخاب مشتریان ارائه می‌دهند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
نمای عقب جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

رونمایی بسیار مورد انتظار از جی‌وی۸۰ کوپه، وجه جدیدی به برند جنسیس اضافه می‌کند که بر تلفیق کاربردی بودن و اسپرت بودن تأکید دارد.

جی‌وی۸۰ کوپه، با وراثت طراحی و عملکرد مدل پایه، ویژگی‌های کاربردی یک SUV را با پویایی یک کوپه ترکیب می‌کند. معرفی جی‌وی۸۰ کوپه، تعهد جنسیس به ارائه خودروهایی با عملکرد استثنایی و جذابیت احساسی را مجدداً تأیید می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

نمای بیرونی با ایجاد تصویری پرقدرت، دارای یک خط سقف شیب‌دار و پایین و خط پارابولیک قوسی در امتداد بدنه است که هماهنگی کامل را ایجاد می‌کند. جی‌وی۸۰ کوپه با رینگ‌های اختصاصی ۲۰ و ۲۲ اینچی با اسپوک‌های متمایز، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

در قسمت عقب، جی‌وی۸۰ کوپه دارای طراحی منحصربه‌فردی با چراغ‌های ترکیبی عقب ساطع‌کننده نور LED و چراغ ترمز کمکی یکپارچه پهن روی درب عقب است. اسپویلر عقب مرکزی، جلوه‌ای اسپرت به خودرو می‌بخشد.

بسته طراحی اسپرت اختصاصی کوپه

فضای داخلی جی‌وی۸۰ کوپه با طراحی منحصر به فرد کوپه، حس اسپرت بودن را القا می‌کند.

فرمان D شکل دو رنگ، پویایی رانندگی را تقویت کرده و تصویر داخلی زیبایی را حفظ می‌کند. الگوهای تزئینی کربنی منحصر به فرد و صندلی‌ها با الگوها و دوخت اختصاصی کوپه، به طراحی ظریف خودرو کمک می‌کنند.

برای به حداقل رساندن خطر لغزش در حین کارکرد و افزایش حساسیت عملکرد بالا، بر روی پدال‌های ترمز و گاز از آکانت‌های فلزی استفاده شده است.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

طراحی بیرونی اصلاح شده

جی‌وی۸۰ بازطراحی شده، با ارتقاءهای جدید در سراسر بدنه، تجربه رانندگی را برای راننده و سرنشینان ارتقا می‌دهد.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
نمای عقب جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جلوی جی‌وی۸۰ شامل جلوپنجره مشبک دو خطی و چراغ‌های جلوی دو خطی جدید است. جلوپنجره مشبک با خطوط گوشه‌های نرم‌تر، ظرافت مدل را بهبود می‌بخشد و طراحی شیک چراغ‌های دو خطی، با استفاده از فناوری MLA (آرایه میکرو لنز)، بر تعهد جنسیس به فناوری پیشرفته و طراحی برتر تأکید دارد.

شخصیت SUV قوی و ورزشی جی‌وی۸۰ با عناصر طراحی مانند ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و طراحی سپر جلو پهن‌تر، برجسته می‌شود، در حالی که نشان با الگوی گیلوشه، یک لمس نهایی زیبا به SUV اضافه می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
نمای جانبی جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

در امتداد بدنه، یک تزئین کرومی جدید به صورت یکپارچه از جلو تا سپر عقب امتداد می‌یابد و حضور قدرتمندی از جلو تا عقب ایجاد می‌کند.

دو طرح چرخ بازطراحی شده به شخصیت محکم و ظریف جی‌وی۸۰ کمک می‌کنند. طراحی ۲۰ اینچی با ترکیب دو اسپوک متفاوت با پرداخت‌های مجزا، ظاهری چند اسپوکی ایجاد می‌کند و گزینه ۲۲ اینچی، طراحی دو خطی را بازخوانی می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
رینگ و تایر جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

در قسمت عقب، نوک‌های اگزوز پنهان شده در سپر، به پیچیدگی جی‌وی۸۰ می‌افزاید. عناصر کلیدی زبان طراحی جنسیس با تزئین کرومی V شکل متمایز الهام گرفته از جلوپنجره مشبک نمادین، به تصویر مدل اضافه می‌کنند. قسمت پایین سپر با خط جسورانه همرنگ بدنه، حس پایداری را القا می‌کند.

 فضای داخلی زیبا

فضای داخلی جی‌وی۸۰ جدید، با ادغام فناوری‌های جدید برای ایجاد فضایی پیچیده، بر فلسفه طراحی جنسیس در مورد زیبایی فضای خالی تأکید دارد.

صفحه نمایش OLED 27 اینچی، با ترکیب یک دستگاه پیشرفته با جزئیات با چیدمان افقی خود، هماهنگی را نشان می‌دهد.

طراحی یکپارچه تا فاشیای مرکزی گسترش می‌یابد و سیستم HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه هوا) مبتنی بر لمس، کنترل آسان را برای رانندگان فراهم می‌کند.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

گیربکس الکترونیکی (SBW) بازطراحی شده، چسبندگی راحت را تضمین می‌کند.

مواد باکیفیت و ارتقاءهای طراحی، به زیبایی کلی جی‌وی۸۰ می‌افزاید و شامل کاورهای بوق با نشان جدید جنسیس ، فرمان‌های دو رنگ موجود، طراحی پدال بهبود یافته و کنسول وسط با مواد اصیل می‌شود.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

علاوه بر این، جنسیس با طراحی مجدد سینی شارژر بی‌سیم تلفن همراه که امکان شارژ راحت‌تر و دید بهتر تلفن هنگام شارژ را فراهم می‌کند، جا杯‌دار کنسول بزرگ‌تر و دکمه تنظیم صدا/تنظیم نوع گردانه‌ای، نیازهای مصرف‌کننده را برآورده کرده است.

مشخصات فنی جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جی‌وی۸۰ SUV با دو گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد: موتور توربو ۲.۵ لیتری I-4 بنزینی که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو بنزینی که حداکثر ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. جی‌وی۸۰ کوپه با دو انتخاب موتور از جمله ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو بنزینی با سوپرشارژر برقی ۴۸ ولت (ای-اس/سی) با ۴۰۹ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جی‌وی۸۰ کوپه ۳.۵T AWD مدل ۲۰۲۵ دارای قیمت پایه ۷۹۹۵۰ دلار است. تجهیزات استاندارد شامل صفحه نمایش لمسی یکپارچه کلاستر ابزار و ناوبری ۲۷ اینچی OLED، رینگ‌های آلیاژی اسپرت ۲۰ اینچی، روکش صندلی چرم ناپا، صندلی‌های ردیف دوم گرم و تهویه دار برقی، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen، سانروف پانوراما، نمایشگر سربالایی و مجموعه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته جنسیس از جمله مانیتور دید محیطی، مانیتور دید نقطه کور و سیستم جلوگیری از برخورد با پارکینگ است.

جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه
جنسیس جی‌وی۸۰ کوپه

جی‌وی۸۰ کوپه ۳.۵T e-Supercharger AWD مدل ۲۰۲۵ دارای قیمت پایه ۸۵۷۵۰ دلار است و به تمام تجهیزات استاندارد به علاوه رینگ‌های آلیاژی اسپرت ۲۲ اینچی، تزئینات فیبر کربن، ترمزهای جلو تک بلوکه با کالیپر مشکی، نوک اگزوز چهارگانه و پدال‌های آلیاژی مجهز است.

جدول مشخصات Genesis GV80 Coupe

مشخصاتجزئیات
موتور۳.۵ لیتری V6 توربو با سوپرشارژر برقی ۴۸ ولتی (e-S/C)
قدرت موتور۴۰۹ اسب بخار
سیستم انتقال قدرتچهار چرخ متحرک (AWD)
چرخ‌ها۲۰ یا ۲۲ اینچی آلیاژی
نمایشگر داخلیصفحه نمایش OLED 27 اینچی
قیمت پایه (۲۰۲۵ GV80 Coupe 3.5T AWD)۷۹,۹۵۰ دلار
قیمت پایه (۲۰۲۵ GV80 Coupe 3.5T e-Supercharger AWD)۸۵,۷۵۰ دلار
امکانات استانداردسیستم صوتی Bang & Olufsen، سقف پانوراما، نمایشگر سربالا، کلید دیجیتال جنسیس، و سیستم‌های پیشرفته کمکی راننده
ویژگی‌های اضافیچرخ‌های اسپرت ۲۲ اینچی، ترمزهای مونوبلوک با کالیپرهای سیاه، سر اگزوزهای چهارگانه، و پدال‌های آلیاژی

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×