پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

معرفی آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

۱۴۰۳-۰۵-۲۹ زمان مطالعه: 5 دقیقه 6

آکورا از نمونه اولیه‌ی اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از خط تولید احتمالی قطعات پرفورمنس هوندا ریسینگ کورپوریشن (HRC) برای خیابان و پیست است.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو با بهره‌گیری از دانش فنی و تخصص مهندسان مسابقات HRC توسعه یافته است. اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین که در هفته‌ی خودرو مونتری ۲۰۲۴، یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های علاقه‌مندان به خودرو و موتور اسپرت جهان، معرفی شد، بر قابلیت‌های دینامیکی قدرتمندترین و پرفورمنس‌ترین اینتگرا تاکنون بنا شده است تا نهایت عملکرد خیابانی و پیست را برای لذت بردن مشتریان پرشور آکورا از اینتگراهای خود ارائه دهد.

جان ایکدا، معاون ارشد هوندا ریسینگ کورپوریشن آمریکا، می‌گوید: قطعات پرفورمنس HRC یک مفهوم هیجان‌انگیز است که بر ایجاد ارتباط قوی‌تر با علاقه‌مندان آکورا و هوندا متمرکز است تا بتوانند به مهندسی انحصاری مسابقات HRC برای ارتقای تجربه رانندگی پرفورمنس خود دسترسی پیدا کنند. هر جزئی از آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین فریاد می‌زند پرفورمنس. هر چیزی کاربردی است – اگر عملکرد را افزایش ندهد، روی خودرو نخواهد بود.

 آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
نمای عقب آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

توسعه‌ی اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین تحت رهبری HRC آمریکا در جنوب کالیفرنیا، بر بهبود تمام عناصر تجربه رانندگی (عملکرد موتور، سیستم تعلیق و ترمز ) همراه با کاهش وزن قابل توجه تمرکز دارد تا پتانسیل اینتگرا تیپ اس را نشان دهد و عملکرد آن را در خیابان و پیست به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

آیرودینامیک بهینه شده

طراحی تهاجمی آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین که در استودیوی طراحی آکورا در لس آنجلس انجام شده، از هر زاویه‌ای متمایز و پویا است. این نمونه اولیه از تجربه فنی به دست آمده از توسعه آیرودینامیکی خودروی مسابقه‌ای اینتگرا تیپ اس تی‌سی‌اکس برای افزایش نیروی پایین‌بر و بهبود پایداری در سرعت بالا استفاده می‌کند. عملکرد آیرودینامیکی در سرعت‌های پیست با تعدادی از عناصر آیرودینامیکی کاربردی از جمله سپر جلو جدید با اسپلیتر جلو و مجاری خنک‌کننده بزرگ‌تر، دریچه‌های کاپوت بزرگ‌تر، اسپلیترهای جانبی و بال عقب قابل تنظیم از جنس فیبر کربن با پایه‌های آلومینیومی بهینه شده است.

 آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

بدنه‌ی بصری شدید پراتوتین با رنگ چشمگیر ایندی یلو پرل، رنگی که برای اولین بار در سوپرکار NSX نسل دوم معرفی شد، به پایان رسیده است. نشان‌های HRC آلومینیومی سفارشی روی جلوپنجره، گلگیرهای جلو و درب صندوق عقب، با استفاده از همان لوگوی دیده شده در ماشین‌های مسابقه‌ای برنده هوندا و آکورا در ایندی‌کار، IMSA و فرمول یک، بیانیه‌ای جسورانه ارائه می‌دهند.

آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
کابین آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

کاهش وزن آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

برای بهبود عملکرد کلی، آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین از اجزای گسترده‌ی فیبر کربن برای کاهش وزن استفاده می‌کند که شامل کاپوت، پنل‌های درب عقب و صندلی‌های یکپارچه ریکارو با تقویت تهاجمی است. صندلی عقب با یک قفسه‌ی کربنی هوشمند جایگزین شده است که برای ارائه حمل ایمن چهار چرخ و لاستیک نصب شده برای علاقه‌مندان به رانندگی حرفه‌ای طراحی شده است.

با حذف سیستم تهویه مطبوع اختیاری، وزن کلی تقریباً ۹۰ کیلوگرم نسبت به اینتگرا تیپ اس کاهش یافته است.

آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

عملکرد بهبود یافته موتور و هندلینگ

خروجی، پاسخگویی و عملکرد خنک‌کنندگی موتور توربوشارژر ۲.۰ لیتری VTEC با اینترکولر بزرگ‌تر، کولرهای روغن دوقلو و سیستم اگزوز سبک وزن تنظیم شده، همگی توسعه‌یافته برای خودروی مسابقه‌ای آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی تی‌سی‌اکس، بهبود یافته‌اند.

هندلینگ با یک سیستم تعلیق آماده پیست با ارتفاع پایین‌تر (۱۵ میلی‌متر) با کوئیک‌اورهای تنظیم‌شده، میل تعادل عقب قابل تنظیم و پلیت‌های کمبر قابل تنظیم جلو و عقب، مشابه با خودروی مسابقه‌ای آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی تی‌سی‌اکس، بهینه شده است. چرخ‌های سبک فورج شده ۱۹ اینچی با عرض ۹.۵ اینچ با آفست منفی بیشتر، عرض جلو و عقب را ۳۰ میلی‌متر افزایش می‌دهند. این نه تنها هندلینگ را بهبود می‌بخشد، بلکه به پراتوتین یک ظاهر فوق‌العاده تهاجمی می‌دهد.

برای حداکثر چسبندگی، چرخ‌های پرفورمنس با لاستیک‌های فوق‌العاده پرفورمنس پیرلی پی‌زیرو تروفئو آر (۲۶۵/۳۰ZR19) با رتبه‌ی ۶۰ تردویر پوشیده شده‌اند.

برای عملکرد ترمز استثنایی، آکورد اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی پراتوتین از روتورهای جلو دو تکه عظیم ۱۵ اینچی (+۱.۴ اینچ نسبت به اینتگرا استاندارد) و کالیپرهای آلومینیومی ۶ پیستونه برمبو استفاده می‌کند. روتورهای عقب دو تکه برای کاهش بیشتر وزن فنر نشده اعمال شده است. مجاری بزرگ‌تر در سپر جلو با هدایت هوای بیشتر به روتورهای جلو، عملکرد خنک‌کنندگی ترمز را بهبود می‌بخشد.

برای کمک به سفت شدن شاسی و ارائه محل اتصال برای هارنس‌های چند نقطه‌ای، دیواره‌ی آتش عقب با یک ایکس بریس قوی تقویت شده است که با همان رنگ چشمگیر ایندی یلو پرل مانند قسمت بیرونی به پایان رسیده است. تجربه‌ی کابین پرمیوم پرفورمنس با آلکانترا مشکی و کمربند ایمنی، دوخت و تزئینات زرد هماهنگ با رنگ بهبود یافته است.

 آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت
آکورا اینتگرا تیپ اس اچ‌آرسی کانسپت

HRC آمریکا کلیه برنامه‌های مسابقه‌ای پرفورمنس بالای هوندا و آکورا را در آمریکای شمالی، از جمله برنامه‌های مسابقه‌ای سطح بالا در ایندی‌کار و مسابقات ورزشی IMSA تا برنامه‌های مسابقه‌ای تجاری و مشارکت در برنامه فرمول یک شرکت، رهبری می‌کند. در سال ۲۰۲۶، HRC به عنوان تامین‌کننده رسمی موتور با تیم استون مارتین آرامکو F1 همکاری خواهد کرد. با سه مسابقه فرمول یک در ایالات متحده (آستین، میامی، لاس وگاس)، HRC آمریکا از سال ۲۰۲۶ در توسعه واحد قدرت فرمول یک و پشتیبانی از مسابقات شرکت خواهد کرد.

HRC در سال ۱۹۸۲ در ژاپن به عنوان بازوی مسابقه موتورسیکلت هوندا تاسیس شد و به دلیل بیش از ۴۰ سال میراث مسابقه قهرمانی در دسته‌های برتر مسابقات جهانی مانند WGP/MotoGP، سوپر باک، موتوکراس، تریال جهانی و رالی پاریس-داکار شناخته شده است. در سال ۲۰۲۲، HRC مسابقات اتومبیل‌رانی از جمله برنامه F1 هوندا را به مسئولیت‌های خود اضافه کرد.

جدول مشخصات Acura Integra Type S HRC Concept

مشخصاتجزئیات
موتور۲.۰ لیتری VTEC® توربوشارژ
سیستم انتقال قدرتدیفرانسیل جلو (FWD)
قدرت موتوربهبود یافته با اینترکولر بزرگتر و سیستم اگزوز سبک وزن
کاهش وزنحدود ۲۰۰ پوند کمتر از Integra Type S
چرخ‌ها۱۹ x 9.5 اینچی آلیاژی با طرح منفی
لاستیک‌هاPirelli P Zero Trofeo R با ابعاد ۲۶۵/۳۰ZR19
ترمزهادیسک‌های ۱۵ اینچی دو قسمتی در جلو با کالیپرهای آلومینیومی Brembo® شش پیستونه
تعلیقتنظیم‌شده برای پیست با کویل‌اورهای سفارشی و میله ضد غلتش قابل تنظیم
آیرودینامیکاسپلیتر جلو، اسپلیترهای جانبی و بال عقب قابل تنظیم از جنس فیبر کربن
طراحی داخلیصندلی‌های باکِت یک‌تکه Recaro، کمربندهای زرد رنگ و دوخت داخلی با رنگ هماهنگ با بدنه
وزن خالصکاهش یافته با استفاده از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×