جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۴۱ درصد تصادفات فوتی در تهران مربوط به موتورسواران است
۴۱ درصد تصادفات فوتی در تهران مربوط به موتورسواران است

۴۱ درصد تصادفات فوتی در تهران مربوط به موتورسواران است

۱۴۰۳-۰۵-۲۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در نشست خبری اخیر خود به تشریح وضعیت تصادفات موتورسیکلت در پایتخت پرداخت.

به گزارش مجله ماشین، وی با بیان اینکه ۴۱ درصد تصادفات پنج سال اخیر مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده، بر لزوم نهادینه‌سازی استفاده از کلاه ایمنی تأکید کرد. موسوی پور علت اصلی این تصادفات را عدم رعایت قوانین و مقررات توسط راکبان و درک ناکافی آن‌ها از خطرات ناشی از موتورسواری دانست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهداف مجموعه تحت امر خود، کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت، کاهش آلودگی و رعایت قوانین را از اولویت‌های اصلی برشمرد. وی همچنین بر اهمیت ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در میان موتورسواران نسبت به خود، خانواده و جامعه تأکید کرد.

موسوی پور در ادامه به ارائه آمارهای قابل‌توجهی از اعمال قانون موتورسیکلت‌ها پرداخت و از اجرای طرح‌های مختلفی همچون رفع پوشش پلاک، استفاده از کفی برای توقیف موتورسیکلت‌ها و نصب تراشه برای کنترل تردد خبر داد. وی همچنین بر اهمیت استفاده از ابزارهای سنتی مانند سوت توسط مأموران پلیس راهور تأکید کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع تصادفات در بزرگراه‌های پایتخت پرداخت و آزادگان، امام علی (ع) و امام رضا (ع) را به عنوان سه بزرگراه با بیشترین آمار تصادفات منجر به مرگ معرفی کرد.

موسوی پور در پایان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در چهار ماه اخیر خبر داد و بر لزوم همکاری ادارات، بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی برای ترویج استفاده از کلاه ایمنی تأکید کرد.

در مجموع، سخنان سرهنگ موسوی پور نشان از تلاش جدی پلیس راهور تهران بزرگ برای کاهش تصادفات موتورسیکلت و ارتقای ایمنی ترافیک در پایتخت دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×