جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵: با دو نسخه اسپرت‌بک و سدان
آئودی RS3 مدل 2025

معرفی آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵: با دو نسخه اسپرت‌بک و سدان

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 9

آئودی سرانجام از آئودی RS3 مدل 2025 پرده برداشت. این خودروساز آلمانی ادعا می‌کند که به‌روزرسانی‌های سری RS3 یک «ضیافت حسی» است. خب، قطعا این ضیافت جیب‌های ما را هم خالی خواهد کرد، چرا که هر دو نسخه اسپرت‌بک و سدان اصلا ارزان نیستند.

به گزارش مجله ماشین، ماه ژوئن گذشته، یک نمونه اولیه استتاری (اما در واقع تا حدودی برهنه) از سدان آئودی RS3 برای تست به پیست نوربرگ‌رینگ شمالی فرستاده شد. هدف تیم توسعه شکست رکورد کلاس BMW M2 در این جهنم سبز بود. این هدف توسط مدل پیش‌تولید آئودی RS3 با موتور افسانه‌ای پنج سیلندر محقق شد و فرانک استیپلر با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۳۳.۱۲۳ ثانیه رکورد جدیدی در نوربرگ‌رینگ به نام خود ثبت کرد.

پیش از این، رکورد سریع‌ترین زمان متعلق به یورگ وایدینگر با BMW M2 بود که زمان ۷ دقیقه و ۳۸.۷۱ ثانیه را ثبت کرده بود. ظاهرا توضیح این نتیجه برای آئودی بسیار ساده بود: تنظیمات جدید شاسی امکان دستیابی به سرعت‌های بالاتر در پیچ‌ها را فراهم کرد که کلید موفقیت بود. به هر حال، چند هفته بعد، بالاخره اجازه یافتیم به آئودی RS3 2025 که شایعات، جاسوسی‌ها، رندرها و افشاگری‌های زیادی درباره آن منتشر شده بود، نگاهی بیندازیم که در دو نسخه اسپرت‌بک و سدان عرضه می‌شود.

آئودی RS3 مدل 2025
کابین آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵ سدان

علاوه بر رکورد جدید کلاس، آئودی RS3 به طراحی اسپرت و پویا، جلوپنجره‌ی تهاجمی، دیفیوزر چشم‌نواز، جزئیات کربنی، صندلی‌های سطلکی RS و فرمان تخت از بالا و پایین نیز مجهز شده است. نباید تنظیم دقیق‌تر سیستم‌های کنترل شاسی برای پیچیدن بهینه و همچنین لاستیک‌های جدید استاندارد روی هر دو نسخه را فراموش کنیم.

این خودروی پر‌شتاب کامپکت تغییرات ظاهری مختلفی در داخل و خارج دریافت کرده است که کاملا واضح است؛ از جمله جلوپنجره‌ی اصلاح‌شده بین چراغ‌های ماتریسی LED هوشمند با گرافیک‌های انتخاب‌پذیر نور روز، ورودی‌های هوای جدید، گرافیک‌های بازطراحی شده چراغ‌های عقب و رنگ‌های جدید مانند آبی متالیک آسکاری و قرمز پروگرسیو. همچنین برای اولین بار رنگ خاکستری دیتونای مات نیز ارائه می‌شود. رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی را می‌توان با آلیاژهای نسخه عملکردی RS3 تعویض کرد و در داخل، صندلی‌های سطلی فیبر کربن به عنوان آپشن ارائه می‌شود.

آئودی RS3 مدل 2025
نمای عقب آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵

خط تولید به‌روز شده آئودی RS3 همچنان از موتور ۲.۵ لیتری TFSI پنج سیلندر با ۳۹۵ اسب بخار در اروپا و ۴۰۱ اسب بخار در آمریکا استفاده می‌کند که همانطور که همیشه فقط در نسخه سدان چهار درب عرضه می‌شود. در همین حال، قاره اروپا نسخه اسپرت‌بک را نیز دریافت می‌کند و گروه فولکس‌واگن انتخاب‌های فراوانی را ارائه می‌دهد؛ این دو آئودی، مدل‌های اسپایسی کوپرا، اسکودا اوکتاویا (v)RS منطقی و همچنین هاچ‌بک و استیشن واگن داغ گلف R. سرانجام، در آلمان قیمت آئودی RS3 اسپرت‌بک ۲۰۲۵ از ۶۶ هزار یورو آغاز می‌شود که با نرخ ارز فعلی بیش از ۷۳ هزار دلار است. عجیب است که برای سدان باید ۲ هزار یورو (حدود ۲۲۱۰ دلار) بیشتر پرداخت کنید.

جدول مشخصات آئودی RS3 اسپرت‌بک و سدان

مشخصاتAudi RS 3 SportbackAudi RS 3 Sedan
نوع موتور۲.۵ لیتری TFSI پنج سیلندر۲.۵ لیتری TFSI پنج سیلندر
قدرت موتور۳۹۵ اسب بخار (اروپا) / ۴۰۱ اسب بخار (آمریکا)۳۹۵ اسب بخار (اروپا) / ۴۰۱ اسب بخار (آمریکا)
زمان ثبت رکورد۷:۳۳.۱۲۳ دقیقه (نوربرگ‌رینگ)۷:۳۳.۱۲۳ دقیقه (نوربرگ‌رینگ)
چرخ‌های استاندارد۱۹ اینچ۱۹ اینچ
قیمت پایه (آلمان)۶۶,۰۰۰ یورو۶۸,۰۰۰ یورو
قیمت پایه (آمریکا)۷۳,۰۰۰ دلار۷۵,۰۰۰ دلار
رنگ‌های جدیدآبی متالیک Ascari، قرمز Progressive، Daytona Gray ماتآبی متالیک Ascari، قرمز Progressive، Daytona Gray مات
ویژگی‌های داخلیصندلی‌های bucket کربنی (اختیاری)صندلی‌های bucket کربنی (اختیاری)
تغییرات ظاهریطراحی جدید جلو، دیفیوزر چشمگیر، جزئیات کربنیطراحی جدید جلو، دیفیوزر چشمگیر، جزئیات کربنی

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×