جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا ویدیویی سه‌ساعته از صدای موتور بکسر سوبارو منتشر کرد
تویوتا ویدیویی سه‌ساعته از صدای موتور بکسر سوبارو منتشر کرد

تویوتا ویدیویی سه‌ساعته از صدای موتور بکسر سوبارو منتشر کرد

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا در اواخر ماه مه، کنفرانسی مشترک با سوبارو و مزدا برگزار کرد تا درباره تمرکز بر خانواده جدیدی از موتورهای احتراق پاک‌تر صحبت کنند. تویوتا در حال توسعه پیشرانه‌های چهار سیلندر فشرده‌تر، سوبارو در حال تنظیم موتور بکسر و مزدا در پی موتور روتاری با قابلیت افزایش برد است. یک ویدیوی جدید و کاملا غیرمنتظره، ارتباط روزافزون بین دو تا از این برندهای ژاپنی را برجسته می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، این ویدیوی سه‌ساعته که توسط مجله رسمی تویوتا تایمز منتشر شده، همه چیز درباره صدای اگزوز موتور سوبارو است. به طور خاص، یک موتور بکسر توربوشارژ ۱.۸ لیتری که در له‌ورگ لایبک استفاده می‌شود. له‌ورگ لایبک چیست؟ در واقع نسخه بلندتر له‌ورگ است. اگر این نام هم برایتان آشنا نیست، باید بگوییم که یک استیشن واگن ایمپرضا است که در برخی بازارها فروخته می‌شود.

البته این لایبک کاملا استاندارد نیست، زیرا اگزوز ارتقا یافته‌ای از STI دارد. این ویدیوی ۱۸۰ دقیقه‌ای که به سبک ASMR فیلمبرداری شده است، مزایای داشتن اگزوز اختیاری از سوبارو تکنیکا اینترنشنال را برجسته می‌کند. در مجله تویوتا تایمز، یک مهندس سوبارو متخصص در سیستم‌های ورودی هوا از سختگیری قوانین در کاهش صدای موتورهای مدرن شکایت می‌کند. نوبویوشی تاکاشیما می‌گوید: «قوانین سختگیرانه امروزی ما را مجبور می‌کند که مدل‌های کارخانه را تا حد امکان بی‌صدا کنیم.»

خوشبختانه، STI می‌تواند بخشی از دسیبل‌های از دست رفته موتور بکسر را بازگرداند، حتی اگر فقط برای یک واگن بلند شده به جای یک خودروی STI واقعی باشد. این موتور ۱.۸ لیتری بکسر تنها ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس CVT به سیستم چهار چرخ محرک منتقل می‌شود. بسته به بازار، له‌ورگ معمولی می‌تواند تا ۲۷۱ اسب بخار قدرت داشته باشد. حتی یک له‌ورگ STI اسپورت در ژاپن با موتور بنزینی ۲.۴ لیتری قدرتمندتر و بزرگ‌تر از WRX وجود دارد.

گذشته از همکاری GR86/BRZ و این مشارکت جدید در زمینه موتور، نباید فراموش کنیم که تویوتا ۲۰.۴۲ درصد سهام سوبارو را در اختیار دارد. بزرگترین خودروساز جهان همچنین ۵.۰۵ درصد سهام مزدا، عضو دیگر اتحاد جدید موتور، را در اختیار دارد.

یک گروه ژاپنی دیگر نیز در حال شکل‌گیری است، زیرا میتسوبیشی اخیرا به اتحاد هوندا-نیسان که در مارس گذشته اعلام شد، پیوسته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×