دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جی ام سی یوکان ۲۰۲۵: غول آهنین با قلبی جدید
جی ام سی یوکان 2025

معرفی جی ام سی یوکان ۲۰۲۵: غول آهنین با قلبی جدید

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 5

جی ام سی یوکان 2025 با تغییراتی در ظاهر، فضای داخلی جدید و پیشرانه دیزلی قدرتمندتر، برای سال 2025 به روزرسانی شده است.

به گزارش مجله ماشین، یک صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸ اینچی اکنون به صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها ارائه می‌شود و یک تیپ جدید به نام AT4 Ultimate نیز به خانواده یوکان اضافه شده است.

اگرچه قیمت هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود قیمت پایه یوکان ۲۰۲۵ از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز شود.

جی ام سی یوکان 2025
کابین جی ام سی یوکان ۲۰۲۵

جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ را برای سال مدل ۲۰۲۵ به روزرسانی کرده است. این شاسی بلند فول سایز تغییرات جزئی در ظاهر، به‌روزرسانی‌های گسترده در داخل کابین و افزایش قدرت پیشرانه دیزلی را تجربه کرده است. همچنین، تیپ جدید AT4 Ultimate با تزریق بیشتر امکانات لوکس به مدل آفرود محور ارائه می‌شود.

بزرگترین تغییر را می‌توان در داخل کابین مشاهده کرد. یک صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸ اینچی با جهت‌گیری عمودی جایگزین سیستم اطلاعاتی سرگرمی قدیمی شده است. این نمایشگر بزرگ به اندازه کافی برای سفارشی‌سازی توسط کاربر برای مواردی مانند نقشه، تنظیمات صوتی و موارد دیگر است. این صفحه نمایش جدید به صورت استاندارد ارائه می‌شود و اگر برای شما کافی نیست، یک صفحه نمایش افقی ۸ اینچی برای سرنشینان ردیف دوم به منظور کنترل تنظیمات آب و هوا قابل سفارش است.

جی ام سی یوکان 2025
نمای عقب جی ام سی یوکان ۲۰۲۵

این صفحه نمایش تفاوت چشمگیری با یوکان ۲۰۲۴ دارد و در نتیجه، داشبورد کاملاً بازطراحی شده است. دریچه‌های تهویه عمودی در دو طرف صفحه نمایش قرار دارند و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان در یک محفظه Y شکل قرار گرفته است. با این حال، همچنان یک ردیف دکمه در پایین صفحه نمایش بزرگ برای دسترسی سریع به عملکردهای پرکاربرد وجود دارد.

جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ را با تکنولوژی‌های جدید پر نکرده است، اما سیستم‌های کمک راننده بیشتری مانند ترمز ضربه‌ای تقاطع، هشدار دوچرخه‌سوار جانبی، ترمز عابر پیاده و دوچرخه‌سوار جلو و ترمز اضطراری خودکار تقاطع به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می‌شوند. سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز و دید در شب با تشخیص حرارتی به صورت اختیاری قابل سفارش هستند.

جی ام سی یوکان 2025
نمای جانبی جی ام سی یوکان ۲۰۲۵

زیر کاپوت، همان انتخاب پیشرانه‌های قبلی وجود دارد، اما با یک تفاوت قابل توجه. پیشرانه دیزلی توربوشارژر ۳.۰ لیتری Duramax خطی شش سیلندر برای اولین بار در تمامی تیپ‌ها از جمله AT4 در دسترس است. این پیشرانه قدرتمندتر بوده و ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که نسبت به مدل قبلی با ۲۷۷ اسب بخار و ۴۲۰ پوند فوت گشتاور افزایش یافته است. حداکثر ظرفیت کشش یوکان بدون تغییر و برابر با ۸۴۰۰ پوند باقی مانده است.

تازه وارد خط تولید یوکان، تیپ AT4 Ultimate است. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه نهایی مدل آفرود محور AT4 بوده و دارای افزودنی‌های لوکس مانند صندلی‌های چرمی اختصاصی و تزئینات چوبی است. AT4 Ultimate همچنین دارای صفحه محافظ زیر موتور جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق بادی است که می‌تواند تا دو اینچ افزایش ارتفاع داشته باشد. دنالی Ultimate همچنان عنوان پرچمدار خانواده را حفظ کرده و با رینگ‌های عظیم ۲۴ اینچی، سیستم صوتی باورنکردنی ۲۲ بلندگوی Bose، تزئینات چوبی و کرومی در سراسر کابین و صندلی‌های جلو با ماساژور ۱۶ حالته عرضه می‌شود.

جی ام سی یوکان 2025
جی ام سی یوکان ۲۰۲۵

در مورد طراحی بیرونی، تغییرات ظریف هستند. می‌توانید کمی از GMC Sierra EV را در جلو مشاهده کنید؛ چراغ‌های جلو جدید به صورت چیده شده در کنار چراغ‌های روز بزرگتر C شکل قرار گرفته‌اند و همه آن‌ها یک جلوپنجره بزرگ را احاطه کرده‌اند که برای هر تیپ منحصر به فرد است.

دانکن آلدرد، معاون جهانی بوئیک و جی ام سی گفت: «با اضافه شدن جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ به روز شده، خط تولید شاسی بلندهای بازطراحی شده جی ام سی تکمیل می‌شود.»

قیمت جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ در اواخر سال جاری اعلام خواهد شد، اما انتظار می‌رود قیمت پایه آن از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز شود. در مورد گران‌ترین مدل، یوکان دنالی Ultimate 2024 از حدود ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود. انتظار می‌رود قیمت مدل ۲۰۲۵ بیشتر باشد.

جدول مشخصات جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ (۲۰۲۵ GMC Yukon)

مشخصاتجزئیات
موتور۳.۰ لیتری توربو دیزل خطی شش سیلندر
قدرت موتور۳۰۵ اسب بخار
گشتاور۶۷۱ نیوتون متر
صفحه نمایش۱۶.۸ اینچ لمسی پرتره
حداکثر ظرفیت یدک‌کشی۳,۸۱۰ کیلوگرم
سیستم تعلیقتعلیق بادی با قابلیت افزایش ارتفاع تا ۲ اینچ
رینگ‌ها۲۰ اینچی (مدل AT4 Ultimate)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×