دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جی ام سی یوکان AT4: سری ۲۰۲۵ با فناوری بیشتر
جی ام سی یوکان AT4

معرفی جی ام سی یوکان AT4: سری ۲۰۲۵ با فناوری بیشتر

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 6

جی ام سی یوکان AT4، سرانجام وارد سال مدل 2025 شدند. تغییرات نسبت به مدل قبلی شامل یک ظاهر بیرونی جسورانه‌تر است که با چراغ‌های انیمیشنی توجه را به خود جلب می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، یوکان و یوکان XL بازطراحی شده با الهام از طراحی کامیونتی پیشینیان خود، با نشان‌های منحصر به فرد روی درب عقب، طرح‌های جلوپنجره و سقف پانوراما اختیاری خود، جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند. ورود به داخل کابین، یک فضای بسیار تکنولوژیک‌تر نسبت به قبل را نشان می‌دهد که نقطه کانونی آن سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸ اینچی به نام مرکز اطلاعات سرگرمی پریمیوم جی ام سی است.

سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش عمودی کاملا قابل تنظیم است و به کاربر اجازه می‌دهد تا ادغام نقشه‌ها، تشخیص خودرو، ورودی‌های صوتی و موارد دیگر را شخصی‌سازی کند. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند یک نمایشگر کنترل آب و هوای ۸ اینچی اختیاری برای صندلی‌های عقب انتخاب کنند.

جی ام سی یوکان AT4
نمای عقب جی ام سی یوکان AT4

سیستم دید در شب نیز باید ذکر شود، همراه با ویژگی‌های ایمنی از جمله ترمز اضطراری خودکار تقاطع، هشدار دوچرخه‌سوار جانبی، ترمز عابر پیاده و دوچرخه‌سوار جلو و ترمز ترافیک عرضی عقب. البته بهترین گزینه سوپر کروز است.

این سیستم که هنوز هم به عنوان اولین سیستم کمک راننده پیشرفته بدون نیاز به دست در صنعت تبلیغ می‌شود، در واقع در اصطلاح SAE به سطح ۲ طبقه‌بندی می‌شود. در واقع، این سیستم رانندگی کاملا بدون دست نیست.

جی ام سی یوکان AT4
کابین جی ام سی یوکان AT4

هر توضیح جزئی در مورد سیستم‌های سطح ۲ چیزی شبیه به این است که «راننده باید درگیر کار رانندگی باشد و محیط اطراف را همیشه تحت نظر داشته باشد». در هر صورت، بیایید به فناوری تریلرینگ بپردازیم. نمای تریلر شفاف، دستیار فرمان نقطه کور، مسیر معکوس تریلر، هشدار جک‌نایف و سلامت تایر تریلر، تریلرینگ را بسیار آسان‌تر می‌کند، و یوکان مبتنی بر سیرا ۱۵۰۰ ظرفیت کشش حداکثر ۸۴۰۰ پوند (۳۸۱۰ کیلوگرم) دارد.

جی ام سی یوکان AT4
جی ام سی یوکان AT4

یوکان فیس لیفت که تا پایان سال ۲۰۲۴ به نمایندگی‌ها عرضه می‌شود، پنجمین سالگرد زیر برند AT4 را با معرفی AT4 Ultimate جشن می‌گیرد. این گرید یک مشخصات مقاوم با تایرهای آفرود نصب شده بر روی چرخ‌های ۲۰ اینچی، صفحه محافظ جلو، سیستم تعلیق تطبیقی ​​هوا که می‌تواند خودرو را تا ۲ اینچ بلند کند، روکش چوبی منافذ باز و چرم تمام دانه است.

جی ام سی یوکان AT4
نمای جانبی جی ام سی یوکان AT4

همچنین نسخه جدید موتور دیزلی توربوشارژر خطی ۳.۰ لیتری Duramax برای سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود که یک موتور گشتاوردار است که کادیلاک آن را برای مدل سال ۲۰۲۵ در اسکالید ارائه نمی‌دهد. این موتور دیزلی شش سیلندر که در شورولت تاهو و سابربان موجود است، ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ پوند فوت (۶۷۱ نیوتن متر) گشتاور پایین تولید می‌کند. در مقایسه، موتور کوچک بلوک ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت (۶۲۴ نیوتن متر) گشتاور دارد.

جی ام سی یوکان AT4
جی ام سی یوکان AT4

همانطور که همیشه، موتور کوچک بلوک ۵.۳ لیتری کم‌قدرت‌ترین موتور موجود در یوکان است. این موتور ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت (۵۱۹ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. هر سه موتور به گیربکس‌های اتوماتیک ۱۰ سرعته متصل هستند، در حالی که جی ام سی نسبت محور را ۳.۲۳:۱ برای همه آن‌ها ذکر کرده است.

تاکنون هیچ رتبه‌بندی مصرف سوخت منتشر نشده است و جزئیات قیمت‌گذاری نیز در пресс‌رلیز ضمیمه وجود ندارد. با این وجود، مطمئن هستیم که جی ام سی چند دلار بیشتر از مدل‌های خروجی ۲۰۲۴ دریافت خواهد کرد. در زمان نگارش این خبر، یوکان با فاصله محوری معمولی از ۵۸۲۰۰ دلار شروع می‌شود در حالی که یوکان XL جادارتر از ۶۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

جدول مشخصات جی ام سی یوکان AT4

مشخصاتجزئیات
موتور۳.۰ لیتری توربو دیزل خطی شش سیلندر
قدرت موتور۳۰۵ اسب بخار
گشتاور۶۷۱ نیوتون متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک
حداکثر ظرفیت یدک‌کشی۳,۸۱۰ کیلوگرم
رینگ‌ها۲۰ اینچی با لاستیک‌های آفرود
سیستم تعلیقتطبیقی با قابلیت افزایش ارتفاع تا ۲ اینچ

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×