جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی ریماک نورا آر: هیولای سرکش با نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار
معرفی ریماک نورا آر: هیولای سرکش با نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار

معرفی ریماک نورا آر: هیولای سرکش با نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 9

این همان چیزی است که ریماک هفته‌های گذشته مشغول تیزر آن بوده است. نورا آر جدید، یک هایپرکار رادیکال و سرکش با محدودیت تولید، نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و مشخصات خیره‌کننده است.

به گزارش مجله ماشین، ما تظاهر نمی‌کنیم که نمی‌دانیم شما به دنبال چه هستید. اعداد، درست است؟ وقتی با هایپرکارها سر و کار داریم، اعداد حرف اول را می‌زنند. به همین دلیل است که سازندگان آن‌ها را می‌سازند، مشتریان میلیون‌ها دلار برای آن‌ها می‌پردازند و افراد عادی با دانستن مشخصات آن‌ها، حتی اگر توانایی خریدشان را در زندگی دیگری داشته باشند، به خود می‌بالند.

علاوه بر این، انتظارها بالا است زیرا نسخه غیر آر نورا از زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ تاکنون چندین رکورد را شکسته است.

پس، بیایید شروع کنیم. ریماک نورا آر با رنگ سبز سحابی که توجه‌ها را جلب می‌کند، در هفته خودرو مونتری کالیفرنیا رونمایی شد. این خودرو بر اساس قوای محرکه چهار موتوره ساخته شده که هر کدام از موتورها یک چرخ را به حرکت در می‌آورند. در مجموع، آن‌ها ۱۹۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نسخه غیر آر دارای ۱۸۸۹ اسب بخار قدرت است.

ریماک نورا آر
نمای عقب ریماک نورا آر

ریماک همچنین یک پک باتری جدید با ظرفیت ۱۰۸ کیلووات ساعت ارائه کرده است که کمتر از نسخه استاندارد (۱۲۰ کیلووات ساعت) است. این حرکت وزن خودرو را ۷۷ پوند (۳۵ کیلوگرم) کاهش می‌دهد و باعث می‌شود وزن آن به ۵۰۲۰ پوند (۲۲۷۷ کیلوگرم) برسد.

نورا آر در ۱.۸۱ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد، در ۴.۳۸ ثانیه به ۱۲۴ مایل بر ساعت (۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) و در ۸.۶۶ ثانیه به ۱۸۶ مایل بر ساعت (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد و در نهایت به سرعت بالای ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا می‌کند. همچنین می‌تواند مسافت یک چهارم مایل را در ۸.۲۳ ثانیه طی کند.

برای کسانی که قول می‌دهند خوب رفتار کنند (نه، شوخی می‌کنیم، برای پول بیشتر است)، ریماک محدودیت سرعت را حذف می‌کند و اجازه می‌دهد خودرو تا سرعت ۲۵۶ مایل بر ساعت (۴۱۲ کیلومتر بر ساعت) برسد.

ریماک نورا آر
فضای داخل ریماک نورا آر

این مدل روی چرخ‌های ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب با لاستیک‌های میشلن کاپ ۲ سوار می‌شود که جایگزین لاستیک‌های پایلوت اسپورت ۴ اس نسخه استاندارد نورا شده است. ریماک همچنین قدرت ترمز ارتقا یافته‌ای را با نصب ترمزهای کربنی EVO2 با لایه ماتریس سیلیکونی و نرم‌افزار جدید کنترل گشتاور ارائه کرده است.

یک بال عقب ثابت نیروی پایین‌بر لازم را فراهم می‌کند: ۸۸۲ پوند (۴۰۰ کیلوگرم) در سرعت ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت). زیر فرمان کلی ۱۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که چسبندگی جانبی ۵ درصد افزایش یافته است. نورا آر همچنین دیفیوزر عقب جدیدی دریافت کرده است.

رنگ‌ها و تزئینات جدید اکنون برای کابین هایپرکار جدید عرضه شده در دسترس هستند. سطوح کربنی رنگ‌شده می‌توانند با رنگ بیرونی مطابقت داشته باشند یا با انتخاب مشتری شخصی‌سازی شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کسانی که واقعاً می‌خواهند ریماک نورا آر را به خانه ببرند باید مذاکرات را از ۲.۵۳ میلیون دلار به علاوه مالیات شروع کنند. با این حال، آن‌ها باید عجله کنند: تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

جدول مشخصات ریماک نورا آر (Rimac Nevera R)

مشخصاتجزئیات
قدرت موتور۱,۹۸۹ اسب بخار
باتری۱۰۸ کیلووات ساعت
شتاب ۰-۱۰۰۱.۸۱ ثانیه
حداکثر سرعت۳۵۰ کیلومتر در ساعت (قابل ارتقا به ۴۱۲ کیلومتر در ساعت)
وزن۲,۲۷۷ کیلوگرم
رینگ‌ها۲۰ اینچی جلو، ۲۱ اینچی عقب
قیمت پایه۲.۵۳ میلیون دلار

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×