جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵: با موتور هیبریدی V8 توئین توربو
لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵

معرفی لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵: با موتور هیبریدی V8 توئین توربو

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 5 دقیقه 9

یک دهه پیش، تصور اینکه لامبورگینی تمامی محصولات خود را به سمت هیبریدی شدن سوق دهد، غیرممکن بود. اما اکنون، با معرفی تمراریو ۲۰۲۵، این شرکت ایتالیایی گام دیگری در این مسیر برداشته است.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو پس از اوروس اس‌ئی و روئتو، سومین مدل هیبریدی پلاگین لامبورگینی محسوب می‌شود. در آینده نزدیک، گاو خشمگین سانت‌آگاتا بولونیا خودروی برقی الهام‌گرفته از لانزادور با بیش از هزار اسب بخار قدرت را نیز معرفی خواهد کرد.

اما در حال حاضر، بیایید نگاهی به جانشین Huracan بیندازیم. پیش از هر چیز، لازم به ذکر است که لامبورگینی بیش از ۲۵ هزار دستگاه از آخرین مدل مجهز به موتور V10 خود را به فروش رسانده است. گالاردو نیز با فروش بیش از ۱۴ هزار دستگاه، عملکرد موفقی داشته است.

لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵
نمای جانبی لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵

شاسی تمراریو برخلاف مونوفریم کربنی روئتو، از آلومینیوم ساخته شده است. از نظر طراحی بیرونی، این خودرو تا حدودی شباهت‌هایی به هوراکان دارد، اما این شباهت‌ها با جزئیات طراحی گرفته شده از روئتو و عناصر کاملا جدید، به شکلی ماهرانه ترکیب شده‌اند.

چراغ‌های روز شش‌ضلعی قطعا مختص لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ هستند و این الگوی شش ضلعی در چراغ‌های عقب، خروجی اگزوز و کاور موتور نیز تکرار شده است. بر خلاف هوراکان که از لاستیک‌های پیرلی استفاده می‌کرد، جانشین آن از لاستیک‌های بریجستون بهره می‌برد. این خودرو در چهار مدل مختلف عرضه می‌شود که شامل پوتنزا اسپورت برای رانندگی روزمره، بلیزاک برای زمستان، پوتنزا اسپورت ران‌فلات و پوتنزا ریس برای پیست است. ابعاد لاستیک‌ها در این خودرو ۲۵۵/۳۵ ۲۰ اینچ در جلو و ۳۲۵/۳۰ ۲۱ اینچ در عقب است.

این سوپرکار جدید لامبورگینی که از ابتدا به ترمزهای سرامیکی کربنی مجهز شده، نسبت به هوراکان قبلی جادارتر و تکنولوژیکی‌تر است. در رابطه با فناوری‌های داخلی، لامبورگینی ویژن یونیت (LAVU) در صدر لیست قرار دارد. این سیستم اختیاری شامل سه دوربین است که داخل کابین و جاده را پوشش می‌دهند.

لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵
کابین لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵

تل متری لامبورگینی ۲.۰ نیازی به توضیح ندارد و قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق اینترنت برای نقشه‌ها و اطلاعات ترافیکی و نقاط مورد علاقه نیز واضح است. این خودرو به سه نمایشگر مجهز شده است: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر به سبک مک‌لارن، یک نمایشگر ۸.۴ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یک نمایشگر ۹.۱ اینچی برای سرنشین جلو.

این سوپرکار با دماغه کوسه‌ای شکل به بال عقب یکپارچه، دیفیوزر آیرودینامیکی عقب الهام‌گرفته از مسابقات اتومبیل‌رانی و چراغ‌های عقب طراحی شده برای عبور هوای تازه جهت خنک‌سازی موتور مجهز شده است. برخلاف موتور تنفس طبیعی ۵.۲ لیتری V10 هوراکان، تمراریو به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که نباید با موتور ۴ لیتری TFSI سری EA825 در اوروس اس‌ئی اشتباه گرفته شود.

این موتور از هر نظر کاملا متفاوت است و با میل لنگ تخت شروع می‌شود. این موتور قادر است تا ۱۰ هزار دور در دقیقه بچرخد که ۵۰۰ دور بیشتر از موتور ۶.۵ لیتری V12 روئتو است. این موتور با سه موتور الکتریکی جریان محوری کار می‌کند. یکی از این موتورها بین موتور احتراقی و جعبه‌دنده دو کلاچه قرار دارد و دو موتور دیگر وظیفه چرخاندن چرخ‌های جلو را بر عهده دارند. هر موتور ۱۱ کیلووات قدرت دارد که در مجموع ۳۳۰ کیلووات می‌شود.

این مقدار تقریبا برابر با ۴۵۰ اسب بخار است و بله، لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ در حالت تمام الکتریکی، خودرو دیفرانسیل جلو است. متاسفانه، خودروسازی لامبورگینی تحت کنترل گروه فولکس‌واگن، هیچ اطلاعاتی درباره برد صفر آلایندگی در سیکل WLTP اروپا ارائه نکرده است.

باتری ولتاژ بالای این خودرو در تونل مرکزی قرار دارد و لامبورگینی ظرفیت آن را ۳.۸ کیلووات ساعت اعلام کرده است. تمراریو به عنوان یک خودروی هیبریدی پلاگین و نه خودشارژ، در مجموع ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از این مقدار، ۸۰۰ اسب بخار توسط موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو بین ۹۰۰۰ تا ۹۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌شود.

لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵
نمای عقب لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵

گشتاور موتور ۷۳۰ نیوتن‌متر بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. این اعداد تمراریو را بالاتر از فراری ۲۹۶ و مک‌لارن آرتورا قرار می‌دهد که به ترتیب ۸۳۰ و ۷۰۰ اسب بخار قدرت ترکیبی تولید می‌کنند. هر دو رقیب این خودرو از موتورهای V6 استفاده می‌کنند که برخلاف V8 پر دور و موتور ۴ لیتری TFSI، زاویه بین سیلندرهای آن‌ها ۱۲۰ درجه است.

لامبورگینی شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۳ ثانیه را برای این خودرو وعده می‌دهد. حداکثر سرعت نیز ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ را می‌توان با پکیج Alleggerita ارتقا داد که با استفاده از قطعات سبک وزن مانند چرخ‌های فیبر کربنی و اگزوز تیتانیومی، وزن خودرو را بیش از ۲۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، پکیج کربن با استفاده از دیفیوزر آیرودینامیکی، کاور آینه‌های جانبی و ورودی‌های هوای جانبی از جنس فیبر کربن، ۱.۸۲ کیلوگرم دیگر وزن را کاهش می‌دهد. از نظر آیرودینامیکی، تمراریو نسبت به هوراکان EVO بهبود یافته و نیروی پایین‌برنده عقب آن در حالت استاندارد ۱۰۳ درصد و در حالت Alleggerita ۱۵۸ درصد افزایش یافته است.

در مورد وزن خشک، لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ وزنی برابر با ۱۶۹۰ کیلوگرم دارد که در مقایسه با ۱۴۲۲ کیلوگرم هوراکان EVO افزایش یافته است. اطلاعات قیمت‌گذاری هنوز منتشر نشده است، اما می‌دانیم که قیمت آن بالاتر از هوراکان EVO خواهد بود.

جدول مشخصات لامبورگینی تمراریو

جزئیات
موتور۴.۰ لیتری V8 تویین-توربو هیبریدی
قدرت۹۰۷ اسب بخار
گشتاور۷۳۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر/ساعت۲.۷ ثانیه
سرعت نهایی۳۴۳ کیلومتر/ساعت
وزن خشک۱۶۹۰ کیلوگرم
نوع سیستم انتقال قدرتتمام چرخ متحرک (در حالت تمام برقی، چرخ‌های جلو)
سیستم باتری۳.۸ کیلووات ساعت
ترمزهاکربن سرامیکی

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×