دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی کادیلاک اوپولنت ولوسیتی: کانسپت با درهای پروانه‌ای
کادیلاک اوپولنت ولوسیتی

معرفی کادیلاک اوپولنت ولوسیتی: کانسپت با درهای پروانه‌ای

۱۴۰۳-۰۵-۳۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

کادیلاک با معرفی خودروی تمام الکتریکی اوپولنت ولوسیتی مفهومی، پیش‌نمایشی از آینده خط تولید خودروهای برقی خود را ارائه کرد. کادیلاک در حال حرکت به سمت گونه جدیدی از خودروهای پر‌کارایی است. آیا این جایی است که خودروساز می‌خواهد سری V و بلک‌وینگ را به آنجا ببرد؟

به گزارش مجله ماشین، دوران موتور V8 6.2 لیتری سوپرشارژ به پایان نزدیک می‌شود و کادیلاک بهتر است جایگزینی برای آن پیدا کند. به نظر می‌رسد که این شرکت با خودروهای برقی راه را هموار می‌کند. زمان آن رسیده که یک مفهوم هایپرکار تمام الکتریکی آن را یک قدم به آینده‌ای تمام الکتریکی نزدیک‌تر کند. کادیلاک از ماه مارس در حال اذیت کردن ما بوده است.

کادیلاک اوپولنت ولوسیتی
فضای داخل کادیلاک اوپولنت ولوسیتی

این کوپه دو در که به رنگ مروارید طلایی روشن رنگ‌آمیزی شده است، دارای طرح ۲+۲ است و دارای یک سلوئت پایین و شیک با نسبت‌های جسورانه و درهای پروانه‌ای خود باز شگفت‌انگیز است. قسمت جلویی چراغ‌های عمودی با جزئیات شیشه ای فلوت دار و نشان روشن در جلوپنجره روشن سه بعدی را به همراه دارد.

این مدل که الگویی از افراط و تفریط است، با یک سیستم رانندگی خودران سطح ۴ عرضه می‌شود که با استفاده از حالت‌های چند حسی که از طریق یک نمایشگر عریض کامل و نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده قابل دسترسی هستند، جو آرامش‌بخش را در داخل خودرو افزایش می‌دهد.

کادیلاک اوپولنت ولوسیتی
نمای عقب کادیلاک اوپولنت ولوسیتی

این دقیقاً زمانی است که تجربه Opulent از طریق یک کنترلر چندکاره فعال می‌شود و افرادی که در داخل خودرو هستند را در چیزی که کادیلاک آن را «محیط بی‌دست پیچیده و شخصی» می‌نامد، غوطه‌ور می‌کند، همه این‌ها در چیزی که خودروساز آن را سایه «سلن» می‌نامد، پیچیده شده است.

در همین حال، کنسول Y شکل کنسوله‌ای صندلی‌های جلو را از هم جدا می‌کند که مستقیماً به در متصل می‌شوند تا به ایمن‌سازی راننده برای مانورهای پر سرعت کمک کنند.

راننده می‌تواند به حالت Velocity برود که الهام گرفته از مهندسی اثبات‌شده پیست Blackwing کادیلاک است. این حالت مستلزم آن است که راننده فرمان Y شکل الهام گرفته از مسابقه را در دست بگیرد و از پدال‌ها استفاده کند، در حالی که عملکرد Ghost Car به عنوان راهنمای کاربر خودرو عمل می‌کند. این حالتی است که رانندگان را به بهبود زمان‌های دور خود و رقابت در مسیرهای مختلف دعوت می‌کند.

کادیلاک اوپولنت ولوسیتی
کادیلاک اوپولنت ولوسیتی

با این حال، این یک خودروی مفهومی است که ممکن است هرگز به تولید نرسد، بنابراین ضربه زدن به آن در پیست فقط یک توهم است. با این حال، اشاره به عملکرد ممکن است نشان دهد که آنها می‌خواهند سری V و بلک‌وینگ را به اینجا ببرند. مدل‌های آینده ممکن است به زودی انتشار صفر آلایندگی داشته باشند.

هیچ اطلاعاتی در مورد نیروی محرکه کادیلاک اوپولنت ولوسیتی وجود ندارد. اما اگر Celestiq چیزی برای ادامه دادن باشد، این خودروی مفهومی باید روی معماری مشتق شده از BEV3 جنرال موتورز قرار گیرد. Celestiq توسط دو موتور GM Ultium Drive نیرودهی می‌شود که ۶۰۰ اسب بخار (۶۰۸ اسب بخار متریک) و ۶۴۰ پوند فوت (۸۶۸ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کنند.

خودروی برقی به یک باتری Ultimum 111 کیلووات ساعتی مجهز است که انرژی کافی برای رانندگی تا ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) قبل از نیاز به شارژ مجدد را ذخیره می‌کند.

کادیلاک اوپولنت ولوسیتی
نمای جانبی کادیلاک اوپولنت ولوسیتی

جدول مشخصات کادیلاک اوپولنت ولوسیتی کانسپت

مشخصاتجزئیات
نوع خودروهایپرکار تمام برقی مفهومی
طراحیکوپه دو در با درهای پروانه‌ای
سیستم خودرانسطح ۴ خودران
موتورهانامشخص (احتمالاً مشابه Cadillac Celestiq)
باتریاحتمالاً ۱۱۱ کیلووات ساعت
بُرداحتمالاً ۴۸۳ کیلومتر
ویژگی‌های داخلینمایشگر گسترده، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، کنترل چندمنظوره

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×