پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی دوج آتیتود: در واقع یک خودروی چینی است
دوج آتیتود

معرفی دوج آتیتود: در واقع یک خودروی چینی است

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 3

در دنیایی موازی، دوج آتیتود می‌توانست مدل ۲۰۲۵ دارت باشد، اما شاید بهتر است که اصلاً وجود نداشته باشد.

به گزارش مجله ماشین، این سدان کوچک از سال ۲۰۰۶ در مکزیک به فروش می‌رسد. نسل اول آن برپایه هیوندای اکسنت ساخته شده بود و در اواسط دهه ۲۰۱۰ به میتسوبیشی میراژ تغییر پیدا کرد. حالا با رسیدن به سال ۲۰۲۴، این خودرو به یک محصول چینی تبدیل شده است. نسل چهارم آتیتود برپایه ترامپچی امپاو ساخته شده که کمپانی GAC چندین سال است آن را می‌فروشد.

این تصاویر تنها چیزی بود که توانستیم در وبسایت دوج مکزیک پیدا کنیم. هنوز هیچ خبر رسمی یا تصویری با کیفیت بالا منتشر نشده‌است، بنابراین مجبور شدیم درست مثل سال ۱۹۹۸ اسکرین‌شات‌هایی از وبسایت شرکت بگیریم.

دوج آتیتود
دوج آتیتود

طراحی خودرو را نمی‌توانیم کاملاً جدید بنامیم و این صرفا به خاطر ارتباط چینی‌اش نیست. شاید شما هم احساس کنید که قسمت جلوی خودرو شباهت‌هایی به آئودی دارد. همچنین در جاهایی می‌توانیم المان‌هایی از هیوندای و کیا را نیز ببینیم. چراغ‌های عقب به شدت شبیه به فیسکر کارما هستند.

نسخه مجهز به بال عقب، مدل رده‌بالای GT با رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی و تجهیزات استاندارد بیشتر است. این مدل دارای امکاناتی مانند صندلی راننده ماساژور، سیستم هشدار خروج از خط و صندلی شاگرد برقی است. دوج آتیتود GT را با دو رنگ داخلی مشکی یا مشکی و قرمز به همراه پد شارژ بی‌سیم و آپشن‌های دیگر ارائه می‌دهد.

اگرچه نشان “GT” معمولا به معنای قدرت موتور بیشتر است، اما نسخه قدرتمند هم از همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی مدل‌های پایین‌تر استفاده می‌کند. این موتور با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۴ پوندفوت، “قدرت بی‌نظیر دوج ” را ارائه می‌دهد! که باید یکی از کم‌توان‌ترین خودروهایی باشد که از خروجی اگزوز چهارگانه بهره می‌برد. نیروی موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

معرفی دوج آتیتود: در واقع یک خودروی چینی است
دوج آتیتود

مدل GT که جذاب‌تر به نظر می‌رسد، قیمتی معادل ۲۵۸۰۰ دلار دارد که با استانداردهای سال ۲۰۲۴ منطقی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با انتخاب تیپ پایه SXT، آتیتود را با قیمتی به پایین‌تر از ۲۱۱۰۰ دلار در مکزیک خریداری کنید. همچنین مدل میانی Sport با قیمت ۲۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

دوج از زمان توقف تولید آخرین مدل دارت در کارخانه بلیدیر در سپتامبر ۲۰۱۶، دیگر در ایالات متحده سدان کامپکت نمی‌فروشد. با این حال، دارت سال گذشته با فروش سه دستگاه همچنان در جدول فروش دیده می‌شد.

آتیتود تنها محصول چینی دوج در مکزیک نیست، زیرا Journey موجود در این کشور اساساً یک ترامپچی GS5 نسل دوم است.

اوایل امسال، شاهد عرضه یک خودروی بازطراحی‌شده توسط یک برند آمریکایی دیگر از گروه استلانتیس در خارج از ایالات متحده بودیم. رم ۱۲۰۰ نیز برای بازار مکزیک و بر اساس پژو لندترک و فیات تیتانو ساخته شده است و هر سه ریشه در چین دارند، جایی که چانگان اتومبیل کایسِن F70 را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. همچنین نباید رم ۷۰۰، یک پیکاپ کوچک‌تر برای بازار مکزیک که بازطراحی شده فیات استرادا است را فراموش کنیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×