دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیسان آلتیما ۲۰۲۵: تنها با یک موتور عرضه خواهد شد
نیسان آلتیما 2025

معرفی نیسان آلتیما ۲۰۲۵: تنها با یک موتور عرضه خواهد شد

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه 3

به گزارش مجله ماشین، موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری  (VC) چهار سیلندر حذف شده و در نتیجه مدل Altima SR VC-Turbo با قدرت ۲۴۸ اسب بخار نیز لغو شده است. پس از پایان تولید Maxima در سال ۲۰۲۳، اکنون Altima SL با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به عنوان پرچمدار سدان‌های نیسان شناخته می‌شود.

معرفی نیسان آلتیما 2025: تنها با یک موتور عرضه خواهد شد
نیسان آلتیما ۲۰۲۵

با سیستم چهار چرخ محرک، این موتور ۱۸۲ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. انتخاب سیستم محرک دیفرانسیل جلو، قدرت را به ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۴ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. اگرچه این موتور عملکرد بسیار قدرتمندی ندارد، اما مصرف سوخت مناسبی دارد. مدل‌های پایه S و SV با سیستم دیفرانسیل جلو، مصرف سوخت ترکیبی ۲۷ مایل در گالن شهر، ۳۹ مایل در گالن بزرگراه و ۳۲ مایل در گالن ترکیبی دارند. استفاده از سیستم چهار چرخ محرک این اعداد را به ۲۶/۳۶/۳۰ کاهش می‌دهد که در بازار رو به زوال سدان‌ها هنوز هم قابل قبول است.

نیسان آلتیما 2025
نیسان آلتیما ۲۰۲۵

علت حذف موتور توربوشارژ VC توسط نیسان مشخص نشده است، اما سخنگوی این شرکت در اطلاعیه سال ۲۰۲۵ Altima اظهار داشت: نیسان به طور مرتب گزینه‌های پیشرانه در خط تولید خود را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان تطبیق می‌دهد. موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ما تعادل بهینه مصرف سوخت و عملکرد را به همراه سازگاری با سیستم چهار چرخ محرک ارائه می‌دهد که مشتریان بیشتر Altima به دنبال آن هستند.

ما معتقدیم قابلیت اطمینان نیز یکی از عوامل حذف این موتور است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در دسامبر ۲۰۲۳ پس از گزارش تعداد زیادی خرابی، تحقیقاتی را در مورد موتور VC نیسان آغاز کرد.

برای جبران لغو مدل SR VC-Turbo، نیسان یک بسته ویژه SV را به خط تولید Altima 2025 اضافه کرده است. این بسته شامل ارتقاءهای متعددی برای مدل SV با قیمت پایین‌تر است، از جمله یک صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی سیم تلفن همراه، کنترل آب و هوای دوگانه و قابلیت بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto. از نظر ظاهری، مدل Special Edition دارای سقف ماه گرفتگی، اسپویلر عقب، تزیینات کربن مصنوعی روی کنسول مرکزی و چرخ‌های سیاه ۱۷ اینچی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×