پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » واریز سهمیه بنزین شهریورماه ۱۴۰۳
سهمیه بنزین

واریز سهمیه بنزین شهریورماه ۱۴۰۳

۱۴۰۳-۰۵-۳۱

به گزارش مجله ماشین، سهمیه بنزین شهریورماه برای خودروهای شخصی بدون تغییر و به میزان ۶۰ لیتر، ساعت صفر بامداد پنجشنبه (یکم شهریورماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ خواهد شد. این ششمین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به این صورت واریز می‌شود.

میزان سهمیه بنزین شهریورماه برای خودروهای شخصی همانند ماه‌های گذشته و بدون هیچ تغییری باقی مانده است.

سهمیه بنزین به صورت منظم و در ابتدای هر ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود تا رانندگان بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مصرف سوخت خود داشته باشند.

امکان ذخیره سهمیه بنزین تا سقف ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت وجود دارد. این ویژگی به رانندگان کمک می‌کند تا در صورت نیاز، سهمیه خود را برای ماه‌های آینده ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: کارت سوخت را آنلاین بگیرید / دیگر نیازی به صف‌های طولانی نیست

سهمیه خودروهای عمومی و خدماتی: سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی نیز مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از سال ۱۳۹۸ به منظور مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق بنزین آغاز شد. این طرح با هدف ایجاد تعادل در بازار سوخت و کاهش فشار بر منابع ارزی کشور اجرا شده است.

با توجه به محدودیت منابع سوخت و نوسانات قیمت جهانی نفت، صرفه‌جویی در مصرف بنزین اهمیت بسیار زیادی دارد. رانندگان می‌توانند با رعایت نکات ساده‌ای مانند کاهش سرعت، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و سرویس‌های اشتراکی و تنظیم باد لاستیک‌ها به میزان مناسب، در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×