جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » ورشتاپن زیر فشار / آیا در زاندفورت طلسم شکست شکسته می‌شود؟
ورشتاپن زیر فشار

ورشتاپن زیر فشار / آیا در زاندفورت طلسم شکست شکسته می‌شود؟

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

 مکس ورشتاپن از زمان بازگشت مسابقه خانگی خود به تقویم فرمول یک در سال 2021، هر گرند پری هلند را از جایگاه اول به دست آورده است، اما سه بار قهرمان جهان ردبول این آخر هفته با یک آزمایش سخت روبرو است.

به گزارش مجله ماشین، زاندفورت به یک مهمانی ساحلی برای ارتش نارنجی ورشتاپن تبدیل شده است، اما این بار راننده ۲۶ ساله در طولانی‌ترین روند شکست خود در چهار سال است.

مرسدس سه تا از چهار مسابقه اخیر را برنده شده است و ورشتاپن ، که با ۷۸ امتیاز با ۱۰ دور باقی مانده پیشتاز است، از زمان اسپانیا در ۲۳ ژوئن بر سکوی اول نایستاده است.

در واقع، او تنها یک حضور روی سکو از بارسلونا داشته است.

یکشنبه، ورشتاپن بیستمین شروع خود در فرمول یک را خواهد داشت و جوان‌ترین راننده‌ای خواهد بود که به این نقطه عطف می‌رسد، و تنها برنده F1 در زاندفورت در طول عمر خود می‌خواهد آن را حتی به یاد ماندنی‌تر کند.

او با اعلام اینکه خود را برای نیمه دوم فصل پس از وقفه ماه آگوست آماده و تجدید قوا کرده است، گفت: “همیشه جو فوق‌العاده‌ای است و طرفداران باورنکردنی هستند، بنابراین برای من خاص است.”

او اضافه کرد: “ما مشتاق هفته آینده هستیم و امیدواریم بتوانیم برای پیروزی بجنگیم.”

سرجیو پرز، هم‌تیمی مکزیکی، تنها راننده از چهار تیم برتر که هنوز در این فصل برنده نشده است، یک مهندس مسابقه جدید دارد که هیو برد منظم به مرخصی زایمان رفته و ریچارد وود جایگزین او شده است.

پرز که عملکرد ضعیف او ردبول را در رتبه‌بندی سازندگان در معرض خطر قرار داده است، گفت: «می‌دانم که در هفته‌های آینده می‌توانیم چه چیزی را از ماشین استخراج کنیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نیمه دوم ۲۰۲۴ را به حداکثر برسانیم.»

مک‌لارن تنها ۴۲ امتیاز عقب است، با اینکه اسکار پیاستری استرالیایی یک برد و دو ثانیه از چهار مسابقه اخیر خود کسب کرده است، در حالی که هم‌تیمی بریتانیایی او، لاندو نوریس، علی‌رغم اشتباهات پرهزینه، همچنان در رتبه دوم کلی قرار دارد.

لوئیس همیلتون، هفت بار قهرمان جهان مرسدس، دو تا از سه مسابقه اخیر را برنده شده است، پس از اینکه هم‌تیمی او جورج راسل درست قبل از وقفه از مقام اول در بلژیک رد صلاحیت شد.

بریتانیایی ۳۹ ساله که به فراری می‌پیوندد، در چهار مسابقه اخیر بیش از هر راننده‌ای امتیاز کسب کرده است، اما ۱۲۷ امتیاز از ورشتاپن عقب است.

توتو ولف، رئیس تیم، هشدار داد: «ما می‌دانیم که باید زمینه‌ای را جبران کنیم. هنوز قادر به رقابت برای پیروزی در هر گرند پری نیستیم.»

او گفت: «ما پیشرفت‌های خوبی در بهبود نقاط ضعف W15 داشته‌ایم و همچنان سخت کار خواهیم کرد تا بیشتر پیشرفت کنیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، فاصله را با کسانی که در هر دو قهرمانی پیشتاز هستند، کاهش خواهیم داد.»

کمپین فراری نیز ممکن است دوباره آتش بگیرد، با اینکه شارل لکلرک، برنده موناکو، دوباره در بلژیک روی خط شروع قرار گرفت و پس از مقام چهارم در مجارستان، سوم شد.

با یک مسابقه خانگی در مونزا بلافاصله پس از زاندفورت، طرفداران فراری به دنبال نشانه‌های مثبتی خواهند بود.

در عقب‌تر، آلفاین متعلق به رنو یک سال از آخرین حضور خود روی سکو را جشن خواهد گرفت و با یک رئیس تیم جدید – الیور اوکس – که به عنوان جایگزین برونو فامین اولین حضور خود را انجام می‌دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×