دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی پل استونز ۰۱: خودروی برقی آفرود با برد ۲۱۵ کیلومتر
پل استونز 01

معرفی پل استونز ۰۱: خودروی برقی آفرود با برد ۲۱۵ کیلومتر

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

پل استونز 01، خودروی برقی آفرود از برند روکس موتور، BAW و پینینفارینا، با ظرفیت باتری کوچکتر در چین عرضه شد. این مدل جدید، 50 هزار یوان (7000 دلار آمریکا) ارزان‌تر از مدل اولیه است و قیمت آن از 299 هزار و 900 یوان (41 هزار و 800 دلار آمریکا) شروع می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، پل استونز یک برند NEV (خودروی الکتریکی جدید) با کیفیت بالا است که زیرمجموعه روکس موتور است، شرکتی که توسط مدیرعامل روبوروک تأسیس شده است. روکس موتور پُل استونز ۰۱ را در آگوست ۲۰۲۳ عرضه کرد. این کراس‌اوور توسط شرکت معروف پینینفارینا طراحی شده است. شرکت خودروسازی پکن (BAW) نیز تولید این مدل را در چین بر عهده دارد.

پل استونز 01
پل استونز ۰۱

در ابتدا، پُل استونز ۰۱ با یک باتری ۵۶ کیلووات ساعتی NMC از CATL و در محدوده قیمت ۳۴۹ هزار و ۹۰۰ تا ۳۵۹ هزار و ۹۰۰ یوان (۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا) عرضه شد. روکس موتور آن را به عنوان یک رقیب مستقیم کراس‌اوور لی آوتو L9 معرفی کرد. با این حال، عملکرد فروش پُل استونز ۰۱ بسیار کمتر از لی L9 بوده است. فروش کلی پُل استونز ۰۱ از اکتبر ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۴ تنها به ۲۹۳۱ دستگاه رسیده است.

پُل استونز ۰۱ در چین با چندین مشکل مواجه شده است. علاوه بر قدرت برند کم و شبکه فروش کوچک، مشکل اصلی اینجا قیمت بالای این خودروی آفرود است. اگرچه از لی L9 ارزان‌تر است، اما همچنان گران‌تر از سایر خودروهای سری L مانند L7 و L8 است. بنابراین، روکس موتور به شدت نیاز داشت تا قیمت خودروی آفرود خود را کاهش دهد تا برای خریداران جذاب‌تر شود. و سرانجام، آنها نسخه ارزان‌تر این خودرو را عرضه کردند.

پل استونز 01
پل استونز ۰۱

پُل استونز ۰۱ استاندارد رنج با دو سطح تجهیزاتی وارد بازار چین شده است. مدل پایه دارای شش صندلی با طرح ۲+۲+۲ است. ابعاد این مدل ۵۰۵۰/۱۹۸۰/۱۸۶۹ میلی‌متر است. همچنین یک مدل ۷ نفره (طرح ۲+۲+۳) با طول ۵۲۹۵ میلی‌متر نیز در دسترس است.

پُل استونز ۰۱ یک SUV EREV است. این بدان معناست که در زیر کاپوت آن یک موتور احتراقی ۱.۵ لیتری وجود دارد که مانند یک ژنراتور عمل می‌کند. این موتور گشتاور را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند و قدرت را به باتری و موتورهای الکتریکی می‌فرستد. در مورد موتورهای الکتریکی، قدرت اوج آنها به ۳۵۰ کیلووات (۴۶۹ اسب بخار) می‌رسد. پُل استونز ۰۱ در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پل استونز 01
پل استونز ۰۱

قبلاً، روکس موتور پُل استونز ۰۱ را با باتری NMC سه لایه CATL به ظرفیت ۵۶ کیلووات ساعت و برد ۳۰۶ کیلومتر CLTC عرضه کرده بود. نسخه استاندارد رنج ارزان‌تر دارای باتری کوچکتر ۴۴.۵ کیلووات ساعت نیز ساخته شده توسط CATL است. برد برقی این مدل به ۱۸۰ کیلومتر (CLTC) می‌رسد.

پل استونز 01
پل استونز ۰۱

همانطور که گفته شد، پُل استونز ۰۱ استاندارد رنج، ۵۰ هزار یوان (۷۰۰۰ دلار آمریکا) ارزان‌تر شده است. قیمت آن بسته به چیدمان داخلی، بین ۲۹۹ هزار و ۹۰۰ تا ۳۰۹ هزار و ۹۰۰ یوان (۴۱ هزار و ۸۰۰ تا ۴۳ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا) است. بنابراین، کمی ارزان‌تر از کراس‌اوور لی L7 پایه شده است. این کاهش قیمت یک گام مهم برای روکس موتور است تا عملکرد فروش پُل استونز ۰۱ را بهبود بخشد. با این حال، این شرکت همچنان باید با مسائل دیگری مانند قدرت برند پایین و شبکه فروش کوچک مقابله کند.

پُل استونز همچنین با شرکت تجاری بین‌المللی جنوب-جنوب همکاری کرده است تا خودروهای خود را در بازارهای خارجی مانند خاورمیانه، آسیای مرکزی، آفریقا و جنوب شرقی آسیا ترویج دهد.

جدول مشخصات پل استونز ۰۱

ویژگیمشخصات
نوع خودروSUV هیبریدی افزایشی (EREV)
ظرفیت باتری۴۴.۵ کیلووات‌ساعت (نسخه ارزان‌تر)
بُرد الکتریکی۱۸۰ کیلومتر (CLTC)
موتور بنزینی۱.۵ لیتری (فقط به عنوان ژنراتور)
قدرت موتور الکتریکی۳۵۰ کیلووات (۴۶۹ اسب‌بخار)
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر/ساعت۵.۵ ثانیه
ابعاد۵۰۵۰/۱۹۸۰/۱۸۶۹ میلی‌متر (نسخه ۶ صندلی)
چیدمان داخلی۶ یا ۷ صندلی (۲+۲+۲ یا ۲+۲+۳)
قیمت پایه۲۹۹,۹۰۰ یوان (۴۱,۸۰۰ دلار آمریکا)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×