جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بنتلی فلایینگ اسپور در ایران؛ آیا ممنوعیت‌ها شکسته شد؟
بنتلی فلایینگ اسپور در ایران؛ آیا ممنوعیت‌ها شکسته شد؟

بنتلی فلایینگ اسپور در ایران؛ آیا ممنوعیت‌ها شکسته شد؟

۱۴۰۳-۰۶-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 در حالی که هنوز هیچ اعلام رسمی درباره لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به صورت گذرموقت نشده است، یک دستگاه بنتلی فلایینگ اسپور با موتور ۱۲ سیلندر قدرتمند وارد کشور شده است.

به گزارش مجله ماشین، این خودروی سوپرلوکس که با موتور ۶ لیتری تویین توربو و شتاب صفر تا صد ۴.۳ ثانیه، یکی از سریع‌ترین سدان‌های جهان محسوب می‌شود، از طریق امارات متحده عربی به ایران وارد شده است.

ورود این خودرو در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر، گمرک ایران لیستی از خودروهای ممنوع‌الورود را منتشر کرده بود که نام برندهای لوکس و اسپرت مانند بنتلی، رولزرویس و فراری نیز در آن دیده می‌شد. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این ممنوعیت به صورت غیررسمی لغو شده است یا اینکه این خودروها از طریق مجاری دیگری وارد کشور می‌شوند؟

در ماه‌های اخیر، شاهد افزایش چشمگیر ورود خودروهای لوکس و سوپر اسپرت به کشور بوده‌ایم. این در حالی است که دولت هنوز هیچ موضع رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است.

کارشناسان معتقدند که ورود بی‌رویه خودروهای لوکس می‌تواند تبعات اقتصادی و اجتماعی منفی به همراه داشته باشد. از جمله این تبعات می‌توان به افزایش شکاف طبقاتی و افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو اشاره کرد.

در این شرایط، انتظار می‌رود که دولت هر چه سریع‌تر در خصوص وضعیت واردات خودروهای لوکس و سوپر اسپرت به کشور موضع‌گیری کرده و ابهامات موجود را برطرف کند.

منبع: تسنیم

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×