جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی زیکر ۰۰۷ واگن: در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود
زیکر 007 واگن

معرفی زیکر ۰۰۷ واگن: در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

۱۴۰۳-۰۶-۰۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه

به طور سنتی، استیشن واگن ها در بازار چین محبوب نبوده اند. با این حال، در سال های اخیر، تا حدی برای جذاب تر کردن خودروهای چینی هنگام صادرات به اروپا به ویژه با پذیرش خودروهای برقی، آنها شروع به افزایش کرده اند.

به گزارش مجله ماشین،  آن کنغوی، مدیرعامل زیکر ، وجود چنین خودرویی را تایید کرده و اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. با کد CC1E، اطلاعات کمی درباره رقیب Nio ET5T مشخص است. در عین حال، آن اشاره کرد که شاسی بلند پرچمدار جدید زیکر در سه ماهه سوم ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این خودرو در حال حاضر با کد EX1E شناخته می شود.

ما می توانیم با نگاهی به نسخه سدان ۰۰۷ و همچنین نحوه انتقال طراحی یک سدان به یک واگن توسط رقبا، ایده ای از آنچه باید انتظار داشته باشیم از نسخه واگن آینده داشته باشیم. در مورد Nio، می توانیم ببینیم که ET5T (مشخصات را ببینید) دقیقاً همان ابعاد سدان ET5 (مشخصات را ببینید) با ۴۷۹۰ ۱۹۶۰، ۱۴۹۹ میلی متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری ۲۸۸۸ میلی متر را دارد. همین مورد در مورد Neta S واگن نیز صدق می کند که با وجود ساخت بر روی پلتفرمی متفاوت از نسخه سدان (مشخصات را ببینید)، ابعاد تقریباً یکسانی ۴۹۸۰، ۱۹۸۰ و ۱۴۸۰ میلی متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری ۲۹۸۰ میلی متر را به اشتراک می گذارد. تنها تفاوت افزایش سی میلی متری ارتفاع نسبت به سدان است. بنابراین، باید انتظار داشته باشیم که ابعاد زیکر ۰۰۷ واگن با ابعاد سدان (مشخصات را ببینید) بسیار نزدیک باشد، بنابراین ۴۸۸۰، ۱۹۰۰ و ۱۴۴۸ میلی متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری ۲۹۲۸ میلی متر است. این باعث می شود که خودرو تقریباً دقیقاً در وسط اندازه بین Nio ET5T و Neta S واگن قرار گیرد.

چندین رندر طرفداران در اینترنت منتشر شده است که ادعا می کند این خودرو سبک واگن مشابه Nio ET5T را اتخاذ خواهد کرد. این ممکن است در مورد Exeed Exlantix ES واگن آینده نیز صدق کند، اما در حال حاضر، این تنها حدس و گمان برای ۰۰۷ است، زیرا تاکنون هیچ عکس جاسوسی منتشر نشده است تا شکل آن را تایید کند.

بیشتر بخوانید: معرفی زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵: سریع‌ترین شارژر الکتریکی جهان

ممکن است نسخه واگن بخشی از عرضه زیکر ۰۰۷ مدل سال ۲۰۲۶ باشد. با این حال، در حال حاضر، بهترین ایده ما در مورد آنچه باید انتظار داشته باشیم در رابطه با عملکرد و پیکربندی از نسخه سدان که اخیراً عرضه شده است می آید. این به معنای انتخاب بین باتری ۷۵ کیلووات ساعتی Golden Brick یا باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی Qilin از CATL است. باتری اول یک باتری خود توسعه یافته است که در فرم نسل دوم از شارژ ۵.۵C پشتیبانی می کند. زیکر ادعا می کند که این بدان معنی است که ۰۰۷ سریع ترین خودروی برقی تولیدی جهان با شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد SOC در ۱۰.۵ دقیقه است.

سدان ۰۰۷ در نسخه های تک موتوره و دو موتوره موجود است. تمام نسخه ها از یک موتور برقی ۳۱۰ کیلوواتی روی محور عقب استفاده می کنند و نسخه های دو موتوره یک موتور برقی ۱۶۵ کیلوواتی را به جلو اضافه می کنند. بسته به پیکربندی و باتری نصب شده، محدوده بین ۶۱۶ تا ۸۷۰ کیلومتر متغیر است.

به عنوان بخشی از ارتقاء مدل سال ۲۰۲۵، زیکر ۰۰۷ سیستم رانندگی هوشمند Haohan 2.0 را دریافت کرد که توانایی خودران خودرو را افزایش می دهد. این خودرو بیش از ۳۰ سنسور از جمله لیزر دارد و این سیستم بر اساس ادغام لیزر و بینایی کار می کند. تا زمانی که واگن در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، این سیستم قابلیت در به در خواهد داشت. دو چیپ Nvidia Orin X قدرت محاسباتی ۵۰۸ TOPS را فراهم می کنند که سیستم رانندگی هوشمند را فعال می کنند.

در داخل کابین، زیکر ۰۰۷ دارای یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵ اینچی OLED، یک سیستم AR-HUD 35.5 اینچی و یک پنل ابزار LCD است. ویژگی های دیگر شامل یک سیستم صوتی ممتاز ۲۱ بلندگو، یک سیستم رایحه AI و یک سقف پانوراما است.

زیکر ۰۰۷ از نظر فروش، خودروی برجسته این برند بود. اگرچه در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد نسخه واگن وجود دارد، اما مطمئناً جذابیت این مدل را افزایش خواهد داد، به خصوص هنگام صادرات.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×