جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» موتور » معرفی موتورسیکلت سه‌چرخ جدید کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

معرفی موتورسیکلت سه‌چرخ جدید کان-ام کانیون

۱۴۰۳-۰۶-۰۳ زمان مطالعه: 4 دقیقه 7

کان-ام نامی شناخته‌شده برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی است که به موتورهای قدرتمند و ATVهای مناسب برای گل و لای، تپه‌ها یا مسیرهای صعب‌العبور علاقه دارند. این شرکت کانادایی زیرمجموعه بمباردیه، به خاطر تولید برخی از قدرتمندترین وسایل نقلیه تمام‌زمینه در بازار معروف است، اما حالا مدل جدیدی از موتورهای سه‌چرخ را معرفی کرده است. این مدل که «کان-ام کانیون» نام دارد، به عنوان قادرترین موتور سه‌چرخ خارج از جاده که تاکنون توسط BRP ساخته شده، معرفی شده است.

به گزارش مجله ماشین، موتورسیکلت‌های ADV به نوعی ماشین‌های چندمنظوره شده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای سفرهای شهری، خارج از جاده، تورهای طولانی و حتی مسابقات استفاده کرد. با الهام از این بخش رو به رشد، کان-ام موتور سه‌چرخ انقلابی کانیون را ساخته است که می‌تواند نیازهای مختلف رانندگی را برآورده کند.

کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

این ماشین جدید ترکیبی منحصر به فرد از راحتی در جاده و قابلیت‌های خارج از جاده را ارائه می‌دهد و ترکیب خشونت ATV یا موتورهای ساید-بای-ساید با ثبات یک موتور سه‌چرخ را دارد. کانیون از نظر اندازه و شکل مشابه موتورهای سه‌چرخ فعلی برند، اسپایدر و رایکر است، اما طراحی آن به شکل جعبه‌ای‌تر با خطوط صاف و اشکال مربعی‌تر است. همچنین بلندتر است، دارای پوشش بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی و ظاهری خشن‌تر دارد که حس ماجراجویی را القا می‌کند و شما را به سفرهای هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

آنچه که رانندگان در یک ماشین ماجراجویانه به دنبال آن هستند، فاصله مناسب از سطح زمین و دامنه تعلیق برای قابلیت‌های عالی خارج از جاده و راحتی و فضای ذخیره‌سازی از جنبه تورینگ است. به طور قابل توجهی، کانیون ۲۰۲۵ به هر دو نیاز پاسخ می‌دهد.

معرفی موتورسیکلت سه‌چرخ جدید کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

با ۶.۳ اینچ فاصله از سطح زمین، ۱۰.۲ اینچ دامنه تعلیق در جلو، ۹.۲ اینچ دامنه تعلیق در عقب، چرخ‌های همه‌جاده و پدال‌های ضد لغزش اندورو، کانیون برای سفرهای طولانی در زمین‌های متنوع ایده‌آل است. سازنده همچنین یک بلندکننده فرمان به طراحی اضافه کرده تا کنترل موتور سه‌چرخ هنگام ایستادن بر روی پدال‌ها آسان‌تر شود و همچنین محافظ تسمه درایو را اضافه کرده است.

قلب تپنده موتور سه‌چرخ کانیون یک موتور ۱۳۳۰ سی‌سی سه‌سیلندر خطی با خنک‌کننده آب است که ۱۱۵ اسب‌بخار در ۷۲۵۰ دور در دقیقه و ۹۶ پوند-فوت گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این موتور به یک جعبه دنده نیمه‌اتوماتیک شش‌سرعته با شیفترهای پدالی و دنده معکوس متصل است که پارک کردن را آسان‌تر می‌کند. قدرت توقف توسط ترمزهای برمبو تأمین می‌شود و این موتور خارج از جاده همچنین دارای ABS است، بنابراین رانندگان می‌توانند بدون ترس از قفل شدن ترمز کنند.

کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

کان-ام کانیون در سه مدل مختلف عرضه می‌شود: استاندارد، XT و ردراک. در حالی که مدل‌های استاندارد و XT دارای دو بازوی A با میله ضد واژگونی، دو شوک بزرگ‌بویر زاکس در جلو و شوک زاکس در عقب هستند (مدل XT دارای تعلیق با پیش‌تنظیم خودکار است)، مدل ردراک که مدل پرچمدار این خط است، دارای دو شوک هوشمند KYB Piggyback در جلو و یکی در عقب و تعلیق نیمه‌فعال است. علاوه بر این، مدل‌های XT و ردراک ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری با کیس‌های آلومینیومی در بالا و کناره‌ها ارائه می‌دهند.

کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

صرف نظر از مدل، کانیون چهار حالت رانندگی ارائه می‌دهد: نرمال، اسپورت، رالی و همه‌جاده. تمام مدل‌ها بر روی دو چرخ ۱۶ اینچی در جلو و یک چرخ ۱۵ اینچی در عقب، با لاستیک‌های XPS Adventure سوار می‌شوند. دیگر ویژگی‌های استاندارد در تمامی نسخه‌های این موتور سه‌چرخ ماجراجویانه شامل چراغ‌های LED، دستگیره‌های محافظ، شیشه‌ جلو قابل تنظیم، صندلی فومی تطبیقی با پشتی کمری و پشتی قابل جداسازی راننده، محافظ تسمه درایو و شبکه رادیاتور فلزی است. همچنین، این موتور سه‌چرخ دارای فرمان برقی، کنترل پایداری و کنترل کشش است.

کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

سیستم‌های الکترونیکی این وسیله آماده ماجراجویی از طریق یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سازگار با Apple CarPlay مدیریت می‌شود که به عنوان پنل ابزار و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی عمل می‌کند.

برای کسانی که آرزوی کشف دنیای جدید و زندگی در سه چرخ را دارند، کانیون با ظرفیت ذخیره‌سازی بی‌سابقه ارائه می‌شود. با قابلیت حمل تا ۶۵۶ پوند به طور مستقل و ظرفیت باربری ۴۰۰ پوند، رانندگان می‌توانند تجهیزات زیادی برای هر ماجراجویی‌ای که تصور کنند، حمل کنند. سیستم LinQ بدون نیاز به ابزار و نصب آسان، افزودن لوازم جانبی به موتور را راحت‌تر می‌کند.

کان-ام کانیون
کان-ام کانیون

کانیون ۲۰۲۵ هم‌اکنون برای سفارش در دسترس است و قیمت مدل استاندارد از ۲۵,۲۹۹ دلار شروع می‌شود. با این حال، این نسخه از موتور خارج از جاده بوم خالی است که به مشتریان آینده این امکان را می‌دهد تا وسیله ماجراجویی خود را با هر یک از ۲۵ لوازم جانبی موجود سفارشی کنند. برای مدل‌های XT و ردراک، قیمت به ترتیب ۲۹,۷۹۹ دلار و ۳۲,۲۹۹ دلار است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×