دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آتش سوزی در کارخانه Rivian
آتش سوزی در کارخانه Rivian

آتش سوزی در کارخانه Rivian

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 آتش سوزی در پارکینگ کارخانه تولید شرکت Rivian، سازنده خودروهای برقی در شهر نورمال ایالت ایلینوی، در اواخر روز شنبه رخ داد و به تعدادی از خودروهای الکتریکی این شرکت آسیب رساند.

به گزارش مجله ماشین، سخنگوی این شرکت استارت‌آپ آمریکایی روز یکشنبه گفت که هیچ گزارشی از مصدومیت در این حادثه وجود ندارد و علت آتش سوزی در حال بررسی است.

اداره آتش‌نشانی نورمال در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد که این آتش‌سوزی در یک پارکینگ در ضلع شمالی کارخانه‌ی ۴ میلیون فوت مربعی (حدود ۳۶۴ هزار مترمربعی) که در ۱۳۰ مایلی (حدود ۲۰۹ کیلومتری) جنوب شیکاگو قرار دارد، رخ داده است و به خط تولید کارخانه آسیبی وارد نشده است.

شرکت Rivian  تعداد و نوع خودروهای آسیب‌دیده را تأیید نکرد.

این شرکت که به خاطر خودروهای شاسی‌بلند R1S و وانت‌بار R1T شناخته می‌شود، در حال گسترش کارخانه‌ی نورمال برای تولید مدل R2، خودروی شاسی‌بلند کوچک‌تر و ارزان‌تر خود است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ عرضه شود و برای موفقیت Rivian بسیار حیاتی تلقی می‌شود.

این شرکت امسال به مدت سه هفته کارخانه را برای بازسازی اساسی تعطیل کرد تا فرآیند تولید را ساده‌تر و هزینه‌ها را کاهش دهد.

شرکت Rivian در حال حاضر تمامی خودروهای خود را در کارخانه‌ی نورمال تولید می‌کند و یک کارخانه‌ی مونتاژ دیگر نیز در ایالت جورجیا در حال برنامه‌ریزی است.

هفته‌ی گذشته، ریویان به دلیل کمبود قطعات، تولید ون‌های تجاری خود را که توسط غول خرده فروشی آمازون استفاده می‌شود، به طور موقت متوقف کرد؛ اما انتظار می‌رود تمام تولید از دست‌رفته را جبران کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×