جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا سمی در اروپا دیده شد؛ همه نشانه‌ها حاکی از فروش قریب‌الوقوع آن است
تسلا سمی در اروپا دیده شد

تسلا سمی در اروپا دیده شد؛ همه نشانه‌ها حاکی از فروش قریب‌الوقوع آن است

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

تسلا در حال آماده‌سازی برای عرضه سمی در بازار اروپا است، چیزی که ایلان ماسک در ماه مارس در بازدید از گیگا برلین اعلام کرد. علاوه بر یک تسلا سمی که در آلمان روی یک تریلر دیده شده است، می‌دانیم که تسلا همچنین در حال استخدام پرسنل برای بخش آینده Semi Truck EMEA خود است.

به گزارش مجله ماشین، تسلا قول داده است که با عرضه سمی، کامیون کلاس ۸ برقی خود، حمل‌ونقل را متحول کند. سمی در دسامبر ۲۰۲۲ با شرکت پپسی‌کو به عنوان شریک ناوگان، رسماً راه‌اندازی شد. با این حال، از آن زمان تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است و تولید آن هنوز هم به صورت دستی در یک سالن نزدیک گیگا نوادا انجام می‌شود. تاکنون، گزارش شده است که تسلا بیش از ۱۰۰ کامیون سمی را برای نیازهای خود و شرکت‌های شریک خود ساخته است.

سازنده خودروهای برقی اخیراً کار ساخت کارخانه آینده سمی در نوادا را آغاز کرده است. این کارخانه قادر خواهد بود سالانه تا ۵۰ هزار دستگاه سمی تولید کند و تسلا را به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان کامیون در آمریکای شمالی تبدیل کند. با این حال، تسلا قصد دارد فراتر از آمریکای شمالی گسترش یابد، با اروپا به عنوان هدف آشکار.

ایلان ماسک در بازدید از گیگا برلین در ماه مارس، به کارمندان گفت که تسلا ممکن است سمی را در آلمان تولید کند. این یک وعده مانند وعده‌هایی که معمولاً درباره محصولات آینده می‌دهد نبود، بلکه یک «معقول است که کامیون سمی را در اروپا در گیگا برلین تولید کنیم» نسبتاً مبهم بود. البته، تسلا ممکن است ظرفیت تولید سمی کافی در ایالات متحده داشته باشد تا اروپا را تا زمانی که تقاضا ظرفیت نوادا را تمام کند، تامین کند.

صرف نظر از اینکه کامیون‌های تسلا سمی اروپا در کجا تولید خواهند شد، مطمئناً به اروپا خواهند رسید. اوایل این هفته، کاربران اینترنت با چشمان تیزبین متوجه شدند که تسلا در حال تبلیغ برای موقعیت رئیس توسعه تجاری بخش Semi Truck EMEA تسلا است. فردی که برای رهبری این بخش جدید انتخاب شود، مسئول راه‌اندازی نه تنها یک کانال فروش سمی در منطقه، بلکه زیرساخت شارژ مرتبط نیز خواهد بود.

همچنین شایعه شده است که تسلا در نمایشگاه IAA Transportation 2024 در اواسط سپتامبر شرکت خواهد کرد و سمی در طول این رویداد به نمایش گذاشته خواهد شد. این موضوع توسط یک کامیون سمی که در یک بزرگراه آلمانی بین کامن و هانوفر دیده شد، بیشتر پشتیبانی شد. سمی بر روی یک تریلر حمل می‌شد، بنابراین هنوز در مرحله آزمایش جاده‌ای نیستیم. با توجه به اینکه مقررات اروپایی قوانین سختگیرانه‌ای برای اندازه و وزن دارند، ممکن است گواهی‌دهی تسلا سمی در اروپا چالش‌برانگیز باشد.

حد فعلی ۱۸.۷۵ متری (۶۱.۵۵ فوتی) طول، از ورود کامیون‌های با دماغه بلند به بازار جلوگیری کرده است. استفاده موتور کامیون از فضای بار ارزشمند، کارآمد نیست، بنابراین کامیون‌های کابین‌روی، جاده‌های اروپا را در دست دارند. این امر تسلا سمی را به یک فرد خارج از قاعده تبدیل می‌کند، مگر اینکه قوانین تغییر کنند. در حال حاضر بحث‌هایی در مورد اجازه دادن به کابین‌های بلندتر و آیرودینامیک‌تر بدون قربانی کردن حجم بار در مورد کامیون‌های برقی وجود دارد.

اگر تسلا فکر نمی‌کرد ممکن است، این موقعیت توسعه تجاری را تبلیغ نمی‌کرد. همچنین ممکن است در نظر بگیرد که پیشگویی ماسک را برآورده کند و شروع به ساخت یک نوع سفارشی برای جاده‌های اروپا در گیگا برلین کند. اگرچه سایر سازندگان کامیون‌های اروپایی کامیون‌های برقی را اعلام کرده‌اند، اما هنوز فاصله زیادی از عملکرد و کارایی تسلا سمی دارند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×