دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » صدور گواهینامه باتری خودرو برقی در کره جنوبی
صدور گواهینامه باتری خودرو برقی در کره جنوبی

صدور گواهینامه باتری خودرو برقی در کره جنوبی

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

با هدف رفع نگرانی‌های ایمنی عمومی پس از آتش‌سوزی‌های متعدد خودروهای برقی، دولت و حزب حاکم کره جنوبی توافق کردند تا برنامه صدور گواهینامه باتری خودروهای برقی را تسریع بخشند.

به گزارش مجله ماشین، سخنگوی حزب «قدرت مردم» به خبرنگاران گفت: دولت برای کمک به تضمین ایمنی باتری‌های خودروهای برقی، طرح صدور گواهینامه باتری را زودتر از موعد مقرر، در ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. دولت همچنین توافق کرد که از خودروسازان فعال در این کشور بخواهد باتری‌های به کار رفته در خودروهای برقی خود را شناسایی کنند.

این توافق بر سر قوانین سختگیرانه‌تر برای ایمنی خودروهای برقی پس از اقدام دولت برای درخواست از خودروسازان برای افشای داوطلبانه اطلاعات پس از آتش سوزی یک خودروی برقی در اول آگوست که به صدها خودرو آسیب رساند و وحشت عمومی ایجاد کرد، صورت گرفت.

این آتش سوزی که به نظر می رسد به طور خود به خود در یک خودروی برقی مرسدس بنز با باتری های Farasis Energy آغاز شده باشد، برای خاموش شدن هشت ساعت به طول انجامید و حدود ۱۴۰ خودرو را نابود یا آسیب رساند و برخی از ساکنان آپارتمان های بالایی را مجبور به رفتن به پناهگاه کرد.

در روزهای اخیر، برخی از شرکت‌های خودروسازی داوطلبانه شروع به نام بردن از تولیدکنندگان باتری‌هایی کرده‌اند که استفاده می‌کنند.

منابع صنعتی پیشتر به رویترز گفته بودند: «سازندگان باتری کره جنوبی هیچ دلیلی برای مخالفت با مشخص کردن محل استفاده از منابع انرژی خود نداشتند، اگرچه مردم نباید تصور کنند که باتری ها همیشه مقصر آتش سوزی خودروهای برقی هستند.»

کارشناسان می گویند که شناسایی باتری ها توسط شرکت های خودروسازی به مصرف کنندگان حق انتخاب بیشتری می دهد، اما برخی با توجه به کمبود داده های قطعی در مورد اینکه کدام برندهای باتری بیشتر مستعد آتش سوزی هستند، زیر سوال می برند که چگونه این کار باعث بهبود ایمنی می شود.

سخنگوی حزب، هان، گفت: به عنوان بخشی از اقدامات ایمنی تقویت‌شده، دولت قوانین تجهیزات آتش‌نشانی را برای نصب سیستم‌های آبپاش لوله تر در پارکینگ‌های زیرزمینی با ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تجدید نظر خواهد کرد و شارژرهایی را که از شارژ بیش از حد جلوگیری می‌کنند، گسترش می‌دهد.

به نظر نمی رسد خودروهای برقی به اندازه ای که عناوین اخیر نشان می دهد آتش بگیرند. برخی داده ها نشان داد که خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی خطر آتش سوزی کمتری دارند.

اما کارشناسان خودرو می گویند آتش سوزی خودروهای برقی نسبت به خودروهایی که با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند، به طور متفاوتی می سوزد و اغلب مدت بیشتری طول می کشد و خاموش کردن آنها سخت تر است زیرا تمایل به شعله ور شدن مجدد دارند.

بیشتر بخوانید

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×