دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آریل ایی-نوماد: سبک و قدرتمند برای آف‌رود
آریل ایی-نوماد

معرفی آریل ایی-نوماد: سبک و قدرتمند برای آف‌رود

۱۴۰۳-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 7

به گزارش مجله ماشین، خودروهای برقی معمولاً سنگین هستند، اما آریل ایی-نوماد یک خودروی برقی معمولی نیست. این خودرو با حذف بسیاری از قطعات بدنه، از جمله درها، فقط دارای دو صندلی است. این خودرو بر اساس نوماد ۲، که اخیراً معرفی شده است، ساخته شده است، اما بدون سیستم انتقال قدرت Focus ST. به جای موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژ، از یک موتور برقی تک استفاده می‌کند.

آریل ایی-نوماد
نمای عقب آریل ایی-نوماد

مشخصات فنی آریل ایی-نوماد

موتور برقی که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد، ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این خودرو تنها ۸۹۴ کیلوگرم  وزن دارد. با توجه به قدرت بالای موتور و وزن کم خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۳.۴ ثانیه است. این شتاب، با شتاب مدل بنزینی آن برابر است.

آریل ایی-نوماد
آریل ایی-نوماد

برای حفظ وزن کم، آریل از یک باتری نسبتاً کوچک استفاده کرده است. این باتری دارای ظرفیت ۴۱ کیلووات ساعت است و می‌تواند ۱۵۰ مایل را با یک بار شارژ طی کند. با توجه به اینکه ایی-نوماد برای استفاده روزانه طراحی نشده است، نگرانی در مورد محدودیت برد نباید وجود داشته باشد. این خودرو یک خودروی آخر هفته برای لذت بردن از رانندگی در مسیرهای آف‌رود است. با گشتاور بالای آن، باید رانندگی در زمین‌های ناهموار بسیار لذت‌بخش باشد.

معرفی آریل ایی-نوماد: سبک و قدرتمند برای آف‌رود
آریل ایی-نوماد

باتری این خودرو کمتر از ۶۶۱ پوند وزن دارد، بنابراین تقریباً یک سوم وزن خودرو را تشکیل می‌دهد. برای توزیع بهتر وزن، باتری در پشت دیواره جداکننده نصب شده است. با استفاده از یک شارژر سریع در خانه، باتری را می‌توان در کمتر از ۲۵ دقیقه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ کرد. باتری به یک واحد محرک تغذیه می‌کند که فقط ۲۰۳ پوند وزن دارد. این وزن شامل موتور برقی، گیربکس تک سرعته و اینورتر است. همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز بخشی از این مجموعه است.

طراحی آریل ایی-نوماد

برای رسیدن به وزن بسیار کم، این شرکت کوچک بریتانیایی از یک بدنه ساخته شده از الیاف طبیعی کامپوزیت زیستی استفاده کرده است. این ماده به آریل اجازه داده است تا وزن را نسبت به یک بدنه ساخته شده از الیاف کربن ۹ درصد کاهش دهد، در حالی که انتشار CO2 تولید شده در طول تولید ۷۳ درصد کاهش یافته است.

معرفی آریل ایی-نوماد: سبک و قدرتمند برای آف‌رود
آریل ایی-نوماد

الیاف کتان مورد استفاده در بدنه، در پایان عمر خودرو قابل بازیافت هستند. این بدنه سبک وزن همچنین نسبت به بدنه معمولی نوماد، آیرودینامیک‌تر است. نرم‌افزار دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) به مهندسان کمک کرده است تا ضریب درگ را ۳۰ درصد کاهش دهند.

آریل قصد ندارد ایی-نوماد  را به فروش برساند، اما “واکنش مصرف‌کنندگان را برای اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های آینده خود نظارت خواهد کرد.” در همین حال، این شرکت نمونه‌های اولیه را آزمایش خواهد کرد و به بهبود محصول ادامه خواهد داد. امید است که این خودرو در آینده نزدیک به تولید برسد.

آریل ایی-نوماد
آریل ایی-نوماد

ایی-نوماد  یادآور خودروی دیگری از یک خودروساز بریتانیایی با حجم تولید کم است که در زمینه خودروهای برقی به دنبال شعار “سبک بودن خوب است” است. این خودرو نه Lotus، بلکه Caterham با پروژه بسیار امیدوارکننده V است. این کوپه اسپرت برقی دارای ۲۶۸ اسب بخار قدرت و سیستم محرک چرخ‌های عقب بود و وزن آن تنها ۲۶۲۳ پوند بود. برنامه این است که این خودرو را در اواخر سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه کند.

داشتن این دو خودرو در گاراژ به عنوان اسباب‌بازی‌های آخر هفته، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×