شنبه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا، کرایسلر و دوج کم‌اعتمادترین برندهای خودروهای دست دوم
تسلا، کریسلر و دوج کم‌اعتمادترین برندهای خودروهای دست دوم

تسلا، کرایسلر و دوج کم‌اعتمادترین برندهای خودروهای دست دوم

۱۴۰۳-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحقیق جدید یک سازمان که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند، نشان می‌دهد تسلا و Stellantis دارای خودروهایی با بیشترین مشکلات بین سال‌های 2014 و 2019 هستند.

به گزارش مجله ماشین، Consumer Reports یک سازمان خصوصی است که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند. این سازمان با بررسی و رتبه‌بندی محصولات و خدمات مختلف، اطلاعات بی‌طرفانه‌ای را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط Consumer Reports، تسلا و Stellantis تولیدکنندگان خودروهایی با بیشترین مشکلات بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ هستند. همانطور که انتظار می‌رود، قابل‌اعتمادترین خودروهای این دوره همگی دارای لوگوهای خودروسازی ژاپنی هستند. در ادامه، آنچه را که این سازمان غیرانتفاعی کشف کرده است، بررسی می‌کنیم.

Consumer Reports از اعضای خود که دارای خودروهای پنج تا ده ساله هستند، خواست تا مشکلات تجربه شده در طول مالکیت خود را با این سازمان به اشتراک بگذارند. توجه داشته باشید که حتی اگر نمونه‌ها از ۱۵۰۰۰۰ مورد تجاوز کنند، همه مدل‌ها در این رتبه‌بندی قابلیت اطمینان برند گنجانده نشده‌اند. برخی از مدل‌ها به دلیل عدم وجود داده کافی حذف شده‌اند.

پنج شرکت خودروسازی قابل‌اعتماد که حداقل از سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده خودرو می‌فروشند، عبارتند از لکسس، تویوتا، مازدا، آکورا و هوندا.

ES، GS، GX، LS و RX به لکسوس کمک کردند تا رتبه اول را به خود اختصاص دهد. قهرمانان قابل‌اعتماد تویوتا که آن را در رتبه دوم رتبه‌بندی Consumer Reports قرار دادند، ۴Runner، Avalon و Camry هستند. Mazda3، Mazda6 و CX-3 مازدا این برند مستقر در هیروشیما را قادر ساخت تا در بین سه خودروساز قابل‌اعتماد برتر در ایالات متحده قرار گیرد.

MDX آکورا و Accord هوندا واحدهایی بودند که به این دو شرکت اجازه دادند در کنار رقبای داخلی خود بدرخشند.

پنج جایگاه بعدی (شش تا ۱۰) به ترتیب توسط برندهای زیر اشغال شده است: بوئیک، بی‌ام‌و، سوبارو، نیسان و مرسدس-بنز.

از سوی دیگر، تسلا، دوج و کریسلر در انتهای کامل این رتبه‌بندی قرار دارند. این سازنده EV که اکنون در تگزاس مستقر است (و در حال حاضر ارزشمندترین خودروساز جهان است) به دلیل تعداد زیاد مشکلات گزارش شده توسط مالکان مدل ۳، مدل S و مدل X، در رتبه ۲۴ زیر جیپ قرار دارد. تنها دوج و کریسلر بدتر از تسلا هستند.

اگرچه این می‌تواند تصویری بد از رویکرد تسلا به طول عمر (که باید برای یک خودروساز پایدار اولویت باشد) ارائه دهد، شایان ذکر است که این برند بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، زمانی که به اصطلاح “EV برای همه” معرفی شد، دوره تحول را پشت سر گذاشت. افزایش تولید مدل ۳ تقریباً شرکت را ورشکست کرد اگر باور کنیم که ایلان ماسک چهار سال پیش چه گفته است.

با این حال، Stellantis بیشترین آسیب را می‌بیند. چهار تا از برندهای آن (کرایسلر، دوج، جیپ و رم) به تسلا در تکمیل پنج برند برتر کم‌اعتمادترین خودروها می‌پیوندند. اعضای Consumer Reports تجربه مالکیت Pacifica، Durango، Cherokee و Ram 1500 را اصلا دوست ندارند.

در حالی که ممکن است همه اینها به نظر برسد که تنها خودروهای دست دوم که باید در نظر بگیرید، خودروهای ساخته شده توسط خودروسازان ژاپنی هستند، مهم است که به یاد داشته باشید که ممکن است مالکان مراقبت زیادی از خودروهای خود نکرده باشند. تعمیر و نگهداری مناسب نقش کلیدی در طول عمر هر وسیله نقلیه ایفا می‌کند.

با این حال، این رتبه‌بندی به ما درک می‌کند که قیمت‌ها در بازار خودروهای دست دوم چگونه باید باشد. اگر قصد دارید یک خودروی خارج از گارانتی کمی ارزان‌تر از حد متوسط خریداری کنید، ممکن است عاقلانه باشد که از خودروهایی که مستعد مشکلات مختلف هستند اجتناب کنید. از این گذشته، شما نمی‌خواهید هزاران دلار برای تعمیرات هزینه کنید و با گزینه‌های حمل‌ونقل جایگزین سر و کار داشته باشید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×