دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چری فولوین T11: شاسی‌بلند پرچمدار چینی
چری فولوین T11

معرفی چری فولوین T11: شاسی‌بلند پرچمدار چینی

۱۴۰۳-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

شایعه‌ها حاکی از آن است که چری فولوین T11 در نمایشگاه خودروی چنگدو، که در تاریخ 30 آگوست آغاز می‌شود، رونمایی خواهد شد. پیش از این، تصاویری از این خودرو به صورت کامل منتشر شده است و رسانه‌های چینی آن را به رنجروور تشبیه کرده‌اند. با این حال، شباهت بیشتری بین قسمت جلوی چری تیگو 7 اسپرت و لندرور و همچنین بین سبک دنا N9 و رنجروور وجود دارد تا در مورد این شاسی‌بلند.

به گزارش مجله ماشین، رسانه‌های چینی بر شباهت قسمت جلوی فولوین T11 به رنجروور تأکید دارند. نظر شما چیست؟ چراغ‌های روشنایی در قسمت جلو به صورت یک نوار ممتد امتداد یافته‌اند و دو قسمت C شکل پایین آمده از اطراف چراغ‌های جلو را احاطه کرده‌اند. با وجود شباهت به یک جلوپنجره با نوارهای عمودی کرومی، این خودرو در واقع تا قسمت پایین سپر دارای یک سطح صاف است. تنها در قسمت پایین سپر، یک ورودی هوا وجود دارد که توسط کروم احاطه شده است. T11 پرچمدار خط فولوین است که اکنون به عنوان یک زیرمجموعه چری برای خودروهای انرژی جدید اختصاص یافته است. تا به امروز، تمام خودروهای تولیدی این زیرمجموعه پلاگین هیبرید بوده‌اند، اما مدل آینده E06 نیز نسخه کاملاً برقی را ارائه خواهد داد. به عنوان پرچمدار، T11 با لیزر مجهز شده است و بنابراین باید قابلیت‌های مناسبی در زمینه رانندگی خودکار ارائه دهد، از جمله کمک رانندگی شهری NOP و عملکرد پارک حافظه‌دار.

چری فولوین T11
نمای عقب چری فولوین T11

در مقایسه با نسخه مفهومی T11، نسخه تولیدی از دستگیره‌های مخفی درها به نیمه مخفی تغییر کرده است. پیش از این، یک وبلاگ‌نویس ادعا کرده بود که T11 دارای دستگیره‌های سنتی درها خواهد بود و به نظر می‌رسد که تا حدی درست بوده است. تغییر به نیمه مخفی در یک مدل پرچمدار، با توجه به اینکه سایر خودروهای خط فولوین دارای دستگیره‌های مخفی درها هستند، کمی عجیب است. با این حال، چرخ‌های چند پره، که ۲۰ اینچی هستند، قطعاً ظرافت خاصی به T11 می‌بخشند. در قسمت عقب، یک چراغ عقب ممتد وجود دارد که خود چراغ‌ها دارای الگوهای موج‌مانند هندسی هستند. طراحی قسمت عقب بسیار ساده است و تنها ویژگی متمایز آن، اسپویلر روی خط سقف، همراه با یک نوار کرومی بالای چراغ‌های عقب و یک نوار کرومی دیگر درست بالای سپر عقب است.

پرچمدار چری فولوین دارای ابعاد (به مشخصات مراجعه کنید) ۵۱۵۰، ۱۹۹۵ و ۱۸۰۰ میلی‌متر است، در حالی که فاصله بین دو محور ۳۱۰۰ میلی‌متر است. در قسمت جلو، T11 از سیستم تعلیق دوبل جناغی و در قسمت عقب، از سیستم تعلیق پنج لینک استفاده می‌کند. این خودرو شش نفره بوده و از آرایش ۲ + ۲ + ۲ صندلی بهره می‌برد.

چری فولوین T11
نمای جانبی چری فولوین T11

تاکنون، تصاویر روشنی از فضای داخلی چری فولوین T11 منتشر نشده است. با این حال، بر اساس اعلامیه‌های قبلی، مشخص است که قسمت جلو دارای یک صفحه نمایش ۳۰ اینچی یکپارچه است و یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی برای سرگرمی ردیف دوم وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که یک یخچال داخلی مخفی وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم قابل تنظیم هستند و همراه با صندلی‌های جلو، دارای عملکردهای گرمایش، تهویه و ماساژ هستند. اعتقاد بر این است که خود صندلی‌های چرمی پوشیده شده را می‌توان با صدا کنترل کرد، همراه با سایر عملکردهای خودرو.

چری فولوین T11
چری فولوین T11

T11 به عنوان یک پلاگین هیبرید، از سیستم پلاگین هیبرید C-DM Kunpeng Super Hybrid چری استفاده می‌کند که شامل یک موتور ۱.۵T و موتورهای برقی است. این موتور دارای راندمان حرارتی ۴۴.۵٪، توان اوج ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و می‌تواند ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه دهد. گزارش‌ها اکنون حاکی از آن است که این خودرو با موتورهای برقی جلو و عقب مجهز شده است تا یک طرح هوشمند چهارچرخ محرک را ارائه دهد. انتظار می‌رود برد تمام برقی بیش از ۲۰۰ کیلومتر و برد کلی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر باشد. زمان شارژ از ۳۰ تا ۸۰ درصد گزارش شده است که ۱۹ دقیقه است. گفته می‌شود T11 دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود پنج ثانیه است.

با توجه به نمایش فعلی فولوین T11، بسیار محتمل است که این خودرو به طور رسمی در نمایشگاه خودروی چنگدو، که در ۳۰ آگوست آغاز می‌شود، رونمایی شود.

به یاد داشته باشید که چری شریک سرمایه‌گذاری مشترک جگوار لندرور در چین است.

جدول مشخصات چری فولوین T11

مشخصاتجزئیات
نام خودروChery Fulwin T11
برندChery (چری)
نوع خودروشاسی بلند (SUV)
نوع سوختپلاگین هیبریدی (PHEV)
موتورموتور ۱.۵T با بازدهی حرارتی ۴۴.۵%
قدرت موتور۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار)
گشتاور موتور۲۲۰ نیوتن‌متر
سیستم هیبریدیسیستم هیبریدی Kunpeng Super Hybrid C-DM
برد تمام الکتریکیبیش از ۲۰۰ کیلومتر
برد ترکیبیبیش از ۱۴۰۰ کیلومتر
زمان شارژ (۳۰ تا ۸۰%)حدود ۱۹ دقیقه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر/ساعتحدود ۵ ثانیه
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۵۱۵۰/۱۹۹۵/۱۸۰۰ میلی‌متر
فاصله بین محور‌ها۳۱۰۰ میلی‌متر
تعداد صندلی‌ها۶ نفر (چیدمان ۲+۲+۲)
سیستم تعلیق جلودو بازویی (Double Wishbone)
سیستم تعلیق عقبپنج لینک (Five-Link)
صفحه نمایش جلوصفحه نمایش یکپارچه ۳۰ اینچی
صفحه نمایش ردیف دومصفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی
صندلی‌هادارای گرم‌کن، سردکن، و ماساژ، کنترل صوتی
دیگر ویژگی‌هایخچال داخلی پنهان، دستگیره‌های در نیمه مخفی
سیستم چهارچرخ محرکموتورهای الکتریکی در جلو و عقب برای چهارچرخ محرک هوشمند
طراحی خارجیشباهت به Range Rover با چراغ‌های جلوی طولی و طراحی خاص عقب
ویژگی‌های ایمنیمجهز به لیدار، کمک رانندگی شهری (NOP)، پارکینگ با حافظه

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×