شنبه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » همکاری جیلی، چری و JAC برای تولید خودرو در الجزایر
همکاری جیلی، چری و JAC برای تولید خودرو در الجزایر

همکاری جیلی، چری و JAC برای تولید خودرو در الجزایر

۱۴۰۳-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

جیلی، چری و JAC برای تقویت حضور خود در شمال آفریقا، در الجزایر کارخانه تولید خودرو تأسیس خواهند کرد. این اطلاعات توسط لی جیان، سفیر چین در الجزایر فاش شد. این اقدام پاسخ خودروسازان چینی به محدودیت‌های واردات الجزایر در سال 2023 است.

به گزارش مجله ماشین، اقتصاد الجزایر چندین سال متوالی در حال کاهش بوده است. در نتیجه، مقامات محلی با هدف احیای صنعت، واردات خودرو را محدود کردند. قوانین سختگیرانه جدید قرار بود شرکت‌های خودروسازی را برای تأسیس تأسیسات تولیدی در این کشور تشویق کند. به نظر می‌رسد این طرح در حال نتیجه دادن است، زیرا سفیر چین در الجزایر تأیید کرده است که سه خودروساز در این کشور شمال آفریقا خودرو مونتاژ خواهند کرد.

طبق آخرین مصاحبه با لی جیان، سفیر چین در الجزایر، سه خودروساز چینی ( جیلی، چری و JAC ) تأسیسات تولید خودرو در این کشور تأسیس خواهند کرد. شایان ذکر است که JAC قبلاً یک کارخانه KD کامیون سبک در الجزایر داشت. سایر شرکت‌ها سابقه صنعتی در این کشور شمال آفریقا ندارند.

با این حال، اطلاعاتی در مورد تأسیسات تولید آینده JAC در الجزایر وجود ندارد. در مقابل، مقامات چری در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کردند که قصد دارند یک کارخانه در برج بو عرریج تأسیس کنند. این تأسیسات ظرفیت تولید اولیه ۲۴۰۰۰ دستگاه در سال خواهد داشت. در سه سال آینده، چری ظرفیت تولید را به ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش خواهد داد. در نتیجه، این کارخانه نیز خودروهایی را به سایر کشورهای شمال آفریقا صادر خواهد کرد.

طرح‌های جیلی در الجزایر توسط شریک محلی آن، Sovidem، فاش شد. مدیرعامل این شرکت گزارش داد که بزرگترین خودروساز خصوصی چینی قصد دارد ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه مونتاژ خودرو در الجزایر سرمایه‌گذاری کند. ظرفیت تولید اولیه آن به ۵۰۰۰۰ دستگاه در سال خواهد رسید. کارخانه جیلی الجزایر در سال ۲۰۲۶ شروع به فعالیت خواهد کرد. اولین مدلی که از خط تولید خارج خواهد شد، جیلی GX3 Pro (جیلی ویژن X3) است.

جیلی GX3 Pro یک کراس‌اور کوچک است که در سال ۲۰۱۷ در چین عرضه شد. این خودرو در پادشاهی میانه با برند لیوان (رویلان) که توسط جیلی و لیفان مشترکاً ایجاد شده است، به فروش می‌رسد. علاوه بر این، GX3 Pro در آمریکای لاتین، آسیای مرکزی، آفریقا و سایر مناطق به فروش می‌رسد. GX3 Pro دارای ابعاد ۴۰۰۵/۱۷۶۰/۱۵۷۵ میلی‌متر است. این خودرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار است که با CVT جفت می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×