شنبه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی اسمارت ۵: خودروی الکتریکی لوکس در اوج فناوری
اسمارت 5

معرفی اسمارت ۵: خودروی الکتریکی لوکس در اوج فناوری

۱۴۰۳-۰۶-۰۸ زمان مطالعه: 4 دقیقه

برند خودروسازی الکتریکی "اسمارت " از مدل جدید خود، اسمارت 5، در یک مراسم رونمایی جهانی در بایرون بی، استرالیا پرده‌برداری کرد. این سومین خودرو در پورتفولیوی تمام الکتریکی این برند است که با ورود به بخش SUV‌های پریمیوم سایز متوسط، قدمی دیگر به سوی آینده‌ی حمل‌ونقل برمی‌دارد.

به گزارش مجله ماشین، اسمارت ۵، در کنار مدل‌های اسمارت یک و سه، تجربه‌ای از یک SUV پریمیوم با فناوری‌های پیشرفته الکتریکی و ADAS و کابین هوشمند و بی‌نقص ارائه می‌دهد. با معرفی متنوع‌ترین خودرو در خط تولید خود تاکنون، “اسمارت ” گزینه‌ای جدید برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان خود در سراسر جهان اضافه می‌کند.

اسمارت 5
اسمارت ۵

دیرک آدلمان، مدیرعامل اسمارت اروپا، اظهار داشت: «ما از معرفی اولین SUV سایز متوسط پریمیوم خود، اسمارت فایو جدید، به دنیا بسیار خوشحالیم. با این خودرو، ما به یک بخش جدید از بازار گسترش می‌یابیم که نشان‌دهنده تعهد ما به کیفیت، نوآوری و پاسخگویی به نیازهای متغیر مشتریان است. در حالی که به توسعه خط تولید خود ادامه می‌دهیم، همچنان بر ارائه راهکارهای متنوع حمل‌ونقل که با سبک زندگی و ترجیحات مختلف در اروپا و سراسر جهان همخوانی دارد، تمرکز داریم. این خودرو نمایانگر نه‌تنها یک سطح جدید از پریمیوم برای اسمارت است، بلکه فرصتی برای کاوش در امکان‌های جدید در حوزه‌ی موبیلیتی الکتریکی نیز می‌باشد.»

 اسمارت 5
نمای عقب اسمارت ۵

خودرویی چندمنظوره و تطبیق‌پذیر

طراحی‌شده توسط مرسدس بنز، اسمارت فایو از عناصر طراحی شناخته‌شده‌ی اسمارت، مانند سقف پانورامیک “هالو”، درب‌های بدون قاب و اورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب بهره می‌برد. این خودرو دارای فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متر و طول کلی ۴۷۰۵ میلی‌متر است.

 اسمارت 5
فضای داخل اسمارت ۵

فناوری پیشرفته و تجربه کابین هوشمند

داخل کابین اسمارت فایو یک HMI مدرن با طراحی بصری وجود دارد. این خودرو مجهز به یک نمایشگر هدآپ ۲۵.۶ اینچی با واقعیت افزوده، یک خوشه‌ی ابزار LCD تمام‌رنگی ۱۰.۳ اینچی Ultra HD، و دو نمایشگر ۱۳ اینچی AMOLED با وضوح ۲.۵K است. یک دستیار صوتی پیشرفته با هوش مصنوعی نیز وجود دارد که می‌تواند به سوالات مختلف با دقت پاسخ دهد و با آواتارهای هوشمند اسمارت ، راننده می‌تواند با استفاده از صدا، عملکردهای کلیدی مانند تماس‌ها، پیام‌ها، پخش موسیقی، کنترل‌های آب و هوا، ناوبری و تنظیمات شخصی را کنترل کند.

 اسمارت 5
نمای جانبی اسمارت ۵

برای زمان پاسخ‌دهی سریع، خودرو از تراشه‌ی AMD V2000 بهره می‌برد که از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و رابط کاربری اسمارت OS را که مبتنی بر Unreal Engine است، مدیریت می‌کند.

عملکرد الکتریکی و کیفیت سواری

اسمارت فایو با پلتفرم ۸۰۰ ولتی خود، در زمینه سرعت شارژ و برد عملکرد بالایی دارد. باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع (۴C) است که امکان شارژ از ۱۰٪ تا ۸۰٪ را در فقط ۱۵ دقیقه فراهم می‌کند. همچنین، بردی بیش از ۷۴۰ کیلومتر (CLTC) دارد.

 اسمارت 5
اسمارت ۵

همراه با Sennheiser، شرکت آلمانی در زمینه راهکارهای صوتی حرفه‌ای، “اسمارت” همکاری‌ای را برای آینده‌ی تجربه صوتی داخل خودرو آغاز کرده است. سیستم صوتی این خودرو با الگوریتم‌های صوتی اختصاصی Sennheiser و فناوری‌های AMBEO و Contrabass تجربه‌ای صوتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

 اسمارت 5
اسمارت ۵

اسمارت همچنین همکاری‌های جدیدی را با فلسفه “Open Your Mind” آغاز کرده است. اولین این همکاری‌ها با دو پیشگام پریمیوم در فضای بیرونی است: برند دوچرخه‌سازی آمریکایی Trek و برند آلمانی HEIMPLANET.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نوع خودروSUV پریمیوم تمام الکتریکی
پلتفرم۸۰۰ ولتی
باتری۱۰۰ کیلووات‌ساعت، قابلیت شارژ سریع (۴C)
مدت زمان شارژ۱۰٪ تا ۸۰٪ در ۱۵ دقیقه
بردبیش از ۷۴۰ کیلومتر (CLTC)
فاصله بین دو محور۲۹۰۰ میلی‌متر
طول خودرو۴۷۰۵ میلی‌متر
سیستم صوتیSennheiser Signature Sound با ۲۱ بلندگو
صفحه‌نمایشهدآپ ۲۵.۶ اینچی با واقعیت افزوده
نمایشگرهادو نمایشگر AMOLED 13 اینچی با وضوح ۲.۵K
فناوری‌هادستیار صوتی هوش مصنوعی، سیستم ADAS

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×