چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دراگون چینی بر بازار خودرو اروپا سایه افکند!
دراگون چینی بر بازار خودرو اروپا سایه افکند!

دراگون چینی بر بازار خودرو اروپا سایه افکند!

۱۴۰۳-۰۶-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA) در روز پنجشنبه، فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا در ماه جولای با افزایش ۰.۲ درصدی همراه بود، اما این افزایش با افت فروش در فرانسه و آلمان کند شد. در همین حال، سهم بازار خودروهای تمام برقی همچنان در حال کاهش است.

به گزارش مجله ماشین، بهبود فروش خودروهای برقی در بازارهای بلژیک، هلند و فرانسه نتوانست کاهش تقریباً ۳۷ درصدی فروش خودروهای تمام برقی در آلمان را جبران کند.

فروش خودرو در سراسر اتحادیه اروپا روندهای متفاوتی را نشان می‌دهد که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های متفاوت در مورد مشوق‌های زیست‌محیطی است. همچنین، تنظیم‌کننده‌ها برای جلوگیری از ورود خودروهای برقی ارزان‌قیمت چینی، تعرفه‌های سنگینی اعمال کرده‌اند.

در ماه جولای، خودروهای الکتریکی‌سازی‌شده ( اعم از مدل‌های تمام برقی، هیبریدی قابل شارژ و هیبریدی کامل ) ۵۰.۹ درصد از کل ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دادند که نسبت به ۴۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال، فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ به ترتیب با کاهش ۱۰.۸ درصد و ۱۴.۱ درصد مواجه شد، در حالی که فروش خودروهای هیبریدی برقی با ۲۵.۷ درصد افزایش یافت.

ثبت‌نام خودرو در سه خودروساز بزرگ اروپا یعنی فولکس‌واگن، استلانتیس و رنو در ماه جولای نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش ۲.۲ درصد، ۵.۲ درصد و ۱.۷ درصد همراه بود که دلیل آن رقابت فزاینده از جانب چین است.

فروش تسلا، به‌عنوان یک خودروساز برقی، ۱۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش شرکت سایک موتور چین ۲۴.۲ درصد افزایش یافت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×