دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مشکلات سیستم رانندگی خودکار تسلا
مشکلات سیستم رانندگی خودکار تسلا

مشکلات سیستم رانندگی خودکار تسلا

۱۴۰۳-۰۶-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سیستم رانندگی خودکار تسلا هنوز مشکلات زیادی دارد و ممکن است ناامن باشد. با وجود ادعاهای ایلان ماسک، این سیستم هنوز آماده استفاده گسترده در جاده‌ها نیست.

به گزارش مجله ماشین، یک کارشناس خودرو به نام ویلیام استاین چندین بار سیستم “رانندگی کاملاً خودکار” تسلا را امتحان کرده است. این سیستم قرار است بتواند بدون دخالت راننده، ماشین را هدایت کند. اما آقای استاین می‌گوید این سیستم چندین بار کارهای خطرناکی انجام داده است؛ مثلاً از چراغ قرمز رد شده یا وسط بزرگراه حرکت کرده است.

علاوه بر این، تصادف مرگباری که یک تسلا با این سیستم خودکار باعث شده، نگرانی‌ها درباره ایمنی این فناوری را بیشتر کرده است. شرکت تسلا ادعا می‌کند که این سیستم به زودی می‌تواند از راننده‌های انسان ایمن‌تر باشد و حتی می‌خواهد ماشین‌هایی بسازد که بتوانند بدون راننده مسافر جابه‌جا کنند.

اما کارشناسان و تنظیم‌کننده‌ها نسبت به این ادعاها شک دارند. آنها می‌گویند سیستم رانندگی خودکار تسلا هنوز مشکلات زیادی دارد و ممکن است در بسیاری از شرایط به درستی کار نکند. حتی برخی از افرادی که این سیستم را امتحان کرده‌اند، می‌گویند که از عملکرد آن ترسیده‌اند.

بیشتر بخوانید

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×