یکشنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا مدل Y هفت نفره را به بازار می‌آورد
تسلا مدل Y هفت نفره را به بازار می‌آورد

تسلا مدل Y هفت نفره را به بازار می‌آورد

۱۴۰۳-۰۶-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تسلا قصد دارد تولید انبوه مدل Y هفت نفره را در کارخانه گیگا شانگهای در ماه اکتبر آغاز کند. این خودروی برقی به‌روز شده قرار است در بازارهای چین و اروپا عرضه شود.

به گزارش مجله ماشین، تولید انبوه این مدل از ماه اکتبر در کارخانه تسلا در شانگهای، چین آغاز می‌شود. علاوه بر چین، این خودرو به بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد.

مهم‌ترین تفاوت این مدل با نسخه‌های قبلی، اضافه شدن ردیف سوم صندلی‌ها است. به دلیل اضافه شدن صندلی‌های جدید، وزن خودرو حدود ۴۵ کیلوگرم افزایش یافته است. این خودرو تمام مراحل تاییدیه لازم برای فروش در بازار اتحادیه اروپا را گذرانده است.

کارخانه تسلا در شانگهای علاوه بر مدل Y هفت نفره، مدل‌های ۳ و Y با ظرفیت ۵ نفر را نیز تولید می‌کند. تسلا به طور مداوم در حال بهبود و بروزرسانی محصولات خود است. مدل Y نیز از این قاعده مستثنی نیست و نسخه‌های جدیدتری از این خودرو در آینده معرفی خواهد شد.  مدل Y یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی در جهان است و به خصوص در چین بسیار محبوب است.  قیمت پایه مدل Y هفت نفره هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که کمی بیشتر از مدل‌های ۵ نفره باشد.

SUV مدل Y در سال ۲۰۲۴ پرفروش‌ترین خودروی برقی در چین است و بین ژانویه و جولای تقریباً ۳۰۰۰۰۰ دستگاه فروخته است که بسیار بیشتر از سدان مدل ۳ است.

مدل Y SUV با موتور عقب در چین از ۲۴۹۹۰۰ یوان (۳۵۰۰۰ دلار) شروع می‌شود، در حالی که مدل ۳ سدان با موتور عقب از ۲۳۱۹۰۰ یوان (۳۲۵۰۰ دلار) شروع می‌شود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×