چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فیا و سازمان جهانی گردشگری دست به دست هم دادند
فیا و سازمان جهانی گردشگری دست به دست هم دادند

فیا و سازمان جهانی گردشگری دست به دست هم دادند

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک تفاهم نامه جدید در حین برگزاری مسابقات گرندپری فرمول یک در مونزا، ایتالیا توسط محمد بن سلییم، رئیس فیا ، و زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری امضا شد. به دلیل تلاش‌های مستمر وی در این زمینه، محمد بن سلییم، رئیس فیا ، به عنوان سفیر سازمان جهانی گردشگری برای گردشگری پایدار در حوزه ورزش منصوب شده است.

به گزارش مجله ماشین، در جریان مسابقات فرمول یک مونزا، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل (فیا) و سازمان جهانی گردشگری توافق کردند که برای ترویج گردشگری ورزشی پایدار در سراسر جهان همکاری کنند. این همکاری نشان می‌دهد که ورزش و گردشگری چقدر به هم مرتبط هستند و هر دو می‌توانند به محیط زیست کمک کنند.

به دلیل تلاش‌های زیادی که محمد بن سلییم برای سبز کردن ورزش‌های موتوری انجام داده است، به عنوان سفیر سازمان جهانی گردشگری برای گردشگری سبز ورزشی انتخاب شده است. این نشان می‌دهد که فیا چقدر به محیط زیست اهمیت می‌دهد.

گردشگری ورزشی یکی از سریع‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری است و هر ساله میلیاردها دلار درآمد دارد. این صنعت نه تنها به اقتصاد کمک می‌کند، بلکه به فرهنگ‌ها هم نزدیک‌تر می‌کند.

فیا در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش آلودگی و استفاده از انرژی‌های پاک در مسابقات خود انجام داده است. آن‌ها همچنین به سازمان‌های دیگر کمک می‌کنند تا رویدادهای ورزشی خود را سبزتر کنند.

فیا می‌خواهد با همکاری سازمان جهانی گردشگری، گردشگری ورزشی را به سمتی ببرد که به محیط زیست آسیب نرساند و در عین حال به اقتصاد و فرهنگ‌ها کمک کند. آن‌ها می‌خواهند استانداردهای جدیدی برای برگزاری رویدادهای ورزشی پایدار تعیین کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×