جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵: بزرگ‌تر، قوی‌تر، هوشمندتر
چانگان CS75 پلاس 2025

معرفی چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵: بزرگ‌تر، قوی‌تر، هوشمندتر

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

شاسی‌بلند کاملاً جدید چانگان CS75 پلاس 2025 که پیش‌تر با کد C928 شناخته می‌شد، به‌طور رسمی در نمایشگاه خودرو چنگدو در ۳۰ آگوست رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، اگرچه برخی منابع ادعا می‌کنند که این خودرو نسل چهارم چانگان CS75 Plus است، اما در واقع این فقط نسل دوم آن است، زیرا تمام سه خودروی قبلی اساساً همان خودرویی بودند که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود. برخلاف فیس‌لیفت‌های قبلی، این یک خودروی کاملاً جدید است و از نظر ظاهری، داخلی و قدرت به‌طور جامع ارتقا یافته است. انتظار می‌رود که این خودرو در ماه سپتامبر عرضه شود.

چانگان CS75 پلاس 2025
نمای عقب چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵

طراحی

در قسمت جلو، چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵ دارای یک جلوپنجره بسیار چشمگیر با خطوطی است که با نماد V شکل لوگوی چانگان هم‌خوانی دارد. در طرفین، خوشه‌های چراغ‌های بزرگی قرار دارند و یک نوار نور LED در سراسر بالای جلوپنجره کشیده شده است.

چانگان CS75 پلاس 2025
چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵

به‌طور کلی، چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵ در طراحی خود بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند و از خطوط استریوتایپیک معمولی شاسی‌بلندها پیروی می‌کند. در قسمت عقب، دارای طراحی چراغ‌های عقب پیوسته است که با لوگوی چانگان قطع می‌شود. اسپویلر عقب پایین‌تر از آنچه انتظار می‌رود پایین می‌آید و شیشه عقب به‌نظر نمی‌رسد که بزرگ باشد. CS75 Plus جدید به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از مدل قبلی خود است. این امر شاید بیشتر در فاصله بین محورها قابل مشاهده باشد که اکنون ۲۸۰۰ میلی‌متر در مقایسه با ۲۷۱۰ میلی‌متر برای مدل قبلی خود است. طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۷۷۰، ۱۹۱۰ و ۱۶۹۵ میلی‌متر هستند.

فضای داخل

در داخل، چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵ دارای طراحی سه صفحه‌ای است که بیشتر فضای داشبورد را اشغال می‌کند. هر دو پنل ابزار LCD و صفحه سرگرمی برای سرنشین جلو کوچک‌تر از صفحه اطلاعات و سرگرمی مرکزی هستند، اگرچه آن‌ها در یک محفظه جا می‌گیرند که برای صفحه مرکزی پایین‌تر می‌آید. انتخابگر دنده اکنون روی یک ساقه نصب شده روی ستون فرمان قرار دارد.

چانگان CS75 پلاس 2025
فضای داخل چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵

این حرکت فضای کنسول مرکزی را آزاد می‌کند که اکنون دارای دو پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه، دو جا لیوانی و یک محفظه است. فرمان چندکاره دارای طراحی ته تخت است. نسخه‌های برتر دارای گرمایش، تهویه و عملکرد ماساژ برای صندلی‌های جلو هستند که همچنین گرانش صفر هستند، به این معنی که می‌توانند خم شوند.

مشخصات فنی

مانند تمام نسخه‌های قبلی چانگان CS75 پلاس، این خودرو در ابتدا فقط با موتور احتراقی عرضه خواهد شد. این خودرو توسط یک موتور جدید Blue Whale 1.5T مجهز است که حداکثر توان ۱۴۱ کیلووات و گشتاور اوج ۳۱۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته خودکار Aisin جفت می‌شود. چانگان CS75 Plus دارای کمک رانندگی سطح ۲ است که عملکردهایی مانند دستیار حفظ مسیر و پارکینگ خودکار APA 5.0 را ارائه می‌دهد که شامل یک عملکرد حافظه پارکینگ است.

چانگان CS75 پلاس 2025
چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵

چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۵ یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چین است. فروش در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۴۴۸۰۰ دستگاه بوده است و تاکنون در سال ۲۰۲۴، این خودرو چهارمین شاسی‌بلند پرفروش است. با این حال، این خودرو به‌طور گسترده صادر نشده است و این می‌تواند یکی از اهداف چانگان با این خودروی کاملاً جدید باشد. احتمالاً در آینده یک نسخه PHEV نیز عرضه خواهد شد.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نام خودروچانگان CS75 پلاس
ابعاد خودروطول: ۴۷۷۰ میلی‌متر
عرض: ۱۹۱۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۶۹۵ میلی‌متر
فاصله محور: ۲۸۰۰ میلی‌متر
طراحی خارجیجلو: جلوپنجره بزرگ با خطوط V شکل
چراغ‌های بزرگ در طرفین
نوار LED در بالای جلوپنجره
طراحی چراغ‌های عقب با لوگوی چانگان
طراحی داخلیطراحی سه‌گانه صفحه نمایش
صفحه نمایش LCD و صفحه نمایش سرگرمی کوچکتر از صفحه نمایش مرکزی
انتخاب‌گر دنده در ستون فرمان
فضای مرکزی با دو پایه شارژ بی‌سیم و دو عدد نگهدارنده لیوان
فرمان چندکاره با طراحی پایین تخت
صندلی‌های جلو با قابلیت گرمایش، تهویه، و ماساژ و قابلیت خوابیدن
سیستم پیشرانهموتور Blue Whale 1.5T با قدرت ۱۴۱ کیلووات و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر
جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته Aisin
سیستم‌های کمک رانندهسیستم کمک راننده L2 شامل دستیار حفظ خط و پارکینگ خودکار APA 5.0 با حافظه پارک
قابلیت‌های آیندهاحتمالاً نسخه هیبریدی PHEV در آینده عرضه خواهد شد
وضعیت فروشدر سال ۲۰۲۳: حدود ۲۴۴,۸۰۰ واحد
در سال ۲۰۲۴: چهارمین SUV پرفروش

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×