یکشنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan): هاچ‌بک الکتریکی
جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

معرفی جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan): هاچ‌بک الکتریکی

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ زمان مطالعه: ۴ دقیقه ۵

جیلی به‌تازگی تصاویر رسمی از هاچ‌بک الکتریکی جدید خود به نام جیومه شینگ‌یوان را منتشر کرد. جیلی جیومه شینگ‌یوان به عنوان رقیب BYD Dolphin به بازار عرضه می‌شود، جدیدترین عضو سری Geome این برند است. این خودرو الکتریکی با طول 4.1 متر، قدرت 114 اسب بخار و برد 410 کیلومتر قرار است تا پایان سال جاری در بازار چین عرضه شود.

به گزارش مجله ماشین، سری جیومه که پیش‌تر با نام Geometry شناخته می‌شد، در ابتدا به‌عنوان یک برند مستقل زیر مجموعه گروه جیلی فعالیت داشت. اما به دلیل حجم فروش پایین، این برند به سری جیومه در زیرمجموعه جیلی تبدیل شد. در حال حاضر، خط تولید سری Geome شامل شش مدل است: Panda Mini، Panda Knight، G6، M6، E و A. به زودی هاچ‌بک Xingyuan نیز به عنوان جدیدترین مدل به این سری اضافه خواهد شد.

جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)
نمای عقب جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

جیلی در تاریخ ۲ سپتامبر تصاویر رسمی از خودروی الکتریکی جیومه شینگ‌یوان را منتشر کرد. این خودرو از زبان طراحی جدیدی که برای اولین بار در مدل‌های سری Geome به کار گرفته شده است، پیروی می‌کند. طراحی آن گرد و روان است و شامل چراغ‌های جلوی قطره‌ای، دستگیره‌های درب هم‌سطح و سقف سیاه‌رنگ می‌شود. در بخش عقبی، نام “Geome”، اسپویلر و چراغ‌های عقب بیضی‌شکل به چشم می‌خورد.

جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)
کابین جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

از دیگر ویژگی‌های طراحی خارجی جیلی جیومه شینگ‌یوان می‌توان به دستگیره‌های هم‌سطح درب‌ها و رینگ‌های چهارپره اشاره کرد. طراحی کلی این خودرو شبیه به ترکیبی از Wuling Bingo و Smart #1 است. با این حال، ترکیب رنگ بژ و سیاه بدنه همچنان چشمگیر و جذاب است.

جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)
جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

جیلی جیومه شینگ‌یوان برای دریافت مجوز فروش در تاریخ ۱۰ ژوئیه در چین اقدام کرد. ابعاد این خودرو ۴۱۳۵/۱۸۰۵/۱۵۷۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۶۵۰ میلی‌متر است. این خودرو ۱۰ میلی‌متر بلندتر و ۳۵ میلی‌متر پهن‌تر از BYD Dolphin است، اما فاصله بین دو محور BYD 50 میلی‌متر بیشتر است. وزن خالص این خودرو بین ۱۲۱۵ تا ۱۲۸۵ کیلوگرم قرار دارد.

Geome Xingyuan دارای یک سیستم الکتریکی ۱۱ در ۱ است. مدل پایه این خودرو به موتور الکتریکی TZ160XS001 ساخت GLB Power با توان ۵۸ کیلووات (۷۸ اسب بخار) مجهز شده و حداکثر سرعت آن ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت است. مدل قدرتمندتر دارای موتور TZ160XS002 با توان ۸۵ کیلووات (۱۱۴ اسب بخار) است و حداکثر سرعت آن ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)
جیلی جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

این خودرو دو باتری LFP ساخت CATL دارد. باتری اول دارای ظرفیت ۳۰.۱۲ کیلووات ساعت بوده و برد ۳۱۰ کیلومتر را در چرخه CLTC فراهم می‌کند. باتری دوم با ظرفیت ۴۰.۱۶ کیلووات ساعت، برد ۴۱۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. جیلی جیومه شینگ‌یوان امسال با قیمت پایه‌ای حدود ۸۰,۰۰۰ یوان (۱۱,۲۵۰ دلار آمریکا) وارد بازار خواهد شد.

جدول مشخصات جیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)

مشخصاتجزئیات
برندجیلی (Geely)
مدلجیومه شینگ‌یوان (Geome Xingyuan)
نوع خودروهاچ‌بک الکتریکی
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۱۳۵/۱۸۰۵/۱۵۷۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۵۰ میلی‌متر
وزن خالص۱۲۱۵ – ۱۲۸۵ کیلوگرم
موتور (مدل پایه)TZ160XS001
قدرت موتور (مدل پایه)۵۸ کیلووات (۷۸ اسب بخار)
حداکثر سرعت (مدل پایه)۱۲۵ کیلومتر بر ساعت
موتور (مدل قوی‌تر)TZ160XS002
قدرت موتور (مدل قوی‌تر)۸۵ کیلووات (۱۱۴ اسب بخار)
حداکثر سرعت (مدل قوی‌تر)۱۳۵ کیلومتر بر ساعت
نوع باتریباتری لیتیوم آهن فسفات (LFP)
ظرفیت باتری (مدل پایه)۳۰.۱۲ کیلووات ساعت
برد (مدل پایه)۳۱۰ کیلومتر (چرخه CLTC)
ظرفیت باتری (مدل قوی‌تر)۴۰.۱۶ کیلووات ساعت
برد (مدل قوی‌تر)۴۱۰ کیلومتر (چرخه CLTC)
قیمت تقریبی۸۰,۰۰۰ یوان (۱۱,۲۵۰ دلار آمریکا)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×