یکشنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی خودروهای جدید کای‌یی: X7 iHD، e-Qute 02 و X3 Pro EV
خودروهای جدید کای‌یی

معرفی خودروهای جدید کای‌یی: X7 iHD، e-Qute 02 و X3 Pro EV

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ زمان مطالعه: 4 دقیقه 7

به گزارش مجله ماشین، شرکت Kaiyi سه مدل جدید خودرو برای بازارهای خارجی معرفی کرد: X7 iHD (نام این خودرو در بازار چین: نسخه بین‌المللی Kunlun iHD)، e-Qute 02 (نام این خودرو در بازار چین: نسخه بین‌المللی Shiyue)، و X3 Pro EV (نسخه بین‌المللی Xuanjie Pro EV).

این معرفی در کنفرانس جهانی باتری‌های قدرت ۲۰۲۴ که در سیچوان چین برگزار شد، انجام گرفت. این سه مدل در آینده به بازارهایی مانند آسیای مرکزی، اروپای شرقی، منطقه آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی عرضه خواهند شد.

استراتژی بازارهای خارجی Kaiyi

استراتژی ۲+۴+۳+۴ شرکت Kaiyi بر روی ۲ بازار اصلی تمرکز دارد، به ۴ منطقه بزرگ گسترش می‌یابد، به ۳ منطقه نفوذ می‌کند و در ۴ بازار منطقه‌ای بزرگ مستقر می‌شود.

۲ بازار اصلی: ایجاد پایگاهی در آسیای مرکزی و اروپای شرقی.

۴: گسترش به مناطق آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی با خودروهای بنزینی موجود.

۳: نفوذ به بازارهای با فرمان راست در جنوب شرقی آسیا، استرالیا و نیوزلند، و اروپا با خودروهای جدید انرژی.

۴: گسترش بیشتر کیفیت و کمیت کانال‌های فروش در مناطق آمریکای مرکزی و جنوبی در مکزیک، برزیل و آرژانتین؛ در بازارهای آسیایی نیز تمرکز بر تایلند و پاکستان خواهد بود.

X7 iHD

خودروی Kaiyi Kunlun X7 iHD یک SUV سایز متوسط پلاگین هیبریدی است که ابعاد آن به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۷۳۸/۱۹۶۸/۱۷۰۸ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر است. طراحی خارجی و داخلی این خودرو مشابه با Kaiyi Kunlun iHD است و در دو نسخه ۵ صندلی و ۷ صندلی موجود است.

X7 iHD
X7 iHD

فضای داخلی این خودرو مجهز به یک پنل ابزار کامل LCD به اندازه ۱۲.۳ اینچ، صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی، فرمان به شکل D و نورپردازی محیطی است.

X7 iHD
X7 iHD

قدرت این خودرو از سیستم پلاگین هیبریدی Kaiyi که شامل یک موتور ۱.۵T و دو موتور الکتریکی است، تأمین می‌شود. این سیستم با گیربکس DHT همراه شده و دارای گشتاور کلی ۵۲۳ نیوتن‌متر، قدرت ۲۵۲ کیلووات (۳۳۸ اسب بخار) و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۷.۷ ثانیه است. باتری لیتیوم آهن فسفات CATL با ظرفیت ۲۲.۴۸ کیلووات ساعت این خودرو، برد خالص برقی ۱۵۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱۲۰۰ کیلومتر را بر اساس چرخه CLTC فراهم می‌کند. برای مقایسه، نسخه داخلی فعلی این خودرو از سیستم پلاگین هیبریدی BYD FinDreams استفاده می‌کند.

e-Qute 02

مدل e-Qute 02 نسبت به نسخه داخلی فروشی، تغییراتی داشته و درب‌های عقب حذف شده‌اند.

e-Qute 02
e-Qute 02

فضای داخلی این خودرو با یک طراحی فرمان راست همراه است. برای مقایسه، نسخه ابتدایی Kaiyi Shiyue با یک موتور الکتریکی جلوی خودرو که قدرتی معادل ۳۵ کیلووات (۴۷ اسب بخار) و گشتاور ۸۷ نیوتن‌متر دارد، ارائه می‌شود. این موتور با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات Gotion High-Tech ترکیب شده و برد CLTC آن ۲۰۱ کیلومتر است، همچنین از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

e-Qute 02
e-Qute 02

مدل‌های بالاتر به موتور الکتریکی با قدرت ۴۰ کیلووات (۵۴ اسب بخار) و گشتاور ۱۱۰ نیوتن‌متر مجهز شده‌اند که با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات CATL همراه بوده و برد CLTC آن ۳۰۱ کیلومتر است و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

X3 Pro EV

خودروی Kaiyi X3 Pro EV یک SUV کاملاً الکتریکی جمع‌وجور است.

X3 Pro EV
X3 Pro EV

فضای داخلی این خودرو نیز با طراحی فرمان راست عرضه می‌شود.

X3 Pro EV
X3 Pro EV

برای مقایسه، Kaiyi Xuanjie Pro EV به یک موتور سنکرون مغناطیسی دائم با قدرت ۱۲۰ کیلووات (۱۶۱ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر مجهز است که با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات CATL با ظرفیت ۵۳.۶ کیلووات ساعت همراه شده است. برد NEDC این خودرو ۴۰۱ کیلومتر است و زمان شارژ سریع DC از ۳۰% تا ۸۰% در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×