چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵: با دو گزینه موتور جدید
آئودی Q5 مدل 2025

معرفی آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵: با دو گزینه موتور جدید

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ زمان مطالعه: ۴ دقیقه ۷

آئودی Q5 مدل 2025 با دو گزینه موتور جدید، یک کابین به‌روز شده و طراحی جذاب عرضه می‌شود.

به گزارش مجله ماشین،  آئودی پس از تازه‌سازی مدل A5 و رونمایی از A6 E-Tron، اکنون نسل سوم شاسی‌بلند Q5 را برای آن دسته از افرادی که به دنبال استایل آئودی اما با ارتفاع بیشتر از سطح زمین هستند، عرضه کرده است. در حالی که مدل Q6 تمام‌الکتریکی است، Q5 همچنان از موتورهای بنزینی استفاده می‌کند و از امکانات متعددی برخوردار است که برای سرگرمی تمام اعضای خانواده مناسب است.

 آئودی Q5 مدل 2025
نمای عقب آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

Q5 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای آئودی است. بیش از ۱.۶ میلیون نسخه از نسل اول این خودرو و بیش از یک میلیون دستگاه از نسل دوم آن در جاده‌ها حرکت می‌کنند. در بازاری که تقاضای بالایی برای خودروهای خانوادگی اجرایی میان‌رده وجود دارد، آئودی برای رقابت در این بخش باید خودرویی ارائه دهد که نه تنها مانند قبل باشد، بلکه بهتر از رقبا نیز عمل کند.

 آئودی Q5 مدل 2025
نمای جانبی آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

مدل پایه Q5 با یک موتور توربو ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۶۸ اسب بخار عرضه می‌شود و مدل SQ5 دارای یک موتور توربوشارژ ۳.۰ لیتری V-6 با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر است. هر دو مدل مجهز به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه S Tronic و سیستم چهارچرخ محرک Quattro هستند.

 آئودی Q5 مدل 2025
آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

هر دو مدل Q5 بر روی فنرهایی سوار می‌شوند که در ترکیب با سیستم تعلیق استاندارد استیل برای راحتی بیشتر تنظیم شده‌اند. اما می‌توان سیستم تعلیق اسپرت (که در SQ5 استاندارد است) را برای تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر سفارش داد. همچنین، تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی به صورت گزینه‌ای در دسترس است. آئودی می‌گوید تفاوت بین حالت‌های راحتی و اسپرت در این مدل‌ها بیشتر شده است.

 آئودی Q5 مدل 2025
کابین آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

طراحی جدید آئودی در Q5 به خوبی به نمایش گذاشته شده است. ظاهر خارجی مدل جدید Q5در این نسل نرم‌تر شده، هرچند که نسل قبلی هم ظاهر تهاجمی نداشت. خطوط برجسته بدنه، طراحی نرم‌تر و خطوط شانه‌ای که به صورت یکپارچه از قوس‌های چرخ به چرخ دیگر امتداد می‌یابند، همگی به یک ظاهر جذاب و خوش‌فرم کمک کرده‌اند.

 آئودی Q5 مدل 2025
آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

در قسمت جلو، یک جلوپنجره جدید و اسپرت به چشم می‌خورد که چراغ‌های جلوی آن ۱.۶ اینچ بالاتر از مدل قبلی قرار دارند. چراغ‌های LED روز روشن در جلو و چراغ‌های OLED نسل دوم در عقب به‌کار رفته‌اند.

 آئودی Q5 مدل 2025
آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

در داخل کابین Q5، طراحی به‌روز شده و زاویه‌دارتر از همیشه است، با یادآوری به کابین‌های طراحی‌شده آئودی در دهه‌های گذشته. پورت‌های USB-C در جلو و عقب و یک پد شارژ بی‌سیم نیز در کابین موجود است. پلتفرم این مدل با مدل A5 مشترک است و از فناوری‌های مشابهی مانند نمایشگر بزرگ MMI OLED با دو صفحه‌نمایش ۱۱.۹ اینچ و ۱۴.۵ اینچ بهره می‌برد.

قیمت مدل پایه Q5 در اروپا از ۵۲,۳۰۰ یورو (حدود ۵۸,۰۰۰ دلار) آغاز می‌شود و مدل SQ5 از ۸۲,۹۰۰ یورو (حدود ۹۲,۰۰۰ دلار) شروع می‌شود.

جدول مشخصات آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

مشخصاتجزئیات
مدلآئودی Q5 2025 / آئودی SQ5 2025
موتور۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر (۲۶۸ اسب بخار) / ۳.۰ لیتری V6 توربوشارژ (۳۶۲ اسب بخار)
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه S Tronic
سیستم محرکچهارچرخ محرک Quattro
تعلیقاستیل استاندارد با گزینه تعلیق اسپرت و تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی
مصرف سوخت۲۷.۴ تا ۲۹.۴ مایل بر گالن (بر اساس تست WLTP اروپا، هنوز توسط EPA تایید نشده)
طراحی داخلینمایشگر بزرگ MMI OLED با دو صفحه‌نمایش ۱۱.۹ اینچ و ۱۴.۵ اینچ
سیستم روشناییچراغ‌های LED در جلو و چراغ‌های OLED نسل دوم در عقب
رنگ‌ها۱۱ رنگ مختلف شامل Ultra Blue
اندازه چرخ‌ها۱۸ تا ۲۱ اینچ بسته به نوع پیکربندی
ظرفیت فضای صندوق۵۲.۰ فوت مکعب (با صندلی‌های عقب خم شده)
قیمت (تقریبی)۵۲,۳۰۰ یورو (حدود ۵۸,۰۰۰ دلار) / ۸۲,۹۰۰ یورو (حدود ۹۲,۰۰۰ دلار)

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×