یکشنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دلایل کاهش مصرف سی‌ان‌جی در کشور چیست؟
دلایل کاهش مصرف سی‌ان‌جی در کشور چیست

دلایل کاهش مصرف سی‌ان‌جی در کشور چیست؟

۱۴۰۳-۰۶-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 مصرف روزانه سی‌ان‌جی در کشور به حدود ۲۰ میلیون متر مکعب رسیده است. این در حالی است که کارشناسان معتقدند این میزان مصرف می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

به گزارش مجله ماشین، رضا نیکزاد، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی، دلایل کاهش مصرف سی‌ان‌جی را این‌گونه برشمرد: کاهش تولید خودروهای دوگانه‌سوز و افزایش هزینه‌های تعمیر این خودروها، از مهم‌ترین دلایل کاهش استقبال از سی‌ان‌جی است. همچنین، اختلاف قیمت قابل توجه بین بنزین و سی‌ان‌جی نیز باعث شده تا بسیاری از رانندگان ترجیح دهند از بنزین استفاده کنند.

نیکزاد افزود: با توجه به اینکه هر متر مکعب سی‌ان‌جی معادل یک لیتر بنزین است، کاهش مصرف سی‌ان‌جی به معنای افزایش مصرف بنزین و در نتیجه افزایش واردات بنزین است. این در حالی است که با ارائه مشوق‌های مناسب و کاهش هزینه‌های تعمیر خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانیم مصرف سی‌ان‌جی را افزایش داده و از واردات بنزین جلوگیری کنیم.

وی پیشنهاد کرد: با ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی مانند کاهش قیمت سی‌ان‌جی یا ارائه وام برای تعمیر خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانیم مردم را به سمت استفاده از سی‌ان‌جی تشویق کنیم. همچنین، دولت می‌تواند با افزایش تولید خودروهای دوگانه‌سوز و بهبود کیفیت آن‌ها، شرایط را برای گسترش استفاده از این سوخت پاک فراهم کند.

منبع: yjc

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×