چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش خودرو در فرانسه کاهش یافت
فروش خودرو در فرانسه کاهش یافت

فروش خودرو در فرانسه کاهش یافت

۱۴۰۳-۰۶-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

فروش خودروهای جدید در فرانسه کاهش یافته است. این کاهش به دلیل نگرانی‌های اقتصادی و عدم انتخاب نخست وزیر جدید در فرانسه رخ داده است. خودروهای برقی همچنان محبوب هستند، اما سهم آنها از بازار کاهش یافته است. 

به گزارش مجله ماشین، ثبت نام خودروهای جدید در فرانسه در ماه گذشته کاهش یافته است، زیرا نگرانی در مورد اقتصاد اشتهای مصرف کنندگان را کاهش داده است.

آمارها ثبت نام خودروهای جدید در ماه آگوست نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۴.۳ درصد کاهش یافته است، در حالی که ثبت نام برای هشت ماه اول سال ۰.۵ درصد کاهش یافته است. پیش از آگوست، ثبت نام‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود و در هفت ماه اول ۲.۲ درصد افزایش داشت.

خودروهای برقی خودروهای برقی ۱۶.۸ درصد از کل ثبت نام‌های جدید را تشکیل می‌دهند که بیش از رقم اتحادیه اروپا است، اما نسبت به ۱۸ درصد در پایان ماه مارس کاهش یافته است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حدود ۵۰ روز پس از انتخابات شوک‌آور که پارلمان نامتعادل و معلق را به همراه داشت، نخست وزیر جدیدی انتخاب نکرده است که این امر اعتماد مصرف کننده را که از قبل ضعیف بود، افزایش داده است.

فرانسه، یکی از بازارهای بزرگ خودرو در اروپا و یکی از اولین بازارهایی در منطقه است که داده‌های ماهانه فروش خودرو خود را منتشر می‌کند و این اعداد می‌توانند زمینه را برای ارقام منتشر شده در پایان ماه توسط انجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA) فراهم کنند.

 مارک مورتره، رئیس PFA، گفت: ما شروع نسبتاً پویایی داشتیم به دنبال آن کند شدن، و اکنون می‌بینیم که در ماه آگوست، این کاهش در بازار در حال بدتر شدن است.

وی افزود: امروز چیزی نمی‌بینیم که بتواند بازگشت سریع در این پاییز را امکان‌پذیر کند.

مورتره همچنین گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، مصرف‌کننده بیشتر تمایل به پس‌انداز دارد و پایان سال نیز به شرایط سیاسی بستگی خواهد داشت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×