دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیسان پاترول ۲۰۲۵: نسل هفتم غول آفرود
پاترول ۲۰۲۵

معرفی نیسان پاترول ۲۰۲۵: نسل هفتم غول آفرود

۱۴۰۳-۰۶-۱۴ زمان مطالعه: ۶ دقیقه ۲۱

نیسان از مدل کاملاً جدید نیسان پاترول رونمایی کرد و فصل جدیدی را برای این نام آشنا آغاز کرد. نسل هفتم این خودرو توسط ماکوتو اوچیدا، رئیس و مدیرعامل شرکت نیسان موتور، در مراسمی ویژه در ابوظبی به نمایش درآمد. این مراسم با حضور مقامات، افراد برجسته، مدیران جهانی نیسان، نمایندگان فروش، شرکا، رسانه‌ها، مشتریان و کارکنان برگزار شد.

به گزارش مجله ماشین، پاترول جدید با معرفی چندین نوآوری پیشگامانه، از جمله طراحی چشم‌نواز جدید، موتور قدرتمند V6 توئین توربو، گیربکس ۹ سرعته خودکار و سیستم تعلیق هوای تطبیقی برای بهبود قابلیت‌های آفرود، وارد بازار می‌شود. این خودرو به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند NissanConnect 2.0 با پشتیبانی از Google Built-in، سیستم ProPILOT Assist و سیستم صوتی Klipsch Premium مجهز شده که تجربه رانندگی بی‌نظیری را همراه با راحتی استثنایی ارائه می‌دهد.

ماکوتو اوچیدا گفت: “پاترول جدید نمونه‌ای برجسته از مدل‌های هیجان‌انگیز و توانمندی است که ما تحت برنامه جهانی خود، The Arc، عرضه می‌کنیم. نسل هفتم این خودرو، با عملکرد بی‌نظیر، فناوری‌های پیشرفته و حضور مقتدرانه، تعریفی جدید از یک SUV ارائه می‌دهد. پاترول با بیش از ۷۰ سال تاریخچه، به‌خوبی نمایانگر هدف شرکتی ما یعنی ‘پیشبرد نوآوری برای غنی‌سازی زندگی مردم’ است.”

طراحی نیسان پاترول نسل هفتم

نیسان طراحی برتر و بی‌نظیری دارد که حضور آن را در جاده‌ها غیرقابل چشم‌پوشی می‌کند. این طراحی برجسته، پیوندی میان میراث برند و دیدگاه آینده‌نگرانه ایجاد کرده است. ظاهر بیرونی پاترول جدید، سیلوئت خاص آن را تقویت کرده و ظاهر مقاوم و شکست‌ناپذیر آن را به نمایش می‌گذارد.

طراحی با دقت هرچه تمام‌تر انجام شده و هر جزئیات پاترول جدید حس قدرت و دوام را القا می‌کند. جلوپنجره V-motion نیسان در مرکز توجه قرار دارد که اکنون پهن‌تر و یکپارچه‌تر با بدنه خودرو شده و چراغ‌های جلو دوبل C شکل با فناوری ADB برای بهبود دید به آن اضافه شده‌اند. نمای عقب پاترول نیز هماهنگ با جلوپنجره و با نوار چراغی تمام عرض طراحی شده است.

نیسان پاترول نسل هفتم
نمای عقب نیسان پاترول نسل هفتم

ایستادگی قدرتمند پاترول با چرخ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی که علاوه بر تقویت حضور خودرو در جاده‌ها، افزایش فاصله از زمین برای عملکرد بهتر در مسیرهای آفرود را نیز فراهم می‌کنند، تکمیل می‌شود.

پاترول جدید نیسان در هفت رنگ خارجی چشم‌نواز عرضه می‌شود که هر کدام برای تقویت ظاهر پویا آن طراحی شده‌اند. اضافه شدن چهار گزینه دو رنگ پویا به این پالت رنگ، امکان شخصی‌سازی بیشتر را برای رانندگان فراهم می‌کند تا سبک منحصر به فرد خود را بیان کنند.

تعهد نیسان به طراحی دقیق با معرفی چراغ «Puddle Lamp» مشهود است که با نزدیک شدن به خودرو با کلید یا باز کردن درها، به طور خودکار روشن می‌شود و نمادی از سیلوئت پاترول و متن “از سال ۱۹۵۱” را نمایش می‌دهد که به تاریخ تولید این SUV اشاره دارد. این ویژگی به اصل ژاپنی “اوموتناشی” یا مهمان‌نوازی دقیق اشاره دارد که هر تعاملی با پاترول را خاص و دلپذیر می‌کند.

مشخصات فنی نیسان پاترول نسل هفتم

نسل هفتم نیسان پاترول قوی‌ترین نسخه این خودرو تاکنون است و استانداردهای جدیدی را در عملکرد با ترکیبی از پاسخ‌دهی، پالایش و کارایی بالا تعیین می‌کند.

موتور جدید ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر عرضه می‌شود. این تغییر قابل‌توجه نسبت به موتور V8 قبلی پاترول، افزایش ۷ درصدی قدرت و ۲۵ درصدی گشتاور، به همراه بهبود بهره‌وری سوخت را به همراه دارد.

موتور V6 توئین توربو با توربوشارژر مقاوم در برابر حرارت بالا و پمپ روغن مجهز شده که اطمینان از روانکاری مداوم در سراشیبی‌ها و تپه‌ها و ارائه عملکرد قابل اعتماد در تمام شرایط زمین را فراهم می‌کند.

نیسان پاترول نسل هفتم
پیشرانه نیسان پاترول نسل هفتم

گزینه دیگری نیز با موتور ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتن متر موجود است.

قدرت از طریق گیربکس خودکار ۹ سرعته به جاده منتقل می‌شود که تجربه رانندگی را، چه در خیابان‌های شهری و چه در مسیرهای ناهموار، به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

سیستم تعلیق دینامیک با استفاده از فناوری e-damper، تنظیمات دمپر را به طور خودکار با شرایط رانندگی سازگار می‌کند تا تجربه‌ای کنترل‌شده و راحت‌تر را برای سرنشینان فراهم کند.

امکاتات نیسان پاترول نسل هفتم

پاترول جدید به سیستم تعلیق هوای تطبیقی به‌صورت استاندارد مجهز شده است که امکان تنظیم ارتفاع سواری، رانندگی آسان در جاده و عملکرد آفرود را فراهم می‌کند. علاوه بر بهبود بهره‌وری آیرودینامیکی، این سیستم ورود و خروج راحت‌تر سرنشینان و همچنین بارگیری و تخلیه آسان بار را نیز تسهیل می‌کند.

رانندگان می‌توانند شش حالت رانندگی مختلف را انتخاب کنند: استاندارد، شن، سنگ، گل/شیار، اقتصادی و اسپرت. پاترول جدید همچنین سیستم قفل حالت انتقال ۴WD را معرفی می‌کند که برای اولین بار در نیسان به کار رفته و امکان تغییر آسان بین حالت‌ها و مقابله با مناظر چالش‌برانگیز را فراهم می‌کند.

فضای داخل نیسان پاترول نسل هفتم

نیسان تجربه رانندگی را با فضای داخلی که با دقت طراحی شده و راحتی برتر را با فناوری پیشرفته هماهنگ می‌کند، به سطح بالاتری می‌برد. از لحظه ورود به کابین، رانندگان و سرنشینان در فضایی از پالایش که به افزایش آرامش و راحتی کمک می‌کند، غوطه‌ور می‌شوند.

فضای داخلی به‌روز شده دارای صندلی‌های چرمی با دوخت شطرنجی است که سطح جدیدی از لوکس بودن را ارائه می‌دهند و از هنر سنتی ژاپنی چوب‌کاری، کومیکو، الهام گرفته شده است. در برخی نسخه‌ها، صندلی‌ها دارای قابلیت ماساژ و تنظیم هشت‌جهته هستند که توازنی کامل از نرمی و پشتیبانی ارگونومیک برای راحتی استثنایی را ارائه می‌دهند.

پاترول جدید دارای کابینی وسیع با سقف پانورامیک استاندارد است که امکان ورود نور طبیعی را در صورت تمایل فراهم می‌کند.

نیسان پاترول نسل هفتم
کابین نیسان پاترول نسل هفتم

سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، که با یک نمایشگر افقی ۲۸.۶ اینچی یکپارچه شده، دارای دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی است که نمای کاملی از ناوبری، سرگرمی و اطلاعات خودرو ارائه می‌دهد. سرنشینان صندلی‌های عقب نیز با گزینه دو نمایشگر ۱۲.۸ اینچی که از Miracast، HDMI یا USB پشتیبانی می‌کند، می‌توانند در حین حرکت سرگرم شوند.

تجربه صوتی بی‌نظیر با سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی Klipsch Premium ارائه شده که در برخی نسخه‌ها وجود دارد. این سیستم، تجربه‌ای غنی و شفاف از صدا را فراهم می‌کند که به لطف اجزای دقیقاً طراحی‌شده توسط مهندسان نیسان و کلیپس، به‌طور یکپارچه با فضای داخلی پاترول هماهنگ می‌شود. فناوری DynamicAudioReveal™ وضوح و عمق صدا را با تنظیم اکولایزر صوتی بر اساس شرایط محیطی تضمین می‌کند، در حالی که فناوری DJX® ۳D Surround سرنشینان را در تجربه صدایی مشابه کنسرت غرق می‌کند.

پاترول جدید همچنین فناوری خنک‌کننده بیومتریک را معرفی می‌کند که با استفاده از یک سنسور مادون‌قرمز دمای بدن سرنشینان صندلی‌های جلو و ردیف دوم را تشخیص داده و به‌طور خودکار تنظیمات جریان هوا را برای تجربه خنک‌کننده‌ای هوشمندانه تنظیم می‌کند.

نیسان پاترول نسل هفتم
نیسان پاترول نسل هفتم

جذابیت کابین با فضای جادار آن، به ویژه در ردیف دوم و سوم، که آن را برای خانواده‌ها و گروه‌های بزرگ مناسب می‌کند، افزایش یافته است. صندلی‌های EZ Flex دسترسی به ردیف سوم را بدون نیاز به برداشتن صندلی کودک تسهیل می‌کنند، در حالی که قابلیت جمع‌شدن و بازگشت خودکار صندلی‌های ردیف سوم، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند که با یک لمس روی صفحه نمایش Monolith به راحتی به نیازهای مختلف تطبیق می‌یابد.

کاربردپذیری در پاترول جدید به سطح بالاتری ارتقا یافته است و اکنون فضای بار ۳۰ درصد بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌شود، به‌علاوه یک فضای ذخیره‌سازی ترکیبی ۹ لیتری در جعبه دستکش و کنسول مرکزی. کابین با دقت مهندسی‌شده به لطف یک فریم جدید با بهبود سفتی پیچشی دینامیک، شیشه آکوستیک برای کاهش نویز، و مواد ارتقا یافته که به تجربه رانندگی آرام‌تر و بی‌صداتر کمک می‌کند، بهره‌مند شده است.

ایمنی هوشمند و ارتباطات نسل جدید

پاترول جدید نیسان، NissanConnect 2.0 با Google Built-In را معرفی می‌کند؛ مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته که ناوبری، امنیت و سرگرمی را به‌طور یکپارچه در یک پلتفرم واحد ادغام می‌کند. این فناوری ابتدا در امارات متحده عربی و عربستان سعودی در دسترس خواهد بود و به‌زودی در سایر بازارهای خلیج فارس عرضه می‌شود. این اولین خودروی نیسان در منطقه است که به Google Built-In مجهز شده و تعامل تقریباً یکپارچه بین زندگی دیجیتال مشتری و خودرو را فراهم می‌کند.

تکنولوژی ProPILOT نیسان نیز برای اولین بار در منطقه در پاترول جدید معرفی شده است که ترکیبی از سیستم کنترل کروز تطبیقی و کمک به حفظ خطوط را به رانندگان ارائه می‌دهد. این سیستم از داده‌های ناوبری استفاده می‌کند تا سرعت خودرو را برای پیچ‌ها و تقاطع‌ها تنظیم کند.

پاترول با استفاده از تکنولوژی Panorama View، آگاهی از وضعیت محیط را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. این سیستم شامل نمای «فوق‌العاده عریض» و «نمای نامرئی کاپوت» است که تصاویر واقعی از موانع و راهنماهای ناوبری را روی نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی پخش می‌کند. نمای فوق‌العاده عریض، میدان دید را تا ۱۷۰ درجه گسترش می‌دهد، در حالی که نمای نامرئی کاپوت، دید واضحی از ناحیه زیر خودرو ارائه می‌دهد که به ایمنی بیشتر در رانندگی در مسیرهای آفرود و فضاهای باریک کمک می‌کند.

نیسان پاترول نسل هفتم
نیسان پاترول نسل هفتم

پاترول همچنین به سیستم مانیتورینگ ۳۶۰ درجه ۳D Around View مجهز شده است که دید کاملی از اطراف خودرو را ارائه می‌دهد و آگاهی راننده را افزایش می‌دهد. ویژگی‌های اضافی کمک راننده شامل آینه دید عقب هوشمند و نمای بزرگنمایی عقب است که دید عقب را بهبود می‌بخشد. همچنین سیستم‌های ترمز اضطراری هوشمند با تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد پیشرو هوشمند و ترمز خودکار اضطراری عقب که به رانندگان در مواقعی که برخورد احتمالی تشخیص داده می‌شود هشدار داده و در صورت لزوم ترمز را فعال می‌کند تا تأثیر برخورد را کاهش دهد.

ایمنی همه‌جانبه نیز با بسته‌ای کامل از امکانات ایمنی تضمین شده است که شامل هفت ایربگ و برای اولین بار، ایربگ‌های زانویی طراحی‌شده به‌طور خاص برای افزایش ایمنی راننده است.

پاترول جدید نیسان با موتور قدرتمند، فناوری‌های پیشرفته و راحتی لوکس خود، یک معیار جدید تعیین می‌کند. این خودرو که برای ارائه عملکرد استثنایی و تجربه رانندگی پالایش‌شده طراحی شده است، تعهد نیسان به برتری و نوآوری را به‌خوبی منعکس می‌کند.

پاترول جدید نیسان از اواخر اکتبر ۲۰۲۴ در شبکه شرکای نیسان در امارات، عربستان سعودی و منطقه خاورمیانه عرضه خواهد شد.

جدول مشخصات نیسان پاترول نسل هفتم

مشخصاتتوضیحات
مدلنیسان پاترول (نسل هفتم)
موتور۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی
قدرت موتور۴۲۵ اسب بخار (موتور ۳.۵ لیتری) / ۳۱۶ اسب بخار (موتور ۳.۸ لیتری)
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر (موتور ۳.۵ لیتری) / ۳۸۶ نیوتن متر (موتور ۳.۸ لیتری)
گیربکس۹ سرعته خودکار
سیستم تعلیقتعلیق هوای تطبیقی با فناوری e-damper
ابعاد چرخ‌ها۲۲ اینچ آلیاژی
رنگ‌های قابل انتخاب۷ رنگ خارجی (به همراه ۴ گزینه دو رنگ)
سیستم اطلاعات و سرگرمینمایشگر ۲۸.۶ اینچی با دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی
سیستم صوتیسیستم صوتی Klipsch Premium با ۱۲ بلندگو
ویژگی‌های ایمنی۷ ایربگ، ProPILOT Assist، ترمز اضطراری هوشمند، مانیتورینگ ۳۶۰ درجه
سیستم تهویهخنک‌کننده بیومتریک با سنسور مادون قرمز
ظرفیت بارافزایش ۳۰ درصدی فضای بار نسبت به مدل‌های قبلی
سیستم ۴WDسیستم قفل حالت انتقال ۴WD با ۶ حالت رانندگی

گالری نصاویر نیسان پاترول نسل هفتم

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×