دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند
هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند

هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند

۱۴۰۳-۰۶-۱۴ زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که کارمندان فولکس‌واگن در ولفسبورگ برای آگاهی از وضعیت شرکت و احتمال تعطیلی کارخانه‌ها گرد هم آمده بودند، رئیس مالی این خودروساز هشدار داد که برند اصلی این شرکت فقط یک یا شاید دو سال فرصت دارد تا شرایط را تغییر دهد.

به گزارش مجله ماشین،  این هشدار به دنبال جلسه‌ای پرتنش با کارگران برای پشتیبانی از برنامه‌های کاهش هزینه عمیق، از جمله تعطیلی کارخانه‌ها در آلمان، مطرح شد.

در آغاز این جلسه که با تأخیر چند دقیقه‌ای همراه بود و کارکنان با فریادهای “Auf Wiedersehen” (خداحافظ) به استقبال رئیس مالی آمدند، آرنو آنتلیتس از مسئولیت مشترک کارکنان و مدیریت برای کاهش هزینه‌ها سخن گفت و تأکید کرد که اگر برند VW بخواهد از تغییر به خودروهای برقی جان سالم به در ببرد، باید هزینه‌ها را کاهش دهد.

هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند
تجمع کارمندان فولکس‌واگن در ولفسبورگ برای آگاهی از وضعیت شرکت

در حضور جمعیت ۱۶ هزار نفری کارکنان و ۵ هزار نفر دیگر که در خارج از سالن در حال تماشا بودند، آنتلیتس اعلام کرد که بازار خودرو در اروپا پس از پاندمی کاهش یافته و شرکت با کمبود تقاضای حدود ۵۰۰ هزار خودرو مواجه است که معادل با ظرفیت دو کارخانه است. وی افزود که انتظار ندارد فروش به زودی به حالت عادی برگردد و برند اصلی VW “یک یا شاید دو” سال زمان دارد تا هزینه‌ها را کاهش دهد و تولید خود را تنظیم کند.

در واکنش، دانیلا کاوالو، رئیس شورای کارگری، گفت که مدیریت “اعتماد را به طور جدی آسیب زده است” و تهدید به تعطیلی کارخانه‌ها را به “اعلام ورشکستگی” تشبیه کرد. او از مدیرعامل اولیور بلوم خواست تا با کارکنان صحبت کند و توضیح دهد که چرا گروه اولویت را به سرمایه‌گذاری در یک همکاری نرم‌افزاری ۵ میلیارد یورویی با استارتاپ آمریکایی Rivian داده است، به جای حفاظت از مشاغل آلمانی.

هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند
کارخانه فولکس‌واگن در ولفسبورگ

پیش‌بینی تعطیلی سایت‌ها در یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های آلمان، نگرانی‌های بیشتری را برای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به وجود آورده است که با رشد ضعیف، تقاضای کمتر صادراتی، هزینه‌های بالاتر و رقابت از خارج دست و پنجه نرم می‌کند. در پی شکست در انتخابات منطقه‌ای که افزایش حمایت از جناح راست افراطی را به همراه داشت، صدراعظم اولاف شولتز فولکس‌واگن را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده و با مدیران شرکت و اعضای اتحادیه هماهنگ شده است.

هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند
تجمع کارمندان فولکس‌واگن در ولفسبورگ برای آگاهی از وضعیت شرکت

وزیر کار هوبرتوس هایل نیز حمایت خود را وعده داده و گفت که آلمان باید همچنان یک کشور قدرتمند در صنعت خودرو باقی بماند، اما مشخص نکرد که چه نوع حمایتی را ارائه خواهد کرد و گفت که شرکت ابتدا باید برای تأمین اشتغال و جلوگیری از تعطیلی سایت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: فولکس‌واگن در آستانه تعطیلی کارخانه‌ها

کابینه شولتز قرار بود روز چهارشنبه با اقدامات پیشنهادی برای کاهش مالیات به منظور افزایش تقاضا برای خودروهای برقی که کمتر از انتظار بوده است، موافقت کند. مطابق با گزارش مؤسسه اقتصادی ایفو، احساسات تجاری در صنعت خودروسازی آلمان در ماه اوت به طور بیشتری به منطقه منفی سقوط کرده است.

هشدار فولکس‌واگن درباره تعطیلی کارخانه‌ها و آینده برند
تجمع کارمندان فولکس‌واگن در ولفسبورگ برای آگاهی از وضعیت شرکت

فولکس‌واگن، که برندهای دیگری مانند آئودی، سئات و اسکودا را نیز شامل می‌شود، روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی تعطیلی کارخانه‌ها در آلمان و پایان دادن به ضمانت شغلی چند دهه‌ای در شش کارخانه خود است تا برنامه کاهش هزینه ۱۰ میلیارد یورویی را اجرا کند. این شرکت هدف‌گذاری کرده است که حاشیه سود برند VW را تا سال ۲۰۲۶ به ۶.۵٪ برساند، که از ۲.۳٪ در شش ماه اول امسال افزایش یافته است.

اتحادیه‌ها و مدیریت فولکس‌واگن در آلمان قرار است در ماه اکتبر درباره افزایش دستمزد مذاکره کنند، اما نمایندگان کارگری می‌خواهند این مذاکرات زودتر انجام شود و بحثی گسترده در مورد گزینه‌های این خودروساز داشته باشند. توماس کناپل، نماینده اتحادیه IG Metall در کارخانه زویکاو، هشدار داد که اتحادیه نمی‌تواند مذاکرات را آغاز کند مگر اینکه شرکت تهدید به تعطیلی کارخانه‌ها را از میز مذاکره بردارد.

بیشتر بخوانید: رئیس سابق فولکس واگن به دادگاه رفت

او گفت: ما باید در مورد قواعد بازی توافق کنیم. در حالی که مدیریت مشکلات مالی خود را به شرایط اقتصادی بدتر شده در آلمان و ورود رقبای جدید نسبت داده است، نمایندگان کارگری گفتند که استراتژی تولید خودروساز ناکارآمد است و تصمیم‌گیرندگان در سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای برقی بازار انبوه بسیار کند بوده‌اند.

با هر دلیلی که باشد، شرکت باید تصمیمات سریع و دقیقی درباره محل کاهش هزینه‌ها بگیرد، که این کار برای شرکتی به این اندازه و با ساختار قدرت پیچیده‌ای که در طول ۸۷ سال تاریخ خود شکل گرفته، چالشی بزرگ است. فیلیپ هوچوئیس، تحلیلگر جفریز، گفت: در زمان‌های سخت، مدیریت و اتحادیه‌ها توانایی رسیدن به توافق را دارند، اما این کار هموار نخواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×