دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اشکودا برای مدل‌های چینی خود با سایک مذاکره کرد
اشکودا برای مدل‌های چینی خود با سایک مذاکره کرد

اشکودا برای مدل‌های چینی خود با سایک مذاکره کرد

۱۴۰۳-۰۶-۱۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش‌ها حاکی از آن است که اشکودا با SAIC در مورد استفاده احتمالی فناوری DMH PHEV این شرکت چینی برای استفاده در محصولات بازار چین این برند چک مذاکره می‌کند. برند اشکودا به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک SAIC فولکس‌واگن در چین فروخته می‌شود و در سال‌های اخیر با مشکل فروش روبرو بوده است.

به گزارش مجله ماشین، DMH که مخفف دوگانه مد هیبرید است، نامی است که به نسل چهارم سیستم PHEV SAIC داده شده است. نسل‌های دیگر نام‌های متفاوتی داشتند، با نسل اول که EDU نام داشت. توسعه سیستم نسل اول تا سال ۲۰۱۰ آغاز شد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در Roewe e550 رونمایی شد.

چهارمین نسل سیستم PHEV SAIC با Roewe D7 در اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و از آن زمان در SUV D5X نیز ظاهر شده است. سیستم DMH همچنین در MG HS نسل دوم که اخیراً در بازار اروپا عرضه شده است، استفاده می‌شود.

مانند فناوری BYD DM 5.0، سیستم DMH SAIC از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ استفاده می‌کند. سدان D7 DMH از موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که حداکثر توان ۸۲ کیلووات دارد، در حالی که SUV D5X از موتور توربوشارژ ۱۵FKE استفاده می‌کند که حداکثر توان ۱۱۵ کیلووات دارد. موتور توربوشارژ ۱۵FKE از چرخه میلر استفاده می‌کند و دارای راندمان حرارتی ۴۳ درصد است.

همچنین برخی تغییرات در موتورهای استفاده شده در سیستم وجود دارد، با D7 DMH که از یک موتور ۱۵۰ کیلوواتی استفاده می‌کند در حالی که D5X دارای یک موتور الکتریکی ۱۵۳ کیلوواتی کمی قدرتمندتر است. در طول یک آزمایش در اوایل امسال در جزیره هاینان، یک D5X توانست برد ترکیبی ۱۶۲۱ کیلومتر با میانگین مصرف سوخت ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد، اگرچه مشخص نیست که این شرایط چگونه به دست آمده است. برای مرجع، Roewe D5X از یک بسته باتری ۲۱.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد تمام الکتریکی رسمی ۱۳۵ کیلومتر است، با برد ترکیبی ۱۳۰۰ کیلومتر با استفاده از سیستم اندازه‌گیری CLTC.

در پایان سال ۲۰۲۲، گزارش شد که کلاوس زلمر، مدیرعامل اشکودا ، در حال بررسی خروج برند از بازار چین است و این تصمیم در سال ۲۰۲۳ اتخاذ خواهد شد. تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است و زلمر در اکتبر ۲۰۲۳ اظهار نظر کرد که هنوز مشخص نیست که آیا شکودا عقب‌نشینی خواهد کرد یا خیر.

هدف اشکودا در استفاده از سیستم DMH SAIC تولید خودروهایی است که بیشتر با نیازهای مصرف‌کنندگان چینی مطابقت داشته باشد. در سال ۲۰۱۸، اشکودا ۳۴۱،۰۰۰ خودرو در چین فروخت، اما در نیمه اول امسال تنها ۷،۱۰۰ دستگاه فروخت.

در حالی که سیستم DMH SAIC ممکن است به جذاب‌تر شدن خودروهای برند اشکودا برای مصرف‌کنندگان چینی کمک کند، دشوار است که بدانیم فقط یک سیستم PHEV چه تأثیری بر فروش خواهد داشت زیرا مشکلات احتمالاً عمیق‌تر هستند. جایی که ممکن است جالب‌تر شود، اگر اشکودا تصمیم بگیرد از فناوری DMH برای محصولات اروپایی خود استفاده کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×