دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i: شاسی بلند جمع و جور
بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

معرفی بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i: شاسی بلند جمع و جور

۱۴۰۳-۰۶-۱۵ زمان مطالعه: 4 دقیقه 3

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i با قیمت 599880 پزو (30200 دلار) در مکزیک عرضه شده است. این خودرو در مکزیک تنها در یک نسخه PHEV در دسترس است که برد الکتریکی آن 71 کیلومتر است. در چین، Song Pro DM-i در پنج نسخه با قیمت بین 109800 تا 139800 یوان (15400 تا 19650 دلار) عرضه می شود. این خودرو در مکزیک 13000 دلار گرانتر از چین است.

در مکزیک گرانتر از چین است

به گزارش مجله ماشین، بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i وارد بازار مکزیک شده است. این شاسی بلند جمع و جور در مکزیک تنها در یک پیکربندی PHEV با قیمت ۵۹۹۸۸۰ پزو (۳۰۲۰۰ دلار) در دسترس است.

نسخه موجود در مکزیک دارای برد تمام الکتریکی ۷۱ کیلومتر بوده و معادل نسخه Beyond در چین است که با قیمت ۱۲۲۸۰۰ یوان (۱۷۲۰۰ دلار) به فروش می رسد. قابل ذکر است که در چین، Song Pro DM-i در پنج نسخه (به مشخصات مراجعه کنید) با قیمت بین ۱۰۹۸۰۰ تا ۱۳۹۸۰۰ یوان (۱۵۴۰۰ تا ۱۹۶۵۰ دلار) در دسترس است. این باعث می شود که قیمت این خودرو در مکزیک ۱۳۰۰۰ دلار بیشتر از چین باشد.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i
نمای عقب بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

برای بازار مکزیک، بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i با یک صفحه نمایش اطلاعات مرکزی چرخشی ۱۲.۸ اینچی عرضه می شود که شامل یک عملکرد دوربین ۳۶۰ درجه است. این خودرو همچنین دارای نظارت بر فشار تایر و ویژگی های کنترل پایداری ESP، کمک به حرکت از سربالایی و کروز کنترل تطبیقی با سرعت کامل است.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i دارای ابعاد ۴۷۳۸، ۱۶۸۰ و ۱۷۱۰ میلی متر و فاصله بین محورها ۲۷۱۲ میلی متر است. قابل ذکر است که Song Pro هنوز سیستم PHEV نسل پنجم BYD، DM 5.0 را دریافت نکرده است. سیستم قدیمی تر، همانطور که در نسخه مکزیکی استفاده می شود، همچنان بر اساس یک موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری است. حداکثر توان موتور ۸۱ کیلووات است و با یک موتور برقی که می تواند تا ۱۴۵ کیلووات تولید کند، جفت شده است. این خودرو دارای یک باتری تیغه فسفات آهن لیتیوم ۱۳.۸ کیلووات ساعتی از شرکت تابعه BYD FinDreams است. این می تواند به خودرو تا ۷۱ کیلومتر برد تمام الکتریکی NEDC ارائه دهد. قابل ذکر است که در چین همچنین یک نسخه با باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی با برد تمام الکتریکی ۱۱۰ کیلومتر در دسترس است، اما در حال حاضر در مکزیک ارائه نمی شود.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i
نمای جانبی بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

Song Pro باید به زودی با فناوری جدید PHEV DM 5.0 در خط تولید قرار گیرد و در حال آزمایش است. هنگامی که این اتفاق بیفتد، Song Pro یک موتور ۱.۵ لیتری ۷۴ کیلوواتی نسل پنجم سیستم PHEV مبتنی بر موتور را دریافت خواهد کرد. اگرچه فناوری DM 5.0 از موتور ۱.۵ لیتری کم توان استفاده می کند، اما تاکنون با موتورهای برقی قدرتمندتر جفت شده است و بنابراین Song Pro با موتور DM 5.0 دارای موتور ۱۶۰ کیلووات است. این خودرو به لطف فناوری DM 5.0، برد کامل مسافرت و مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. به نظر می رسد کمی عجیب است که Song Pro با سیستم PHEV نسل قدیمی در مکزیک عرضه می شود در حالی که نسل جدید آن در چین در حال راه اندازی است.

تصویر فضای داخلی منتشر شد

(۱۶ مرداد ۱۴۰۳)

سانگ پرو دی‌ام‌آی جدید در چین در حین آزمایش‌های جاده‌ای دیده شد. عکاسان موفق شدند از فضای داخلی این خودروی خانوادگی عکس بگیرند. کابین آن از سبک جدید برند پیروی می‌کند و دارای یک صفحه نمایش شناور چرخان و یک خوشه ابزار ال سی دی است. فرمان D شکل شاسی‌بلند جدید دارای کتیبه «سانگ» (Song) است که یک راه حل معمول برای خودروهای سری Dynasty است که برای بازار داخلی طراحی شده‌اند.

تونل مرکزی سانگ پرو دی‌ام‌آی جدید دارای دو دریچه تهویه هوا، دو پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه و یک جفت جا لیوانی است. برخلاف اکثر NEVهای جدید منتشر شده، سانگ پرو دی‌ام‌آی دارای یک بلوک کنترل فیزیکی در تونل مرکزی است. همچنین یک انتخابگر دنده تاشو ساخته شده از مواد شفاف وجود دارد. سدان کین ال دی‌ام‌آی نیز دارای طراحی داخلی مشابهی است.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i
تصاویر جاسوسی کابین بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

سانگ پرو دی‌ام‌آی دارای صندلی‌های رنگ بژ است. سدان کین ال ذکر شده نیز از همین طرح رنگی پیروی می‌کند. با این حال، این خودرو همچنین سایه داخلی خاکستری را ارائه می‌دهد.

سانگ پرو دی‌ام‌آی جدید از زبان طراحی Dragon Face با چراغ‌های باریک و یک عنصر کرومی بین آن‌ها استفاده می‌کند. سپر جلو آن دارای ورودی هوای بزرگ است. ابعاد سانگ پرو دی‌ام‌آی جدید ۴۷۳۵/۱۸۶۰/۱۷۱۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۱۲ میلی‌متر است. بنابراین، ۳ میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل قدیمی است.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i
نمای پشت بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

قوای محرکه سانگ پرو دی‌ام‌آی از سیستم DM نسل پنجم بی‌وای‌دی استفاده می‌کند. این سیستم شامل یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۹۹ اسب بخار و یک موتور الکتریکی همزمان با آهنربای دائمی با ۲۱۵ اسب بخار است. هر دو موتور بنزینی و برقی توسط بی‌وای‌دی ساخته شده‌اند. سانگ پرو دی‌ام‌آی دارای دو گزینه باتری LFP از فیندریمز، زیرمجموعه بی‌وای‌دی، است. اولین مورد ظرفیت ۱۳ کیلووات ساعت و دومی ظرفیت ۱۸.۳ کیلووات ساعت دارد. برد خالص الکتریکی به ۶۰ تا ۹۱ کیلومتر رسید.

سانگ پرو دی‌ام‌آی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ وارد بازار چین خواهد شد. قیمت آن در محدوده ۱۱۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ یوان (۱۵۴۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار) خواهد بود.

بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i
بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

جدول مشخصات بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i

ویژگیمشخصات
نام مدلBYD Song Pro DM-i
نوع خودروکراس‌اوور پلاگین هیبریدی (Plug-in Hybrid Crossover)
زمان عرضهاواخر سال ۲۰۲۴
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۷۳۵/۱۸۶۰/۱۷۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۷۱۲ میلی‌متر
طراحی بیرونیزبان طراحی Dragon Face با چراغ‌های باریک و عنصر کروم بین آن‌ها، ورودی هوای بزرگ در سپر جلو
نوع موتورموتور بنزینی ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۹ اسب بخار و موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم با قدرت ۲۱۵ اسب بخار
سیستم پیشرانهسیستم DM نسل پنجم BYD
نوع باتریدو گزینه باتری LFP از شرکت FinDreams با ظرفیت‌های ۱۳ کیلووات‌ساعت و ۱۸.۳ کیلووات‌ساعت
برد خالص الکتریکی۶۰-۹۱ کیلومتر
طراحی داخلیصفحه نمایش شناور قابل چرخش، پنل ابزار LCD، فرمان D شکل با نوشته ” (Song)
ویژگی‌های داخلیدریچه‌های هوا، پدهای شارژ بی‌سیم برای تلفن همراه، جام‌گیر، کنترل‌های فیزیکی در تونل مرکزی، دنده شفاف
رنگ داخلیصندلی‌های به رنگ بژ، با گزینه‌های رنگ خاکستری (برای بازار داخلی چین)
محدوده قیمت۱۱۰,۰۰۰ – ۱۵۰,۰۰۰ یوان (۱۵,۴۰۰ – ۲۱,۰۰۰ دلار آمریکا)
زمان ورود به بازارسه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×