دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تلاش برای گسترش جهانی BYD با آزمون دشوار ژاپن روبرو می شود
تلاش برای گسترش جهانی BYD با آزمون دشوار ژاپن روبرو می شود

تلاش برای گسترش جهانی BYD با آزمون دشوار ژاپن روبرو می شود

۱۴۰۳-۰۶-۱۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

تلاش BYD برای گسترش در ژاپن با تردید مصرف کنندگان روبرو شده است. این خودروساز با کاهش یارانه ها در ژاپن و افزایش هزینه های بازاریابی مواجه است. BYD قصد دارد تا پایان سال آینده 100 شارژر سریع در ژاپن راه اندازی کند.

به گزارش مجله ماشین، BYD، غول خودروسازی چین، در حال راه اندازی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و افزایش بازاریابی و مشوق های مشتری در ژاپن است تا فروش خود را در بازاری که به مانعی برای گسترش جهانی این شرکت تبدیل شده است، افزایش دهد.

BYD که با حمایت وارن بافت فعالیت می کند، پس از سال ها رشد سرسام آور در داخل چین، به بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی این کشور تبدیل شده است. اکنون این شرکت در حال گسترش در خارج از کشور، از جمله در ژاپن، یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان است.

اما نفوذ به بازار ژاپن برای خودروسازان خارجی دشوار است. تقاضا برای خودروهای برقی مدت هاست که کند بوده است و دولت ژاپن امسال نحوه محاسبه یارانه های خودروهای برقی را تغییر داده و آنها را برای BYD و چندین رقیب آن کاهش داده است، که نگرانی هایی را در مورد حمایت از صنایع داخلی ایجاد کرده است.

BYD برای جلب نظر رانندگان ژاپنی، تخفیفاتی را برای ۱۰۰۰ دستگاه اول از جدیدترین مدل خود ارائه کرده است و تبلیغات تلویزیونی با بازی یک بازیگر زن ژاپنی را پخش می کند.

این استراتژی منجر به هزینه های بازاریابی بالاتر از حد انتظار شده است. تلاش BYD برای نفوذ به بازارهای خارج از چین به دقت زیر نظر است، به خصوص به این دلیل که ارزش این خودروساز تقریباً به اندازه جنرال موتورز (GM) و فورد (Ford) combined است.

با این حال، برخی از ژاپنی ها به دلیل نگرانی های مربوط به کیفیت، از خرید محصولات گران قیمت چینی محتاط هستند. دو اقتصاد بزرگ آسیا همچنین تاریخچه پیچیده ای از جنگ و سال ها تنش سیاسی را به اشتراک می گذارند.

BYD که مقر آن در شنژن است، اولین نمایشگاه خود را در ژاپن در فوریه سال گذشته افتتاح کرد و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ خودرو فروخته است.

در همین حال، تویوتا موتور تنها در همین دوره کمی بیش از ۴۲۰۰ دستگاه خودروی برقی باتری در ژاپن فروخته است، در حالی که تا پایان مارس ۲۰۲۳، حدود ۱۷۰۰۰ دستگاه تسلا در این کشور ثبت شده است، طبق آخرین اطلاعات موجود در صنعت.

BYD سه مدل ارائه می دهد و اکنون بیش از ۳۰ نمایشگاه دارد.

آتسوشی توفوکوجی، رئیس BYD Auto Japan گفت: در ژاپن افرادی هستند که کاملاً از محصولات چینی متنفرند، بنابراین تلاش برای تحمیل خود به آنها ایده خوبی نیست.

او گفت: در عوض، می خواهد با مقرون به صرفه بودن و عملکرد BYD مردم را به خود جلب کند.

یارانه های دولتی

بر اساس داده های صنعت، خودروهای برقی تنها کمی بیش از ۱ درصد از ۱.۴۷ میلیون خودروی سواری فروخته شده در ژاپن در هفت ماه اول سال جاری را تشکیل می دهند. این آمار شامل خودروهای کوچک «کی» با توان پایین که برای بازار داخلی ساخته شده اند، نمی شود.

فروش خودروهای برقی در ژاپن کند بوده است زیرا تویوتا و سایر خودروسازان داخلی بیشتر روی فناوری هیبریدی تمرکز کرده اند.

دولت ژاپن در آوریل طرح یارانه خودروهای برقی خود را بازسازی کرد و گفت که این طرح باعث گسترش شارژرها و سایر زیرساخت ها خواهد شد.

یارانه هایی که قبلاً بر اساس عملکرد خودرو تعیین می شد، اکنون معیارهایی مانند تعداد شارژرهای سریع نصب شده توسط یک تولیدکننده و خدمات پس از فروش را در نظر می گیرند.

یارانه BYD Atto 3 SUV، که با قیمت ۴.۵ میلیون ین (۳۰۹۹۶.۰۰ دلار) به فروش می رسد، تقریباً به نصف، از ۶۵۰۰۰۰ ین به ۳۵۰۰۰۰ ین کاهش یافت.

توفوکوجی در یک رویداد شرکت در ماه جولای گفت، کاهش یارانه ها فروش را کاهش داده است.

BYD در پاسخ، در ماه های آوریل تا ژوئن وام های ۰ درصد و در ماه های جولای و آگوست تخفیف برای شارژرهای خانگی ارائه کرد. توفوکوجی گفت که این شرکت همچنین قصد دارد تا پایان سال آینده ۱۰۰ شارژر سریع در ۱۰۰ مکان نصب کند، این طرح قبلاً گزارش نشده بود و می تواند به آن کمک کند تا برای یارانه های بزرگتر واجد شرایط شود.

برای افزایش آگاهی از برند خود، این شرکت شروع به پخش تبلیغات تلویزیونی با بازی ماسامی ناگاساوا، یک بازیگر و مدل ژاپنی کرد.

این امر به جذب مشتریان بیشتر کمک کرده است، اگرچه خودروساز اکنون بیش از آنچه در ابتدا برای بازاریابی در ژاپن بودجه بندی کرده بود، هزینه کرده است، توفوکوجی گفت و از ارائه میزان هزینه های بازاریابی خودداری کرد.

خط تولید ژاپنی BYD شامل سدان Seal است که با قیمت ۵.۲۸ میلیون ین برای نسخه دیفرانسیل عقب به فروش می رسد و واجد شرایط دریافت یارانه ۴۵۰۰۰۰ ینی است. این شرکت همچنین Dolphin را به قیمت ۳.۶۳ میلیون ین و با واجد شرایط بودن برای یارانه ۳۵۰۰۰۰ ینی می فروشد.

«روش ژاپنی»

ژو جینچنگ، مدیر تحقیقات چین در شرکت تحقیقات خودرو Fourin در ناگویا، گفت که تغییر یارانه می تواند نشان دهنده تلاش دولت برای حفظ صنعت داخلی باشد.

ژو گفت: آنها مجبور بودند نوعی اقدام برای محافظت از صنعت خودروی خود انجام دهند.

یک مقام وزارت صنعت گفت هدف این تغییر ایجاد محیطی بود که در آن خودروهای برقی به طور پایدار استفاده شوند و «به روش ژاپنی» ترویج شوند.

شرکت های خودروسازی دیگری که یارانه آنها کاهش یافت عبارتند از مرسدس، فولکس واگن، پژو، ولوو، هیوندای و سازنده ژاپنی سوبارو.

SUVهای نیسان و تویوتا همچنان واجد شرایط دریافت حداکثر ۸۵۰۰۰۰ ین بودند و تسلا نیز یارانه های برابر یا بالاتر را برای مدل هایی که در ژاپن می فروشد دریافت کرد.

در حالی که فروش کلی خودروهای برقی پایین است، برندهای خودروی خارجی تقریباً ۷۰ درصد از فروش در هفت ماه اول سال را تشکیل دادند.

کاهش یارانه مانع از خرید کیوسوکه یامازاکی، یک خریدار خودرو برای اولین بار در اوایل دهه ۳۰، یک BYD Atto 3 نشد، اگرچه او حدود ۲۰۰۰ دلار پس انداز کرد زیرا این خودرو را پس از آوریل خرید.

او گفت که از برد بیشتر خودروها نسبت به رقبای ژاپنی خوشش می آید و برای خرید از تولیدکننده چینی مشکلی ندارد.

او گفت:«من قبلاً در شانگهای کار می کردم. BYD را خوب می شناسم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×